A Haas és a Ferrari volt a leggyorsabb, a Mercedes a leglassabb autó a monzai időmérőn

A Haas és a Ferrari volt a leggyorsabb, a Mercedes a leglassabb autó a monzai időmérőn

A Haas és a Ferrari volt a leggyorsabb, a Mercedes a leglassabb autó a monzai időmérőn

Az Olasz Nagydíjon a csúcssebesség a legfontosabb tényező, a teljes mezőnyt 13,3 km/h szórás jellemezte ebben a tekintetben – az első sikán előtt 212 méterrel elhelyezkedő hivatalos mérési pont adatai alapján.

A legmagasabb végsebességet Kevin Magnussen jegyezte, a Haas 351,9 km/h-ig ment el. Őt követi a pole-pozíciót szerző Carlos Sainz (350,8 km/h), valamint egy harmadik Ferrari-motoros autó, Guanyu Zhou (350,1 km/h) és a beugró Liam Lawson (szintén 350,1 km/h).

Alex Albon az egyenesben is gyors volt a jellemzően ilyen körülményekre beállított Williamsszel (349,1 km/h), Max Verstappen azonban a Red Bull hírhedt DRS-hatása ellenére is csak a mezőny második felében, a 15. helyen (344,0 km/h). Beszédes, hogy a Mercedes két autója a sebességlista utolsó két helyén szerepel, Lewis Hamilton 340,6 km/h, George Russell 338,6 km/h tempóra volt képes – a fiatalabb brit a mezőny egyenesben leglassabb autójával szerezte meg a negyedik helyet a Q3-ban.

Fotó: Szabó Attila

„Tudtuk, hogy Monzában a Q1-ben kiesünk” – két másodperc hátrányban az Alpine

A monzai egyenesekben reménytelen a Renault-motoros autók helyzete: Pierre Gasly 17., Esteban Ocon 18. helyen kiesett már az időmérő első fázisában (a két autó közt csupán három ezredmásodperc különbség volt). Gasly legutóbb, Hollandiában még dobogósként végzett, mégsem érte meglepetésként a pocsék eredmény.

„Úgy jöttünk Monzába, hogy ez lesz a legnehezebb hétvégénk idén a hosszú egyenesekkel, és ez is a helyzet. Arra számítottunk, hogy már a Q1-ben kiesünk, de azért az optimizmus mindig bennünk van, hogy talán a kemény guminak köszönhetően továbbjutunk. De ennyi volt bennünk. És igen, ez eddig egy bonyolult hétvége” – értékelt a médiának a szombati nap végén Gasly.

„Sajnos hiába voltam egész hétvégén elégedett az autó egyensúlyával, egyszerűen két másodperccel végig le voltunk maradva” – mondta a francia. Bár a Q1-ben kötelezően használandó kemény abroncson rosszabb volt a kanyaregyensúly, mint a közepesen vagy lágyon, Gasly nem hibáztatja az alternatív gumikiosztást: „Egyszerűen a sebesség volt a gond.”

Fotó: Szabó Attila

„Mondjuk ki, ha az FIA jót tesz” – Alonso dicsérte a szövetséget

Az Olasz Nagydíj időmérője előtt az FIA meghatározott egy maximumidőt, amelyet nem léphetnek át a pilóták – annak érdekében, hogy elkerülhessük egymás feltartását, a szélárnyék-vadászatot, amelyekből több biztonsági probléma is adódott az utóbbi években.

A változtatás bevált, kisebb problémák azért így is akadtak, de nagy baj nem történt – igaz, a Ferrarikat vizsgálták az előírt idő be nem tartása miatt.

Fernando Alonso viszont hangsúlyozta: amikor jót tesz az FIA, azt is ugyanúgy illik megemlíteni, mint amikor rosszat.

„Az FIA jót lépett ezzel a szabállyal, ezt ki kell mondanunk. Mert sokszor szidjuk az FIA-t, amikor rosszul dönt, de például Zandvoortban is jól lépett a biztonsági autóval, a piros zászlóval, és most is jól, jókor nyúlt bele ezzel az előírt köridővel. Így is voltak forgalmi problémák, de sokkal kevesebb, mint a szabály nélkül. Szóval amikor az FIA valami jót csinál, azt is mondjuk el.”

monza1

fotó: dppi

Jön az F1-es Olasz Nagydíj versenynapja – itt a vasárnapi menetrend

Az első őszi vasárnap fő eseménye a Formula-1-es Olasz Nagydíj futama lesz 15 órától, de előtte délelőtt a Formula-3-asok és a Formula-2-es főversenyét is megrendezik Monzában. Fél szemmel persze érdemes figyelni Barcelonára, a MotoGP Katalán Nagydíjára, este pedig az IndyCar és a NASCAR versenyei következnek, előbbi esetén akár bajnokavatással is. Íme, a program:

