Tolvajok támadtak Sainzra, ellopták az óráját, de visszaszerezte

Tolvajok támadtak Sainzra, ellopták az óráját, de visszaszerezte

Tolvajok támadtak Sainzra, ellopták az óráját, de visszaszerezte

Már az F1-es Olasz Nagydíj is kalandosan alakult a dobogóért keményen megküzdő Carlos Sainznak, de a La Repubblica lap értesülései szerint a nap vége is tartogatott izgalmat a spanyol számára. Ahogy visszatért ugyanis a milánói hotelébe, ketten az utcán rátámadtak és erőszakkal elvették az óráját. Sainz és a vele lévők azonban nem hagyták annyiban a lopást, üldözni kezdték a két tolvajt, akiket el is kaptak és visszaszerezték tőlük az állítólag több százezer eurót érő karórát. Az elkövetőket a rendőrségre szállították.

f1-sainz-monza

fotó: DPPI

Palou győzelemmel biztosította be második bajnoki címét az IndyCarban

Alex Palou semmit nem bízott a véletlenre: magabiztos versenyzéssel nyerte meg vasárnap az IndyCar idei utolsó előtti futamát Portlandben, ezzel 2008 óta ő lett az első, aki nem a szezonzárón biztosítja be a bajnoki címét. A Chip Ganassi spanyol versenyzője idén ötödször nyert, és három éven belül ez már a második bajnoki titulusa. A futamon Felix Rosenqvist és Scott Dixon állhatott még dobogóra – íme, videós formában a verseny legfontosabb momentumai:

[embedded content]

Csak Hamilton ismeri be, ha hibázik?

Lewis Hamilton a verseny után azonnal elismerte, hogy kizárólag őt terheli a felelősség az Oscar Piastrival történt ütközésért, és bocsánatot is kért fiatal versenytársától, amivel elnyerte főnöke, Toto Wolff tetszését: „Nagyon sportszerű az ilyesmiben, ő az egyetlen a mezőnyben, aki elismeri a hibáit. Az előbb beszéltünk, elmondta, hogy nem látta a jobb oldalon érkező autót, és az ő felelőssége volt. Ezt pedig csodálatra méltó, hiszen gyakorlatilag mindenki más csak panaszkodik, hogy megpróbálja elkerülni a büntetést.”

hamilton-happy

Magáról az esetről Wolff a következőket mondta: „Igen, ez Lewis hibája volt, és ezért öt másodperc szerepel az étlapon. A kemény versenyzés során ilyesmi megtörténik, ma is több előzésnél láthattunk ilyet. Szóval indokolható, ami történt.”

Bagnaia megúszta törés nélkül a horrorbukást, Bastianinire két műtét is vár

Ijesztő balesetekkel indult a MotoGP Katalán Nagydíja: előbb az első kanyarban akadtak össze öten, majd néhány pillanattal később Francesco Bagnaiát dobta le magáról a motor, az aszfaltra visszazuhanó olasz lábán pedig még Brad Binder is áthajtott a KTM-mel. A világbajnokságot vezető Bagnaiát előbb az orvosi központba, majd a közeli kórházba szállították, ahol azonban a Ducati tájékoztatása szerint megállapították: bár több zúzódást is elszenvedett, a röntgenvizsgálatok szerint megúszta bármiféle törés nélkül a kétszeresen is ijesztő balesetet. Bár erről még nincs kommunikáció, de minden bizonnyal ez azt jelenti, hogy a címvédőnek nem kell kihagynia a néhány nap múlva esedékes misanói fordulót sem.

Az első kanyaros balesetet elindító – és ezért a későbbiekre egy hosszúkörös büntetést is kapó – Enea Bastianini már kevésbé volt szerencsés: a Ducati másik gyári motorosa a bal bokájában és a bal kezében is törést szenvedett. Előbbi mindenképp műtétet igényel, s a csapat szerint a gyógyulás felgyorsítása érdekében a kezét is megoperálják majd a következő napokban. Azt egyelőre nem tudni, ez mennyi kihagyást jelent a szezon elején is sokáig sérülés miatt hiányzó Bastianini számára. Mindkét versenyző már ma hazautazik Olaszországba a csapattal, Bastianininek ehhez a bokáját és a kezét is gipsszel rögzítették.

