Ugyan a legtöbben azt várták, azt vártuk, hogy a Ferrari monzai tempója csak az ottani speciális követelményeknek volt köszönhető, de némi meglepetésre eddig a teljesen más erényeket igénylő szingapúri pályán is remekelnek a Scuderia autói.
Azok után, hogy az első szabadedzést az első-második helyen zárták, a második gyakorláson is parádés tempót mutattak a vörösök: az SF-23 stabilnak tűnt, jó volt az egyensúlya, szépen befordította az elejét, és közben a többiekhez képest nyugodt maradt a hátulja is, ami jelentős tizedmásodperceket jelentett a már esti körülmények között zajló edzésen.
Charles Leclerc és Carlos Sainz leginkább csak egymással volt elfoglalva, a közepes gumikon is az első két helyen álltak, majd akkor is ott maradtak, amikor felkerültek a piros oldalfalú lágy abroncsok. Az első próbálkozások után szűk fél másodperc előnyük volt a mezőnyhöz képest, és ezek belül másodjára is csak a két Mercedes, valamint Fernando Alonso tudott jönni – kettejük közül egyébként végül Sainz futott jobb kört 18 ezreddel, így ő zárta az élen a pénteki napot.
Összességében a Ferrari erős tempója és jónak tűnő kezelhetősége volt a nap meglepetése, ráadásul érdekes módon a lassú kanyarokban tűnt nagyon magabiztosnak az autó. Az olaszok után a Mercedes és az Aston Martin futott még jó köröket, utóbbival természetesen Fernando Alonso volt képes komolyabb tempót diktálni, Lance Stroll az elmúlt hónapokban megszokottak szerint ezúttal is messze volt, nem is tudott igazán erős kört összerakni.
Gyengélkedik a Red Bull
Nem kezdte jól a hétvégét a 100%-os szezonra hajtó energiaitalos társaság, amely az első gyakorláson Max Verstappen révén még közel volt a Ferrarihoz, de ezúttal még az akkori szoros harmadik helyét sem tudta megismételni.
Verstappen és Sergio Perez csak a hetedik-nyolcadik helyen zárt nagyjából hét tizedmásodperces lemaradásban, ráadásul Perez volt a gyorsabb, ami azért jelzi, hogy Verstappen alatt nem működött minden tökéletesen. A világbajnok elkövetett egy-két kisebb hibát, dobott el emiatt kört, illetve a feltartások sem jöttek ki jól számára, de összességében az is nyilvánvaló, hogy most nem olyan stabil az RB19, mint ahogy azt eddig megszokhattuk a 2023-as szezon során. A lassú kanyarokban a bejáratokon és a kigyorsításoknál is sokat kellett korrigálni, a holland pedig a kormányra is panaszkodott, úgyhogy egy körön nem tűnik igazán biztatónak eddig az autó.
A McLaren eredménye kérdéses, a Haas és az Alfa Romeo jobb tempója viszont egy kicsit még inkább aláhúzza a Ferrari köridejeit: működik az a koncepció, az a motor. Az Alpine nagyon rosszul kezdett, az AlphaTaurinál pedig Liam Lawson legyőzte Yuki Tsunodát.
Nem tudta viszont felülmúlni a várakozásokat a Williams, amely az elmúlt helyszínek középmezőnybe illő formája után most visszacsúszott a mezőny végére, ráadásul Alex Albonnak technikai gondja adódott, így nem is tudott lágygumis gyorskört teljesíteni.
Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel, és az időmérővel.
Az F1-es Szingapúri Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:32,120 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,018 |
3. | George Russell | Mercedes | +0,235 |
4. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,358 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,465 |
6. | Lando Norris | McLaren | +0,591 |
7. | Sergio Perez | Red Bull | +0,692 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | +0,732 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | +0,897 |
10. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +0,985 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas | +1,019 |
12. | Liam Lawson | AlphaTauri | +1,165 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | +1,241 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,270 |
15. | Oscar Piastri | McLaren | +1,341 |
16. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +1,357 |
17. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | +1,455 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | +1,704 |
19. | Logan Sargeant | Williams | +2,207 |
20. | Alexander Albon | Williams | +3,438 |
formula.hu