8:15 Formula–3, futam (M4 Sport)

9:55 Formula–2, futam (M4 Sport)

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

12:15 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

21:30 IndyCar, futam (Match4)

00:00 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)

f1-monza-grid-1

„Életem legrosszabb időmérője” – az utolsó rajtkockában Stroll

Egyre mélyebbre kerül a hullámvölgyben Lance Stroll: miközben Fernando Alonso az Olasz Nagydíjon is Q3-ba jutott, a kanadai utolsóként zárta az időmérő edzést. Kétségtelen, hogy pénteken nem volt szerencséje, egyetlen gyorskört sem teljesített, miután az első tréninget kihagyta Felipe Drugovich bevetése miatt, a másodikon pedig percek után meghibásodott az üzemanyagrendszer. Stroll azonban nem biztos benne, hogy ez a kihagyás okozta nehézségeit.

„Semmi tapadást nem éreztem az autóban. Nem vagyok biztos benne, hogy a tegnapi körök hiánya miatt, vagy kifejezetten az időmérővel volt gond. Egyszerűen nem éreztem rá, de meg kell néznünk, mi történt, mert szerintem életem legrosszabb időmérője volt ez” – nyilatkozta a monzai vegyes zónában Stroll.

„Tegnap nem mentem sokat, de szerintem volt valami ma az autóval, ami nem stimmelt” – folytatta a tanácstalan kanadai. A bajnokságban kevesebb mint harmadannyi ponttal rendelkezik, mint Alonso, és a szakadék tovább mélyülhet vasárnap. „Nehéz futam lesz a 20. helyről…”

Fotó: DPPI

Alonso a Ferrari pole-járól: Annyiszor láttuk már ezt…

Nem dicsérte agyon honfitársát és volt csapatát Fernando Alonso, amikor az Olasz Nagydíj időmérője után arról kérdezték, hogy mit szól a spanyol és a Ferrari monzai pole-jához. Mint mondta, annyiszor volt már ilyen…

„Persze, itt kell lenni, a pole-ban Monzában, de a versenyt holnap rendezik. Sokszor láttuk már a Ferrarit pole-ban szombaton, aztán nem túl boldognak vasárnap, főleg tavaly, amikor a hétvégék 60%-ában pole-ban voltak Leclerc-rel, aztán Max nyerte az összes futamot. Meglátjuk, nyilván nekünk nem jó konstruktőri szempontból, ha a Ferrari sok pontot szerez, de úgy tűnik, hogy sokat fog, szóval ezt el kell fogadnunk.”

f1-alonso-aston-olasz

fotó: dppi

Ezért nem büntették a maximumidőt túllépő Ferrarikat az F1-es időmérőn

Niels Wittich versenyigazgató szombaton szigorított néhány előíráson annak érdekében, hogy elkerüljük a monzai kvalifikációkon megszokott feltartásokat és lassú tempójú vonatozásokat. Wittich meghatározta, hogy a pilótáknak az összes körüket az 1:41,000-s maximum limitidőn belül (pontosabban nem a körüket, hanem a két SC-vonal közötti szakaszt) kell teljesíteniük, beleértve a bokszból ki- és a bokszba bevezető köreiket. Ennek megszegése kapcsán potenciálisan büntetéseket is ígért a versenyigazgatói direktíva, bár ezt nem írta elő szükségszerűen.

Márpedig a Q1 után jelezték: Charles Leclerc-t és Carlos Sainzt is vizsgálják a maximumidő túllépéséért, azaz azért, mert túl lassan haladtak a pályán. Az időmérő végén, amikor Sainz pole-t, Leclerc pedig harmadik rajthelyet szerzett, érkezett a felügyelők döntése: nincs szükség szankcióra. Ezt később meg is indokolták: a két Ferrari-versenyző azért ment túl lassan, hogy elengedjen másokat.

„A felügyelők mindkét esetben úgy ítélték meg, hogy a versenyzők megfelelően cselekedtek annak érdekében, hogy lassítva és a pálya szélére húzódva ne tartsanak fel más pilótákat, mivel mindkét esetben azért tettek így, hogy elengedjenek négy versenyzőt, tiszta pályát biztosítva nekik. Ezért a stewardok úgy ítélték meg, nem vezettek „szükségtelenül lassan”, és bizonyítottan azért voltak fölötte a maximumidőn, mert megfelelően cselekedtek, így nincs szükség további lépésekre” – olvasható az FIA ítéletében.

f1-sainz-leclerc-ferrari-monza

fotó: DPPI

A vártnál is hosszabb F1-es kihagyás elé néz Ricciardo?