A tömegbalesetben érintett többi versenyző már az újraindított futamon is rajthoz tudott állni Barcelonában.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Verstappen rekordja felkerül a Wikipediára, azt pedig senki sem olvassa el” – Wolff

A Mercedes csapatfőnöke nem tulajdonít nagy jelentőséget Max Verstappen sorozatban szerzett tizedik nagydíjgyőzelmének, ami példátlan eredmény a Formula-1-ben. Toto Wolff szerint Verstappent sem foglalkoztatja igazán a csúcs, Wikipedia-bejegyzés lesz belőle, ami aztán feledésbe merül.

„Nem tudom, érdeklik-e egyáltalán a rekordok. Nekem nem fontosak ezek a számok, felkerülnek a Wikipediára, azt pedig senki sem olvassa el” – mondta szkeptikusan a Sky csatornának Wolff.

Pedig ha felmegyünk a Wikipediára, sok Mercedes-rekordot is találunk a 2014 és 2021 közötti évekből, például legtöbb győzelem egy szezonban (19 siker 2016-ban) vagy legtöbb konstruktőri vb-cím sorozatban (8).

„A mi helyzetünk kicsit más volt, mivel két fiú harcolt egymás ellen csapaton belül” – nyilatkozta az osztrák. Egy ilyesmi megjegyzése miatt kapta meg hétvégén Verstappentől, hogy baromságokat beszél.

Fotó: Szabó Attila

Vasseur nem akarja ma visszanézni a csatát

Az utolsó körök elképesztő csatájáról Sainz és Leclerc között a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur is megszólalt. A francia szakember elmondta, hogy a maga részéről élvezte a küzdelmet, de szavaiból az is egyértelműen kiderült, hogy nem volt a legnyugodtabb azokban a percekben – már csak azért sem, mert a „zéró kockázat” fogalmát nem ugyanúgy értették a versenyzői, ahogy ő szerette volna.

ferrari-monza-3

„Egyértelmű, hogy kissé furcsa érzés volt, de egyúttal nagyszerű is, hiszen mint az tudható, én szeretem hagyni őket versenyezni” – mondta Vasseur a verseny után. „Azt mondtam nekik, hogy ne kockáztassanak. Nos, hogy ez mit takar, az relatív, mindenesetre tényleg élveztem az utolsó köröket, és remélem, hogy a rajongók is.”

„Át fogjuk beszélni a történteket, de talán nem ma, hiszen holnap bent lesznek a gyárban. Ma nem akarom újranézni. Majd megnézem holnap.”

Óriási tömegbalesettel és Bagnaia repülésével indult a Katalán GP – videó

Már az első kanyarok után piros zászlóval kellett megszakítani a MotoGP futamát Barcelonában: a start utáni féktávon Enea Bastianini indította el a dominót azzal, hogy nekiment Johann Zarcónak és vittek magukkal további három ducatist, Marco Bezzecchit, Alex Marquezt és Fabio di Giannantoniót. Az első kombináció után pedig az élen haladó címvédő, Francesco Bagnaiát dobta le magáról a vörös Ducati: óriási highside balesetet szenvedett a vb-éllovas, akinek utána a lábán még Brad Binder is áthajtott. Bagnaia ugyan magánál volt, de a mentőautóban vitték el, aligha úszta meg lábsérülés nélkül.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff tudja, hogy csökkennek Schumacher esélyei

Miután Mick Schumachernek távoznia kellett a Haas istállótól, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szárnyai alá vette a fiatal németet, aki így az ezüst nyilaknál kapott teszt- és tartalékpilótai szerepet – és szimulátoros munkáját több ízben méltatták a csapat különböző tagjai. Természetesen Schumacher nem titkolt szándéka, hogy 2024-ben már ismét a rajtrácson legyen, de a minap Monzában maga is beismerte, hogy erre egyre kisebb az esély.

