Csak egy évre szól, aztán új projektbe vág a csapat

Csak egy évre szól, aztán új projektbe vág a csapat

Zhou: Csak egy évre szól, aztán új projektbe vág a csapat

Ahogy arról beszámoltunk, ma hivatalosan is bejelentette az Alfa Romeo, hogy 2024-re megtartja pilótapárosát, Valtteri Bottast és Guanyu Zhout. Ez a kínai oldaláról volt kérdés, hiszen Bottasnak még szerződése volt a következő idényre, de Zhou szavai alapján 2025-re már senki helye sem biztos: akkor száll ki az Alfa Romeo és kezdhetik meg a hivatalos előkészítést az Audi beszállására, ami új időszámítást jelent.

„A jövő évről van szó, arra szól a szerződés. 2024 biztosított, azt követően pedig a csapat beleveti magát egy új projektbe, szóval mindenről majd a következő év után születik döntés. Addig nyitva maradnak a lehetőségek” – mondta Zhou a mai sajtóbeszélgetésen.

f1-alfaromeo-sauber-zhou

Videó: így zongorázik Lewis Hamilton

Charles Leclerc dalokat is komponál, Lewis Hamilton itt azért még nem tart, de azért feltalálja magát, ha leültetik egy zongora elé:

Ezzel magyarázza Magnussen a csapaton belüli különbséget

Nem hoz szerencsét a második év a Haasnál: tavalyelőtt Mick Schumacher lemosta a pályáról Nyikita Mazepint, de tavaly Schumacher jelentősen alulmaradt a visszatérő Kevin Magnussenhez képest, idén viszont Magnussen halovány az új szerzemény Hülkenberghez viszonyítva.

A dán úgy véli, a vasárnapi futamokon ő is képes kihozni a Haasból, ami a gumikat rosszul kezelő autóban van (a pontok aránya 9-2 Hülkenberg javára), de az időmérőn a német jobban boldogul a problémás VF-23-mal, így kedvezőbb rajthelyről indulhat.

„Nincs arról szó, hogy ne tudnám vezetni ezt az autót. A vasárnap mindig rendben van, csak egy körön szenvedek néha. Voltak nekem is jó időmérőim idén, Miamiban negyedik lettem, szóval nem arról van szó, hogy soha nem menne. De úgy néz ki, ő kicsit sűrűbben boldogul a problémával együtt. De úgy érzem, kezdek fordítani” – idézi a RacingNews365 Magnussent. Hülkenbergnek valóban kicsit sűrűbben jön össze az időmérő: 11-3 a kvalifikációs mérleg, ennél egyoldalúbb csak a Williams, a Red Bull és az Aston Martin párharca.

Fotó: Haas

A szingapúri F1-es hétvégén megint leszakadhat az ég

Úgy néz ki, az Olasz Nagydíj valóban kivétel volt, és 2023-ban a Formula-1-es nagydíjak velejárója az eső a hétvége valamelyik pontján.

A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén a várhatóan száraz péntek (a csapadék valószínűsége csak 20 %) után lehetséges az eső szombaton (40 %) és valószínű vasárnap (60 %) – írja a RacingNews365. Vasárnap zivatar is kialakulhat, azonban a csapadék mindkét nap a déli órákban, kora délután várható, miközben az időmérő és futam helyi idő szerint csak este, 21 és 20 órakor kezdődik. A múltban láthattuk, hogy Szingapúrban gyorsan szárad a pálya, de ne lepődjünk meg, ha a nedves aszfalt is tényező lesz a szezon 15. versenyhétvégéjén.

A nagydíjon a szokásos forróság várható, a legmagasabb hőmérséklet mindhárom nap 33-34 Celsius-fok lehet: ez a villanyfényes időmérő és futam kezdetére 29-30 Celsiusig fog visszaesni.

Fotó: Pirelli

Ecclestone a Massa ügyről: „Ez csak a pénzről szól”

Az autósport egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó témája most Felipe Massa jogi ügye: az egykori Ferrari-versenyző ügyvédi csapata megindította az offenzívát, melynek kihirdetett célja a 2008-as világbajnoki cím Massának ítélése.