Daniel Ricciardo a múlt hétvégi Formula-1-es Holland Nagydíj második pénteki szabadedzésen történt balesetben szenvedett kéztörést, amely miatt műteni is kellett, s amelynek köszönhetően sem Zandvoortban, sem most Monzában nem tud(ott) rajthoz állni. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szavai szerint pedig jó esély van rá, hogy a távol-keleti futamokon sem láthatjuk majd az ausztrált az AlphaTauriban: „Általában ez hat hétbe telik” – mondta Ricciardo sérülése kapcsán Marko, akit a RacingNews365.com idézett. „A legjobb esetben Szingapúr lehetne az első verseny, ahol visszaülhet, ugyanakkor fizikai szempontból az az egyik legextrémebb pálya. Valószínűtlen, hogy ott visszatérjen, és valójában ugyanez igaz Suzukára.”

Ricciardót Liam Lawson helyettesíti az AlphaTaurinál: az új-zélandi debütáns idén a Super Formulában szerepel, ám ott csak októberben lesz futam, így gond nélkül maradhat az autóban a Szingapúri és Japán Nagydíjakon is.

f1-ricciardo-crash

fotó: DPPI

Így próbálja meg elkerülni a feltartósdit az F1 az Olasz Nagydíj időmérőjén

A korábbi években többször is láthattunk feltartásokat és kavarodást a monzai időmérőn, ugyanis több tizedmásodpercet érhet itt egy jó szélárnyék, így senki sem akart előzni, inkább csigatempóban gurultak egymás mögött az autók.

Niels Wittich F1-es versenyigazgató most ezt próbálja meg felülírni: az időmérőn nem teljesíthet 1:41-nél lassabb kört senki, különben indokolatlanul lassú haladásként fogják értékelni és büntetésre számíthat.

f1-időmérő-monza

fotó: dppi

Jön az F1-es Olasz Nagydíj időmérője – itt a szombati program

Az utolsó szabadedzés és a kvalifikáció (rendhagyó gumiszabállyal) lesz a menü szombaton a Formula-1-esek számára Monzában, ahol emellett rendeznek egy-egy sprintversenyt is az F2-eseknek és az F3-asoknak. Folytatódik a MotoGP Katalán GP-je is Barcelonában az időmérővel és a sprinttel, de lesz emellett IndyCar- és NASCAR-kvalifikáció is – mutatjuk a programot:

9:25 Formula–3, sprintfutam (M4 Sport)

10:10-10:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)

12:30-13:30 Formula–1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:15 Formula–2, sprintfutam (M4 Sport)

15:00 MotoGP, sprinfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után)

16:00-17:00 Formula–1, időmérő (M4 Sport)

19:20-20:30 NASCAR Cup Series, időmérő

21:30-01:00 IndyCar, időmérő

f1-monza-2023

Bocsánatot kér Alonso a rajongóktól, akik pénteken kijöttek a pályára

Az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzései után nyilatkozó Fernando Alonso a helyszíni nézőkhöz fordult, és elnézésüket kérte. A Hungaroringhez hasonlóan Monzában is alternatív gumikiosztás van érvényben, ami nem csupán az időmérő fázisaiban használható keveréket írja elő, de a hétvégén rendelkezésre álló szettek számát is korlátozza 13 helyett 11-ben: emiatt vette spórolósra az F1-es mezőny pénteken.

„Bocsánatot kértünk valamennyi rajongótól, akik eljöttek pénteken és nem láttak egy autót sem” – idézi a Motorsport-Total Alonsót. „Alig lehetett kört megtenni, hiszen nincs elég gumink a szabadedzésre.”

A maga 15 körével a második szabadedzésen éppen Alonso spórolt legjobban. A szombati erőviszonyokat illetően az Aston Martin-os szerint csak találgatni lehet, de az biztos, hogy az időmérő nagyon szoros lesz.

„Csupán hat kanyar van Monzában, a hatodik helytől a 16.-ig mindenki két-három tizeden lesz. Nekünk a csoport első felében kell végeznünk” – mondta a spanyol.