Ezzel Wolff is egyetért, felelősként persze nem Schumachert jelölve meg, hanem azt a tényt, hogy a rengeteg 2024-ig tartó szerződés miatt ezúttal nem várható komolyabb pilótakeringő, s a kisebb csapatoknál is úgy tűnik, hogy a legtöbben meg fogják tartani az idei versenyzőket. „Kemény a helyzet. Valahogy az összes ajtó becsukódik” – mondta Wolff Monzában. „És ez nagy kár, mert Mick megérdemelné, hogy az F1-ben legyen. De talán egyszerűen rossz az időzítés, hiszen 2024-re nem várhatóak nagy változások a mezőnyben.”

mick-mercedes

Hátrányban lehet a Mercedes a riválisokkal szemben

A kísérleti időmérőt és a hozzá kapcsolódó rendhagyó gumikiosztást felvonultató monzai hétvégének stratégiai szempontból a Mercedes lehet a kárvallottja az élmezőnyből, hiszen míg a Red Bullok és a Ferrarik egy-egy új közepes és kemény garnitúrával is rendelkeznek, addig a csillagosok a Q1-ben nem tartottak meg friss kemény abroncsokat. Ez pedig a stratégiai előnyt jelenthet Verstappen, Perez, Leclerc és Sainz számára, akik új közepesen rajtolva új keményeket tehetnek fel a kiálláskor – mely a Pirelli jóslata szerint az egyetlen kerékcsere lehet.

Az alábbiakban látható, ki milyen abroncsokkal indul neki a vasárnapnak, valamint a Pirelli előrejelzése a lehetséges stratégiákról.

pf-monza-gumi

pf-monza-strat

A Haas és a Ferrari volt a leggyorsabb, a Mercedes a leglassabb autó a monzai időmérőn

Az Olasz Nagydíjon a csúcssebesség a legfontosabb tényező, a teljes mezőnyt 13,3 km/h szórás jellemezte ebben a tekintetben – az első sikán előtt 212 méterrel elhelyezkedő hivatalos mérési pont adatai alapján.

A legmagasabb végsebességet Kevin Magnussen jegyezte, a Haas 351,9 km/h-ig ment el. Őt követi a pole-pozíciót szerző Carlos Sainz (350,8 km/h), valamint egy harmadik Ferrari-motoros autó, Guanyu Zhou (350,1 km/h) és a beugró Liam Lawson (szintén 350,1 km/h).

Alex Albon az egyenesben is gyors volt a jellemzően ilyen körülményekre beállított Williamsszel (349,1 km/h), Max Verstappen azonban a Red Bull hírhedt DRS-hatása ellenére is csak a mezőny második felében, a 15. helyen (344,0 km/h). Beszédes, hogy a Mercedes két autója a sebességlista utolsó két helyén szerepel, Lewis Hamilton 340,6 km/h, George Russell 338,6 km/h tempóra volt képes – a fiatalabb brit a mezőny egyenesben leglassabb autójával szerezte meg a negyedik helyet a Q3-ban.

Fotó: Szabó Attila

„Tudtuk, hogy Monzában a Q1-ben kiesünk” – két másodperc hátrányban az Alpine

A monzai egyenesekben reménytelen a Renault-motoros autók helyzete: Pierre Gasly 17., Esteban Ocon 18. helyen kiesett már az időmérő első fázisában (a két autó közt csupán három ezredmásodperc különbség volt). Gasly legutóbb, Hollandiában még dobogósként végzett, mégsem érte meglepetésként a pocsék eredmény.

„Úgy jöttünk Monzába, hogy ez lesz a legnehezebb hétvégénk idén a hosszú egyenesekkel, és ez is a helyzet. Arra számítottunk, hogy már a Q1-ben kiesünk, de azért az optimizmus mindig bennünk van, hogy talán a kemény guminak köszönhetően továbbjutunk. De ennyi volt bennünk. És igen, ez eddig egy bonyolult hétvége” – értékelt a médiának a szombati nap végén Gasly.

„Sajnos hiába voltam egész hétvégén elégedett az autó egyensúlyával, egyszerűen két másodperccel végig le voltunk maradva” – mondta a francia. Bár a Q1-ben kötelezően használandó kemény abroncson rosszabb volt a kanyaregyensúly, mint a közepesen vagy lágyon, Gasly nem hibáztatja az alternatív gumikiosztást: „Egyszerűen a sebesség volt a gond.”