Az egész ügy a Formula-1 egykori vezetője, Bernie Ecclestone egyik kijelentésével indult: a most 92 éves üzletember beszélt arról, hogy 15 évvel ezelőtt az F1 és FIA részéről tudták, csalás történt a Szingapúri Nagydíjon, ám eltussolták az ügyet. Ecclestone azóta állította, nem emlékszik erre az interjúra – most röviden, de annál velősebben nyilvánította ki véleményét Massáék törekvéséről.

Ecclestone és Massa 2008-ban (fotó: DPPI)

„Ez mind csak a pénzről szól a Massa klán részéről” – mondta a Blick lapnak. Bár Massáék állítják, az igazságérzet vezérli őket, hallottunk már az esetlegesen több tízmillió eurós kártérítésről. Ecclestone ennek megnyerésére sem ad esélyt: „Az esélye nulla. Ennyi erővel Hamilton és a Mercedes is beadhatott volna keresetet az FIA ellen a 2021-es Abu Dhabi szezonzáró után.”

A legfrissebb újdonság a Massa ügyben, hogy az ügyvédek arra szólították fel a Ferrarit, az Alpine-t (az akkori Renault jogutódját), az ING-t, Pat Symondst és Steve Nielsent, hogy őrizzék meg az üggyel kapcsolatos dokumentumaikat – ezt az Alpine a Racingnews365 megkeresésére cáfolta.

Massáék értesítést küldtek a 2008-as ügy több érintettjének, például a Ferrarinak és a Renault-nak is

Mára is jutott egy hír Felipe Massa egész évet behálózó jogi ügyével kapcsolatban: az ügyvédi csapata több érintettnek is értesítést küldött arról, hogy őrizze meg a botránnyal kapcsolatos dokumentumait. Ilyen értesítést kapott a Ferrari, az Alpine (az akkori Renault), a Renault akkori főszponzora, az ING, valamint az akkori technikai igazgatója, Pat Symonds, illetve az FIA sportigazgatója, a Renault akkori sportigazgatója, Steve Nielsen.

Az értesítésben a PlanetF1 szerint az szerepel, hogy az érintettek kötelesek megőrizni minden rendelkezésükre álló, releváns dokumentumot.

f1-massa-ferrari

Schumacher: Még nem láttátok az igazi Micket

Továbbra is szeretne visszakerülni az F1-es mezőnybe Mick Schumacher és ahogy arra korábban is tett már utalást, most is kiemelte: szerinte megérdemli az esélyt, tudja, hogy milyen csapatoknál kaphat ilyet, és szeretné megmutatni, hogy mire képes.

„Pilótaként csak is nyerni akarok, de közben reálisan is kell látnom a helyzetet. Viszont még senki nem láthatta az igazi Micket. Igen, jelenleg nincs ülésem, de az utóbbi két-három évben láthattuk, hogy bármi megváltozhat, még akkor is, ha valakinek van szerződése. Szóval nem lehet feladni a reményt” – mondta a Sky Germany kérdésére.

f1-schumacher-mclaren

Fotók: újít a festésén a McLaren

Az alábbi, feketébb színezést használja majd a McLaren az F1-es Szingapúri és Japán Nagydíjon. Hogy tetszik?

mclaren1

mclaren2

mclaren3

Albon a Williams McLaren-szerű felemelkedésében bízik

A Williams a McLarenhez hasonlóan világbajnok istállóból vált a sereghajtók egyikévé az elmúlt évtizedben, azonban mostanában mindkét istálló egyre előrébb tör az erősorrendben és a pályán is. Alexander Albon a RacingNews 365-nek adott interjújában a másik két brit csapat, a McLaren és az Aston Martin felemelkedését hozta fel követendő példaként a Williams számára.

