Fernando Alonso szerint a Red Bull jelen pillanatban a versenyzés minden területén, minden aspektusában a mezőny előtt jár – többen ezzel indokolják a tökéletes szezon, vagyis az összes idei futam megnyerésének reális lehetőségét.
Annak idején a Mercedesnek ugyan nagy előnye volt a többiekhez képest, de bizonyos területeken voltak gyengeségei az autónak, amelyeket egy-egy hétvégén ki lehetett használni, meg lehetett büntetni egy arra alkalmas rivális által, 2023-ban viszont egyszerűen nincs olyan pálya, nincsenek olyan hőmérsékleti viszonyok, gumik, időjárási eshetőségek, kanyartípusok, amelyekben ne az RB19-es lenne a kimagasló favorit.
„Szerintem a Red Bull és Max (Verstappen) összekapcsolódik idén, mindenben kiemelkedőek, amti csak csinálnak” – fejtette ki a véleményét a kétszeres világbajnok Alonso.
„A Red Bullé a leggyorsabb versenyautó, az az autó kezeli a legjobban az abroncsokat, mindenki másnál hatékonyabb ezen a területen, ők a legjobbak a futam rajtjainál, ők a legjobbak a bokszkiállásoknál. Minden egyes területen ők a legjobbak, amit csak el lehet képzelni” – tette hozzá az Aston Martin spanyol F1-es pilótája.
„Övék a legjobb végsebesség, a legjobb tempó a lassú kanyarokban, ők nyerik a legtöbbet a DRS nyitásával. Szóval egyetlen olyan aspektusa sincs annak az autónak, ami ne lenne a legjobb jelenleg az F1-es mezőnyben.”
Az Aston erénye a munka
Alonso saját csapatáról, az Aston Martintól is ejtett néhány szót: mint mondta, ők azzal tudnak ott maradni a második-harmadik-negyedik-ötödik helyeken zajló csatában, hogy nem hibáznak, és mindig kihozzák az elérhető maximumot az adott hétvégéből.
„Szerintem mi jól végezzük azt a munkát, hogy ki kell hozni mindent az autóból. Ez néha sajnos csak a kilencedik helyre elég, néha pedig a másodikra. Viszont nem követünk el hibákat, jól taktikázunk, jók a bokszkiállásaink, nincsenek nagy hibáink, legalábbis olyanok, mint amilyeneket néhány riválisunk elkövetett mondjuk az év elején” – mondta a spanyol.
„Ezért vannak jó pontszámaink, de igen, most egyre szorosabb a helyzet, a Ferrari pedig már előttünk is van a konstruktőri bajnokságban. Megpróbálunk visszavágni Szingapúrban.”
A hétvégi szingapúri helyszín egyébként az Aston Martin és a Ferrari összevetésében megint a zöldeknek kedvezhet, hiszen Monza speciális pálya volt az aerodinamikai csomag szempontjából, ott azért volt igazán erős a Ferrari – de összességében nem születtek nagy megoldások Maranellóban, ahogy arról Formula Plusz rovatunk cikkében írtunk is.
Alonso még mindig harmadik az egyéni pontversenyben, az Aston viszont visszacsúszott a negyedik pozícióba a Szingapúri Nagydíj előtt.
formula.hu