Fotó: Szabó Attila

„Mondjuk ki, ha az FIA jót tesz” – Alonso dicsérte a szövetséget

Az Olasz Nagydíj időmérője előtt az FIA meghatározott egy maximumidőt, amelyet nem léphetnek át a pilóták – annak érdekében, hogy elkerülhessük egymás feltartását, a szélárnyék-vadászatot, amelyekből több biztonsági probléma is adódott az utóbbi években.

A változtatás bevált, kisebb problémák azért így is akadtak, de nagy baj nem történt – igaz, a Ferrarikat vizsgálták az előírt idő be nem tartása miatt.

Fernando Alonso viszont hangsúlyozta: amikor jót tesz az FIA, azt is ugyanúgy illik megemlíteni, mint amikor rosszat.

„Az FIA jót lépett ezzel a szabállyal, ezt ki kell mondanunk. Mert sokszor szidjuk az FIA-t, amikor rosszul dönt, de például Zandvoortban is jól lépett a biztonsági autóval, a piros zászlóval, és most is jól, jókor nyúlt bele ezzel az előírt köridővel. Így is voltak forgalmi problémák, de sokkal kevesebb, mint a szabály nélkül. Szóval amikor az FIA valami jót csinál, azt is mondjuk el.”

monza1

fotó: dppi

Jön az F1-es Olasz Nagydíj versenynapja – itt a vasárnapi menetrend

Az első őszi vasárnap fő eseménye a Formula-1-es Olasz Nagydíj futama lesz 15 órától, de előtte délelőtt a Formula-3-asok és a Formula-2-es főversenyét is megrendezik Monzában. Fél szemmel persze érdemes figyelni Barcelonára, a MotoGP Katalán Nagydíjára, este pedig az IndyCar és a NASCAR versenyei következnek, előbbi esetén akár bajnokavatással is. Íme, a program:

8:15 Formula–3, futam (M4 Sport)

9:55 Formula–2, futam (M4 Sport)

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

12:15 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

21:30 IndyCar, futam (Match4)

00:00 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)

f1-monza-grid-1

„Életem legrosszabb időmérője” – az utolsó rajtkockában Stroll

Egyre mélyebbre kerül a hullámvölgyben Lance Stroll: miközben Fernando Alonso az Olasz Nagydíjon is Q3-ba jutott, a kanadai utolsóként zárta az időmérő edzést. Kétségtelen, hogy pénteken nem volt szerencséje, egyetlen gyorskört sem teljesített, miután az első tréninget kihagyta Felipe Drugovich bevetése miatt, a másodikon pedig percek után meghibásodott az üzemanyagrendszer. Stroll azonban nem biztos benne, hogy ez a kihagyás okozta nehézségeit.

„Semmi tapadást nem éreztem az autóban. Nem vagyok biztos benne, hogy a tegnapi körök hiánya miatt, vagy kifejezetten az időmérővel volt gond. Egyszerűen nem éreztem rá, de meg kell néznünk, mi történt, mert szerintem életem legrosszabb időmérője volt ez” – nyilatkozta a monzai vegyes zónában Stroll.

„Tegnap nem mentem sokat, de szerintem volt valami ma az autóval, ami nem stimmelt” – folytatta a tanácstalan kanadai. A bajnokságban kevesebb mint harmadannyi ponttal rendelkezik, mint Alonso, és a szakadék tovább mélyülhet vasárnap. „Nehéz futam lesz a 20. helyről…”

Fotó: DPPI

Alonso a Ferrari pole-járól: Annyiszor láttuk már ezt…

Nem dicsérte agyon honfitársát és volt csapatát Fernando Alonso, amikor az Olasz Nagydíj időmérője után arról kérdezték, hogy mit szól a spanyol és a Ferrari monzai pole-jához. Mint mondta, annyiszor volt már ilyen…