„Ha ránk és a McLarenre nézünk, akkor egyértelmű, hogy mi is azt az ugrást szeretnénk végrehajtani, mint ők. De mennyi időbe is telt ez számukra? A McLaren Silverstone-ig úgy egy éven keresztül nem hozott semmilyen újítást. szóval egy évig készültek erre. Az Aston Martin az előző szezon szinte egészét az idei ugrás előkészítésére szánta. Szóval ezek hosszabb időt igénybe vevő megoldások, de nekünk is erre lenne szükségünk.”

Albon azt is hozzátette, hogy a Williams ugyanazzal a gumikezeléssel küzd már azóta, hogy ő megérkezett az istállóhoz, de sokat javult azóta a helyzet, azonban az autó alapvető tervezési problémái miatt továbbra is limitáltak a lehetőségeik.

A Haas Red Bull-szerű B autóval készül

Az Auto Motor und Sport újságírója, Michael Schmidt tudta meg, hogy a Haas az austuni versenyhétvégére komoly újításokat tervez végrehajtani a VF-23-as kódjelű idei autón. A Ferrari-motorokat használó istálló – az olaszokhoz hasonlóan – sokszor teljesít kiemelkedően az időmérő edzéseken, azonban a versenytempójuk csapnivaló, az utóbbi hétvégéken már-már a leggyengébb teljesítményt nyújtották vasárnaponként, s jelenleg csak (vagy inkább még) nyolcadikok a konstruktőri pontversenyben.

Az AMuS újságírója szerint az amerikai istálló változtatni fog az autó padlólemezén, oldaldobozán és a motortakaró elemen is, amik mind a mezőny leggyorsabb autójára, vagyis a Red Bullra fognak hajazni. Az újításokat minden bizonnyal az október 22-i USA Nagydíjon veti be a Haas, tehát hazai versenyükön.

Nagy fejlesztési csomaggal készül az F1-es Szingapúri Nagydíjra az AlphaTauri

A szezon nagyjából kétharmadánál mindössze három szerzett ponttal az utolsó pozíciót foglalja el a Formula-1-es konstruktőri világbajnoki tabellán az AlphaTauri. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója ugyanakkor bízik benne, hogy a hétvégi Szingapúri Nagydíjra szánt fejlesztési csomaggal előreléphetnek – minderről annak kapcsán beszélt, hogy a mezőny egyre inkább a Red Bull filozófiáját másolja, s emiatt szorosabbá válhat a mezőny:

„Nincsenek gyors előrelépések. Idén láthattunk néhány bámulatos változást az erősorrendben, amikor hirtelen feltűnt az Aston Martin vagy épp a McLaren. Úgy vélem, ez tényleg annak volt betudható, hogy megértették, hogy amit a Red Bull csinált a tervezési filozófia terén, az volt a helyes a jelenlegi leszorítóerős szabályok mellett, és mindenki ezt követi. Nekünk is érkezett egy nagy fejlesztés Szingapúrba, ami ugyanazt a filozófiát követi, szóval mindenki közelít ehhez, és ezért szerintem a következő év elképesztően szoros lesz” – idézi Bayer szavait az F1i.com portál.

f1-tsunoda-alphatauri

„Nem gondolom, hogy ne érdemelném meg, hogy maradjak” – Zhou

Az utóbbi hetekben többször felröppent a pletyka, miszerint inoghat Guanyu Zhou alatt az Alfa Romeo Sauber ülése 2024-re. A másodéves kínai pilóta nem szerepel ugyan rosszul, főleg a csapattárshoz Valtteri Bottashoz képest, mégis állítólag olyanok is esélyesek az ülésre, mint a Sauber-akadémista F2-es éllovas, Theo Pourchaire, valamint az Aston Martinnál tesztpilótáskodó Felipe Drugovich, sőt nemrég Mick Schumacher nevét is bedobták a kalapba. Maga Zhou azonban állítja, hogy közel járnak a hosszabbításhoz:

„Kicsit jobban késik, mint amire számítottam” – ismerte el a Motorsport.com hasábjain. „De úgy gondolom, csak rajtam múlik az Alfa Romeóval együtt, hogy kitaláljuk az utolsó részleteket. Ha az a kérdés, hogy miért nem írunk alá, még nincs válaszom rá. De egyértelműen, beszélünk erről és egyre közelebb kerülünk. Örömmel töltök el több évet együtt a csapattal. Fényes jövő felé tart az istálló.”

