Az egyes országok pártjai mellett maga az Európai Parlament is készül a jövő évi, június 6. és 9. között tartandó EP-választásra. A strasbourgi székhelyű intézmény arra készül, hogy celebek felkérésével népszerűsítse az EP-választást, hogy ezzel is buzdítsák a polgárokat a voksolásra. A celebritások mellett újságírók, civilek, üzleti szereplők és más uniós intézmények is fel vannak sorolva, mint az EP-választás potenciális hírvivői – értesült az Euractiv.
A 37 millió eurós stratégia célja az európai polgárok bevonása a brüsszeli és a tagállami eseményekbe. Az EP célja, hogy megmutassa, az európai intézmények hogyan hatnak az emberek hétköznapi életre, miért erősíti a társadalmat a parlamenti demokrácia, és miért is fontos a szavazás.
Az Európai Parlament csak 2023-ban közel hatszáz újságírót hívott meg a plenáris üléseire, és 11 ezer újságíró vett részt a tájékoztatókon.
Az EP maga is segíti az európai parlamenti képviselőket, hogy jobban tudjanak kommunikálni a választókkal a kampány idején. Ugyanakkor az EP-kampány hivatalosan csak hat hónappal a jövő évi választás előtt kezdődhet el.
2019-ben az európai választók 50 százaléka voksolt, ez volt az első EP-választás, ahol az előzőhöz képest növekedni tudott a résztvevők aránya; a mélypont a 2009-es volt, amikor 43 százaléknyian voksoltak. A legutóbbi felmérések szerint a jövő évi EP-választáson az előzőnél is többen vehettek részt: egy júniusi kutatás szerint a választók 67 százaléka elképzelhetőnek tartja, hogy voksolni fog.
Írta a Magyar Hírlap