Fotó: Ollé Iván

„Toto nem ért semmit” – Horner keményen beszólt Wolffnak

Most már kijelenthető, hogy nagy port kavart Toto Wolff legutóbbi kijelentése, miszerint Max Verstappen dominanciája és elképesztő sikerszériája annak is betudható, hogy a Red Bull köré fejlesztette az RB19-est: a Mercedes csapatvezetője szerint ezt bizonyítja a csapattárs Sergio Perezzel szembeni óriási fölény. Maga Verstappen csütörtökön baromságnak nevezte Wolff véleményét, most pedig csatlakozott hozzá főnöke, Christian Horner is:

„Teljes mértékben egyetértek Maxszal” – idézi a Red Bull-főnök szavait a Crash.net portál. „Szerintem ez megmutatja, hogy egyáltalán nem érti, hogyan zajlik egy versenyautó fejlesztése és hogyan működik egy csapat, ha Toto azt gondolja, hogy egyetlen pilóta köré fejlesztjük az autót. Olyan autót fejlesztünk, ami a lehető leggyorsabb, és ezek gyakran nehezen kezelhető autók. Történelmileg is sokszor ez volt a helyzet.”

„Egy jó versenyző alkalmazkodik. Láthatjuk, hogy esős és változó körülmények között, hogy az elit alkalmazkodik a legjobban. És úgy vélem, ez az egyik fő képessége, hogy tud alkalmazkodni az autó által nyújtott érzethez és tapadáshoz. De semmiképp sem lehet azt mondani, hogy valamit úgy tervezünk meg, hogy az egyetlen versenyzőhöz passzoljon. Csak igyekszünk a lehető leggyorsabb autót megtervezni és megépíteni, amelyet az eszközeink, a szimulációink és a szélcsatornánk az adott irányban megenged.”

f1-horner-redbull_3

Aprilia-uralommal indult a Katalán GP, a sor végén a Yamaha és a Honda

Barcelonában folytatódik a hétvégén a 2023-as MotoGP-szezon, amelynek tulajdonképpen most kezdődik a „második félideje”, hiszen a Katalán Nagydíjjal együtt tíz forduló van még hátra. Mindkét pénteki edzésen, így a Q2-be jutásról döntő délutánin is Aleix Espargaro volt a leggyorsabb, ráadásul az Aprilia kettős vezetésnek örülhetett, hiszen Maverick Vinales lett a második. Őket a világbajnokságot magabiztosan vezető Francesco Bagnaia követte a harmadik helyen, az első tízbe pedig a hajrában műszaki gondokkal is szembesülő Luca Marinin kívül az összes többi Ducati-versenyző, valamint a KTM-en ülő Brad Binder fért még be, azaz ők kvalifikálták magukat a szombat délelőtti időmérő második szakaszába.

Épp csak kicsúszott onnan a visszatérése óta mindössze harmadik hétvégéjét teljesítő Pol Espargaro, valamint a másik gyári KTM-en ülő Jack Miller, illetve az RNF Aprilia duója. A MotoGP-t néhány éve még uraló két japán gyártó viszont csúfosan szerepelt: a Yamahák és a Hondák foglalták el az utolsó hat pozíciót a rangsorban. A Yamaha délelőtt egyébként egy új kipufogóval is kísérletezett, de Fabio Quartararo délután már visszatért a korábbi verzióhoz, míg a Honda részéről Marc Marquez egy kicsúszást is produkált az első, tét nélküli szabadedzésen.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-fp2-barcelona

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Háromszor megszakított időmérő edzésen avattak bajnokot az F3-ban

A Formula-3-ban már a szezonzáró fordulóra kerül sor a hétvégén Monzában, és mivel Gabriel Bortoleto komoly fölénnyel érkezett meg Olaszországra, esélye volt arra is, hogy már a kvalifikáción, a két verseny előtt bebiztosítsa a bajnoki címét. Ehhez az kellett, hogy egyik matematikailag még versenyben lévő üldözője, Paul Aron és Pepe Martí sem szerezze meg a két pontot érő pole-pozíciót.

Nos, az időmérő végül le sem tudott futni, összesen háromszor kellett piros zászlóval megszakítani húsz perc alatt: először egy lassú vonatozás közben történt ütközés miatt, harmadjára pedig az éppen előtte élre álló Oliver Goethe balesete okán. Ez utóbbit követően a versenyirányítás úgy határozott, hogy már újra sem indítják a kvalifikációt, s mivel így Goethe szerezte meg a rajtelsőséget, eldőlt: a brazil Gabriel Bortoleto a 2023-as szezon Formula-3-as bajnoka!