Amikor arról kérdezték, hogy tényleg az anyagi háttere hiányozhat-e és ez lehet a késlekedés oka, így reagált Zhou: „Személyes szponzoraim vannak, és ugyan nem vagyok képben a pletykákkal, de nem érzem úgy, hogy hiányoznának ilyen téren az alapok. Nem olyan ez, mint az első F1-es szerződésed, ahol minden a csapaton múlik. A másodiknál kicsit jobban belemegyünk a részletekbe. Alapvetően nincs miért aggódni. Nem gondolom, hogy amit a pályán mutatok, azért ne érdemelném meg, hogy maradjak a paddockban” – vélekedett a pilóta, hozzátéve: nincs sok üres hely ezen kívül más csapatnál, de egyébként is az Alfa a prioritás számára.

f1-zhou-alfa

fotó: DPPI

Hamilton és Russell elment játszadozni a Mercedes autóival

A leírás szerint játszótérre hívta Lewis Hamiltont és George Russellt a Mercedes, erről pedig közzétett egy videót is…

[embedded content]

NASCAR: Tyler Reddick győzelmével jubilált a 23XI Racing

A Kansas Speedwayen folytatódott a NASCAR Cup Series rájátszása, ahol a pole-pozícióból Christopher Bell indulhatott Kyle Larson mellől. Utóbbi pilóta egy héttel korábban már kvalifikálta magát a playoff következő körébe, de ezen a versenyen is komoly esélyekkel rendelkezett a győzelemre. Larson a 268 körből 99-et az élen töltött, ám a második szakaszban sokat veszített, amikor túl sokáig maradt kint a használt abroncsokon. Az első szakaszt azonban még így is behúzta, a középső etapot viszont a 12. helyről induló Brad Keselowski nyerte, de nem ez volt az egyetlen meglepetés a futam során.

[embedded content]

Az utolsó szakaszban a 14. helyről induló Denny Hamlin elképesztő tempót diktált, a leintéshez közeledve pedig úgy tűnt, simán megnyerheti a Hollywood Casino 400 elnevezésű viadalt, ekkor azonban jött egy sárga zászló Chris Buescher incidense miatt. Ennek köszönhetően következett a hosszabbítás, viszont még ezt megelőzően szinte mindenki kijött friss gumikért. A kivételt a 21. helyen haladó Daniel Suarez jelentette, míg Erik Jones, Kyle Busch és Joey Logano autóján csak két abroncsot cseréltek le, ami okozott némi kavarodást, ebből viszont Tyler Reddick jött ki győztesen. A 45-ös autó pilótája az utolsó kör kezdetén egy látványos manőverrel ment el Jones és Logano mellett, onnantól pedig már nem lehetett megfogni, noha Hamlin fantasztikusan hajrázott az utolsó métereken.

Sikerével Reddick éppen a 23XI Racing fennállásának századik futamán tudott diadalmaskodni, egyúttal automatikusan bejutott a legjobb 12 közé a rájátszásban. A folytatás magyar idő szerint már szeptember 17-én hajnalban következik a Bristol Motor Speedwayen.

Alonsót nem frusztrálja, inkább motiválja Verstappen F1-es dominanciája

Max Verstappen zsinórban tíz győzelemnél jár a Formula-1-ben, amellyel új rekordot is állított fel az Olasz Nagydíjon. A holland és a Red Bull egyeduralmának köszönhető többek között az is, hogy hiába javult fel az idei szezonra az Aston Martin, Fernando Alonsónak még mindig nem jött össze a hőn áhított 33. siker. Ám amikor arról kérdezték a spanyolt, frusztrálja-e Verstappenék diadalmenete, így felelt a RacingNews365.com hasábjain:

„Nem, motivációt jelent, hogy eljussunk arra a szintre. Néhány hétvégén vagyunk is azon a szinten, de amikor olyan teljesítményablakba kerülünk, mint Zandvoortban, Monacóban vagy Kanadában, akkor szerintem a csapat küszködik azzal, hogy kihozza a száz százalékot az autóból a tökéletes stratégiával, bokszkiállásokkal, startokkal. Én is úgy érzem, hogy összekapcsolódom az autóval, úgyhogy kihozom belőle az extra százalékokat. De úgy vélem, Max ezt gyakrabban megteszi: ezt csinálja minden hétvégén, úgyhogy nekünk is ezt kell elérnünk a jövőben.”

f1-verstappen-alonso-2023-2

Milyen három fő témáról beszélgetnek az F1-esek a GPDA ülésein?