„Persze, itt kell lenni, a pole-ban Monzában, de a versenyt holnap rendezik. Sokszor láttuk már a Ferrarit pole-ban szombaton, aztán nem túl boldognak vasárnap, főleg tavaly, amikor a hétvégék 60%-ában pole-ban voltak Leclerc-rel, aztán Max nyerte az összes futamot. Meglátjuk, nyilván nekünk nem jó konstruktőri szempontból, ha a Ferrari sok pontot szerez, de úgy tűnik, hogy sokat fog, szóval ezt el kell fogadnunk.”

f1-alonso-aston-olasz

fotó: dppi

Ezért nem büntették a maximumidőt túllépő Ferrarikat az F1-es időmérőn

Niels Wittich versenyigazgató szombaton szigorított néhány előíráson annak érdekében, hogy elkerüljük a monzai kvalifikációkon megszokott feltartásokat és lassú tempójú vonatozásokat. Wittich meghatározta, hogy a pilótáknak az összes körüket az 1:41,000-s maximum limitidőn belül (pontosabban nem a körüket, hanem a két SC-vonal közötti szakaszt) kell teljesíteniük, beleértve a bokszból ki- és a bokszba bevezető köreiket. Ennek megszegése kapcsán potenciálisan büntetéseket is ígért a versenyigazgatói direktíva, bár ezt nem írta elő szükségszerűen.

Márpedig a Q1 után jelezték: Charles Leclerc-t és Carlos Sainzt is vizsgálják a maximumidő túllépéséért, azaz azért, mert túl lassan haladtak a pályán. Az időmérő végén, amikor Sainz pole-t, Leclerc pedig harmadik rajthelyet szerzett, érkezett a felügyelők döntése: nincs szükség szankcióra. Ezt később meg is indokolták: a két Ferrari-versenyző azért ment túl lassan, hogy elengedjen másokat.

„A felügyelők mindkét esetben úgy ítélték meg, hogy a versenyzők megfelelően cselekedtek annak érdekében, hogy lassítva és a pálya szélére húzódva ne tartsanak fel más pilótákat, mivel mindkét esetben azért tettek így, hogy elengedjenek négy versenyzőt, tiszta pályát biztosítva nekik. Ezért a stewardok úgy ítélték meg, nem vezettek „szükségtelenül lassan”, és bizonyítottan azért voltak fölötte a maximumidőn, mert megfelelően cselekedtek, így nincs szükség további lépésekre” – olvasható az FIA ítéletében.

f1-sainz-leclerc-ferrari-monza

fotó: DPPI

A vártnál is hosszabb F1-es kihagyás elé néz Ricciardo?

Daniel Ricciardo a múlt hétvégi Formula-1-es Holland Nagydíj második pénteki szabadedzésen történt balesetben szenvedett kéztörést, amely miatt műteni is kellett, s amelynek köszönhetően sem Zandvoortban, sem most Monzában nem tud(ott) rajthoz állni. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szavai szerint pedig jó esély van rá, hogy a távol-keleti futamokon sem láthatjuk majd az ausztrált az AlphaTauriban: „Általában ez hat hétbe telik” – mondta Ricciardo sérülése kapcsán Marko, akit a RacingNews365.com idézett. „A legjobb esetben Szingapúr lehetne az első verseny, ahol visszaülhet, ugyanakkor fizikai szempontból az az egyik legextrémebb pálya. Valószínűtlen, hogy ott visszatérjen, és valójában ugyanez igaz Suzukára.”

Ricciardót Liam Lawson helyettesíti az AlphaTaurinál: az új-zélandi debütáns idén a Super Formulában szerepel, ám ott csak októberben lesz futam, így gond nélkül maradhat az autóban a Szingapúri és Japán Nagydíjakon is.

f1-ricciardo-crash

fotó: DPPI

Így próbálja meg elkerülni a feltartósdit az F1 az Olasz Nagydíj időmérőjén

A korábbi években többször is láthattunk feltartásokat és kavarodást a monzai időmérőn, ugyanis több tizedmásodpercet érhet itt egy jó szélárnyék, így senki sem akart előzni, inkább csigatempóban gurultak egymás mögött az autók.

