A 2022-es szezon elsősorban azzal a szándékkal érkeztek új technikai szabályok a Formula-1-be, hogy megkönnyítsék az autók követését és ezáltal az előzéseket. A tavalyi adatok ezzel kapcsolatban biztatóan is alakultak, idén azonban egy ideje már egyre több pilóta jelzi, hogy újfent nehezebbé váltak a manőverek.
Fernando Alonso ugyanakkor azt az álláspontot képviseli, hogy ilyen téren igenis előrelépést jelentettek az új szabályok – olyan szempontból viszont elbuktak, hogy a Red Bull elképesztő győzelmi szériát és dominanciát produkál az utóbbi bő egy évben:
„Kétféle nézőpont van. Az egyik az, hogy az új szabályok nyilvánvalóan hoztak jó dolgokat” – nyilatkozta az Aston Martin versenyzője a Cadena SER rádió El Larguero című műsorában. „Ezekkel az autókkal sokkal közelebbről tudjuk követni egymást, mint tudtuk korábban. Nincs olyan nagy turbulencia és piszkos levegő, ha követed az előtted haladót.”
„Úgy gondolom, a mezőny is rendkívül szoros, ha levesszük az első kettőt, ami viszont mindenkit érdekel. Ha viszont azt nézzük, hogy a harmadik helyezett, azaz a legjobb nem Red Bull-os és az utolsó között mennyi a különbség, akkor sokszor a Q1-be jutás is nehéz, mivel nagyjából négy tizeden belül van 16 autó. Úgyhogy ilyen tekintetben elértük az egyenlő viszonyokat” – mondta el a kétszeres F1-es világbajnok.
„Másrészt viszont valami kudarcot vallott, mert a legutóbbi 25 versenyből 24-et a Red Bull nyert, és ez semmilyen tervben nem szerepelt” – tette hozzá Alonso, aki persze ezzel egyidejűleg méltatta is az energiaitalosok produkcióját, akinek még arra is van esélyük, méghozzá egyre nagyobb, hogy a Formula-1 történetében először tökéletes szezont produkáljanak, azaz az összes nagydíjat megnyerjék:
„Nem tudom, azok az emberek hogyan esznek vagy isznak! Mindenben ők a legjobbak: övék a leggyorsabb autó és versenyző, nem követnek el hibákat, ők teljesítik a leggyorsabb bokszkiállásokat, a legjobb rajtokat, ők dolgozzák ki a legjobb stratégiát. Jelen pillanatban nincs gyenge pontjuk, s az összes többi csapat keményen dolgozik azon, hogy találjon egyet.”
Alonso számára amúgy azzal is jár az idei Red Bull-henger, hogy a feljavuló Aston Martin ellenére még mindig várat magára a hőn áhított 33. F1-es nagydíjgyőzelem: ehhez Monacóban, Kanadában és Zandvoortban állt a legközelebb, amikor csak Max Verstappen ért előtte célba.
formula.hu