Jelenleg George Russell vezeti a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, a GPDA-t a Formula-1-ben. A Mercedes brit versenyzője árult el most részleteket arról, miről szóltak a legtöbbször beszélgetni, amikor a pilóták összeülnek megvitatni az F1 ügyeit:

„Először is ott van a biztonság, ami bizonyos mértékig magától értetődő: a lehető legbiztonságosabbnak akarjuk tudni a pályákat, hogy ne legyenek felesleges kockázatok. Mindig lesz valamennyi veszély: szeretnék a lehető legbiztonságosabb tenni az autókat, de sosem tudjuk kizárni az összes kockázatot.”

„Aztán ott van a pályán való szórakoztatás és az, hogy mennyire izgalmasak a versenyek: itt tényezők a gumik a kopásukkal, a formátum, a DRS pozícionálása, és így tovább. A harmadik pedig talán másoknak a legkevésbé fontos, de nekünk, versenyzőknek igenis az, és ez arról szól, milyen érzés vezetni az autókat. A leggyorsabb, a legjobb, a legújabb autókat akarjuk, a lehető legtöbb erővel, és szerintünk ez a látvány is hozzáad. De gyakran nem lehet elérni az összes témát.”

f1-russell-versenyzok-grid

Fordulat: Marquez mégis marad a Hondánál, szándékosan hagyta elszabadulni a pletykákat?

A San Marinó-i Nagydíj csütörtökjén kapott lendületet az a híresztelés, miszerint Marc Marquez a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére elhagyhatja a Repsol Hondát és átigazolhat a Gresini Ducatihoz testvére, Alex Marquez mellé. Maga a nyolcszoros világbajnok sem igyekezett cáfolni a pletykákat, rendre csak azt hangsúlyozta, hogy „szerződése van 2024-re a Hondával”, ami nyilván nem feltétlenül jelenti azt a MotoGP-ben, hogy ott is fog versenyezni, ráadásul a hétvége során egyre több jel mutatott abba az irányba, hogy a spanyol tényleg válthat – annak ellenére is, hogy egyéves technikát kapna a Gresininél.

Vasárnap azonban a Marquezhez közeli forrásokkal rendelkező El Periodico lap arról számolt be, hogy értesüléseik szerint a 30 éves motoros mégis úgy döntött, hogy kitölti a szerződését és marad jövőre is a Repsolnál. A lap szerint Marquez már napokkal ezelőtt elhatározásra jutott, és tulajdonképpen szándékosan hagyta, hogy elharapódzanak a pletykák, ezzel is arra sarkallva a Hondát, hogy szintet lépjenek, hogy minden területen válasszák ki és szedjék össze a legjobb mérnököket, és hozzáállásban is váltsanak az európai gyártók mentalitására. Ezt amúgy Alberto Puig, a Repsol Honda menedzsere is jelezte Misanóban, hogy radikális változtatást fognak eszközölni minden téren.

motogp-marquez-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

WRC: Rovanpera győzött az Akropolisz Ralin, növelte az előnyét

A korábbi esőzések miatt a megszokottnál is nehezebb körülmények között rendezték a Rali-világbajnokság görögországi fordulóját, amelyen több ijesztő jelenet is történt: egy ízben a nézők közé csapódott egy autó, máskor pedig az árokban kamerázó néző miatt kellett törölni egy szakaszt.