Niels Wittich F1-es versenyigazgató most ezt próbálja meg felülírni: az időmérőn nem teljesíthet 1:41-nél lassabb kört senki, különben indokolatlanul lassú haladásként fogják értékelni és büntetésre számíthat.

f1-időmérő-monza

fotó: dppi

Jön az F1-es Olasz Nagydíj időmérője – itt a szombati program

Az utolsó szabadedzés és a kvalifikáció (rendhagyó gumiszabállyal) lesz a menü szombaton a Formula-1-esek számára Monzában, ahol emellett rendeznek egy-egy sprintversenyt is az F2-eseknek és az F3-asoknak. Folytatódik a MotoGP Katalán GP-je is Barcelonában az időmérővel és a sprinttel, de lesz emellett IndyCar- és NASCAR-kvalifikáció is – mutatjuk a programot:

9:25 Formula–3, sprintfutam (M4 Sport)

10:10-10:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)

12:30-13:30 Formula–1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:15 Formula–2, sprintfutam (M4 Sport)

15:00 MotoGP, sprinfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után)

16:00-17:00 Formula–1, időmérő (M4 Sport)

19:20-20:30 NASCAR Cup Series, időmérő

21:30-01:00 IndyCar, időmérő

f1-monza-2023

Bocsánatot kér Alonso a rajongóktól, akik pénteken kijöttek a pályára

Az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzései után nyilatkozó Fernando Alonso a helyszíni nézőkhöz fordult, és elnézésüket kérte. A Hungaroringhez hasonlóan Monzában is alternatív gumikiosztás van érvényben, ami nem csupán az időmérő fázisaiban használható keveréket írja elő, de a hétvégén rendelkezésre álló szettek számát is korlátozza 13 helyett 11-ben: emiatt vette spórolósra az F1-es mezőny pénteken.

„Bocsánatot kértünk valamennyi rajongótól, akik eljöttek pénteken és nem láttak egy autót sem” – idézi a Motorsport-Total Alonsót. „Alig lehetett kört megtenni, hiszen nincs elég gumink a szabadedzésre.”

A maga 15 körével a második szabadedzésen éppen Alonso spórolt legjobban. A szombati erőviszonyokat illetően az Aston Martin-os szerint csak találgatni lehet, de az biztos, hogy az időmérő nagyon szoros lesz.

„Csupán hat kanyar van Monzában, a hatodik helytől a 16.-ig mindenki két-három tizeden lesz. Nekünk a csoport első felében kell végeznünk” – mondta a spanyol.

Fotó: Ollé Iván

„Toto nem ért semmit” – Horner keményen beszólt Wolffnak

Most már kijelenthető, hogy nagy port kavart Toto Wolff legutóbbi kijelentése, miszerint Max Verstappen dominanciája és elképesztő sikerszériája annak is betudható, hogy a Red Bull köré fejlesztette az RB19-est: a Mercedes csapatvezetője szerint ezt bizonyítja a csapattárs Sergio Perezzel szembeni óriási fölény. Maga Verstappen csütörtökön baromságnak nevezte Wolff véleményét, most pedig csatlakozott hozzá főnöke, Christian Horner is:

„Teljes mértékben egyetértek Maxszal” – idézi a Red Bull-főnök szavait a Crash.net portál. „Szerintem ez megmutatja, hogy egyáltalán nem érti, hogyan zajlik egy versenyautó fejlesztése és hogyan működik egy csapat, ha Toto azt gondolja, hogy egyetlen pilóta köré fejlesztjük az autót. Olyan autót fejlesztünk, ami a lehető leggyorsabb, és ezek gyakran nehezen kezelhető autók. Történelmileg is sokszor ez volt a helyzet.”

„Egy jó versenyző alkalmazkodik. Láthatjuk, hogy esős és változó körülmények között, hogy az elit alkalmazkodik a legjobban. És úgy vélem, ez az egyik fő képessége, hogy tud alkalmazkodni az autó által nyújtott érzethez és tapadáshoz. De semmiképp sem lehet azt mondani, hogy valamit úgy tervezünk meg, hogy az egyetlen versenyzőhöz passzoljon. Csak igyekszünk a lehető leggyorsabb autót megtervezni és megépíteni, amelyet az eszközeink, a szimulációink és a szélcsatornánk az adott irányban megenged.”

f1-horner-redbull_3

formula.hu