Az Akropolisz Rali végül a címvédő Kalle Rovanpera győzelmét hozta – idén harmadszor nyert a finn –, miután pénteken ugyan még hátrányban volt amiatt, mert elsőként kellett kezdenie a szakaszokat, de miután szombaton az addig az elsőségért csatázó Thierry Neuville-t és Sebastien Ogier-t is problémák sújtották (előbbi Hyundaijának a felfüggesztése sérült a kilencedik szakaszon, utóbbi dupla defektet szenvedett el), a Toyota klasszisa visszakerült az élre és nyert.

A csapattárs Elfyn Evans lett a második, akinek 33 pontosra hízott a hátránya az összetett tabellán Rovanperával szemben, miután utóbbi a Power Stage-t is behúzta. A dobogóra Dani Sordo állhatott még fel, míg a WRC2-ben Andreas Mikkelsen három pénteki defekt után a 12. helyről visszazárkózva húzta be a kategóriagyőzelmet.

wrc-rovanpera-akropolisz

„Lewis bocsánatkérése megmutatja, milyen ellenfél és ember”

Lewis Hamilton és Oscar Piastri a hetedik helyért csatázott a múlt vasárnapi F1-es Olasz Nagydíjon, amikor a futam utolsó fázisához közeledve összeütköztek: a Mercedes hétszeres világbajnoka mozdult túlságosan befelé a féktávon mclarenes ellenfele előzése közben. Andrea Stella, a wokingiak csapatfőnöke szerint szükségtelen volt a manőver, amely miatt Piastri nem szerzett pontot, s amelyért a 38 éves rivális büntetést is kapott:

„Úgy vélem, Lewis kezdett kissé frusztrálttá válni, mert szerintem valójában Lewis megelőzte volna Oscart. Ha nem ott, akkor a következő lehetőségnél. Ezért úgy gondolom, nem volt szüksége arra, hogy kockázatot vállaljon, mert nagyobb különbséggel is előzni tudott volna” – idézi Stellát a RaceFans.net portál.

Hamilton a leintés után egyből bocsánatot kért Piastriról, aminek kapcsán Toto Wolff kiemelte, hogy csak a brit képes beismerni a hibáit a Formula-1-ben. Stella is Hamilton tisztességéről beszélt: „Lewis egy fair ellenfél. A bocsánatkérése megmutatja a tulajdonságait versenyzőként és emberként egyaránt. Egyértelműen tiszteljük őt.”

f1-hamilton-monza-2023

„Mintha újra a rajtrácson lettem volna” – Vettel

Mint arról mi is írtunk, Sebastian Vettel a minap csaknem egy évtized után ült ismét F1-es Red Bullba: a Nordschleifén hajtotta meg a 2011-es világbajnok RB7-esét. A négyszeres vb-első német ugyan nem tervez visszatérést, de nagyon jól érezte magát:

„Olyan érzés volt, mintha újra a rajtrácson lennék egy futam startjánál, szóval ez nagyon kellemes volt. Nyilvánvalóan nagyon más ezeknek az autóknak a hangja. A szerelők egy része ott volt akkor is, amikor azt a mega évet futottuk. Az ülés még mindig passzol hozzám, a pedálok rendben vannak, s ez így együtt rengeteg emléket hozott vissza.”

[embedded content]

Rosberg: Dühös voltam és fájt, hogy kikaptam Lewistól

A 2014-es bahreini futammal példálózott az F1-es pilóták igazmondása kapcsán Nico Rosberg, aki a Lewis Hamiltonnal megvívott mercedeses csatáját hozta fel illusztrációként.

„Emlékszem magamra, hogy akkor Bahreinben, az autóból kiszállva azt mondtam, hogy húha, ez volt a legélvezetesebb idő, amit versenyautóban töltöttem, de igazából nem is lehettem volna ennél távolabb az igazságtól. Az ugyanis az volt, hogy rendkívül dühös voltam, és nagyon fájt, hogy második lettem Lewis mögött. Viszont pilótaként sokszor színészkednünk kell, nem mondhatjuk el, amit igazából gondolunk, mert az visszaütne” – jelentette ki 2016 világbajnoka.

f1-rosberg-hamilton-mercedes

fotó: dppi

formula.hu