Ami amúgy a rajtsorrendet illeti: Goethe mögött Caio Collet lett a második, Aron a harmadik, míg Bortoleto az ötödik pozícióba kvalifikálta magát.

f3-bortoleto-bajnok-monza

„Jó a hír a sportnak” – Verstappen is reagált Hamilton F1-es hosszabbítására

A Formula-1-es Olasz Nagydíj felvezetésének legfontosabb híre az volt, hogy a Mercedes végre bejelentette, hogy Lewis Hamilton további két évre aláírt velük, így 2025 végéig a szintén hosszabbító George Russell csapattársa lesz a nyolcszoros konstruktőri világbajnok alakulatnál. A mezőny rangidőse, Fernando Alonso is beszélt arról, hogy mindez a brit motiváltságát mutatja, de természetesen a Hamiltont 2021-ben a trónról letaszító Max Verstappent is megkérdezték arról, mit gondol a hétszeres vb-első maradásáról és az esetleges jövőbeli csatáikról:

„Egyértelmű, hogy ez jó hír a sportnak” – nyilatkozta Monzában a Formula.hu jelenlétében a Red Bull címvédője. „Végső soron ez jó magának és a Mercedesnek, hiszen hosszú ideje egy csapatot alkotnak már, és nagyszerű számukra, hogy folytatják ezt az együttműködést. Ami a csatákat illeti, meg kell várnunk és látnunk, mi történik a csapatok között és hogyan fog mindenki teljesíteni a következő idényben.”

f1-verstappen-hamilton_2

Játssz és nyerj a Formula.hu F1-es tippjátékával!

Ezen a héten is folytatódik a Formula.hu F1-es tippjátéka, a Formula Tipper: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hétvégén nyerhettek.

Ugyanis aki a bajnokságban a legtöbb pontot szerzi az adott hétvége során, azt megajándékozzuk egy Autósport évkönyvvel, szerkesztőségünk évösszefoglaló kiadványával! 

Akkor is érdemes tehát játszani, ha a bajnokságban már nincs esély jó végeredmény elérésére. Erre a hétvégére kicsit bővítettünk is a tippelési lehetőségeken, már 1-5, 6-10, 11-15, 16-20 helyezésekre is tippelhettek a futamon.

tipper1

Ez Verstappen új sisakja az F1-es Olasz Nagydíjra

Új bukósisakkal jelentkezik a hétvégére Max Verstappen, ezt mutatta be a nap folyamán, retro dizájnnal:

 

Kezdődik az F1-es Olasz Nagydíj, íme a pénteki program

Kezdődik az F1-es Olasz Nagydíj  hétvégéje, lesz F2, F3 és MotoGP is: íme a pénteki menetrend!

Péntek

9:40 Formula–3, szabadedzés

10:45-11:30 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

11:05-11:50 Formula–2, szabadedzés

13:30-14:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:00-16:00 MotoGP, edzés (Aréna4)

15:05-15:35 Formula–3, időmérő (M4 Sport)

16:00-16:30 Formula–2, időmérő (M4 Sport)

17:00-18:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)

A hétvége teljes programja ezen a linken megtekinthető!

f1-ferrari-monza

fotó: dppi

A Williams és a Ferrari harcolhat a dobogóért Monzában?

A speciális monzai pályán két csapatot vár a Red Bull mögé Fernando Alonso: szerinte a Williams és a Ferrari lehet gyors a hosszú egyenesekben és a kis légellenállást igénylő helyszínen.

„A mi adataink alapján két csapat emelkedhet ki most. Az egyik a Williams azzal a végsebességgel, amit mutattak a szezon eddigi szakaszában, a másik pedig a Ferrari lesz. Ahogy Kanadában is, ezek a hosszú egyenesek és a rövid kanyarok, a sikánok fekszenek nekik, ezekben nagyon gyorsak. Szóval szerintem ez a két csapat lesz a legnagyobb ellenfél számunkra és ők harcolhatnak majd egymással a dobogóért” – jósolt a kétszeres világbajnok.

f1-williams_1

fotó: dppi

Russell két óra alatt megegyezett a Mercedesszel

Lewis Hamiltonnal együtt George Russell is szerződést hosszabbított a Mercedes F1-es csapatával, a brit pilóta is 2025 végéig írt alá, vagyis egy esztendőt toldott hozzá a már meglévő kontraktusához.

Amíg viszont Hamiltonnal sokáig húzódott a részletek pontosítása, Russell saját bevallása szerint meglehetősen rövid tárgyalás után szignózta a dokumentumot.

„Nem hiszem, hogy két óránál tovább tartott a beszélgetés, csak egy este volt vacsora előtt. Sosem volt ez kérdés egyik oldalról sem, szóval nem igazán aggódtam” – mondta Russell az F1-es Olasz Nagydíj csütörtöki sajtónapján.

„Úgy érzem, hogy házasok vagyunk, 17 éves korom óta a csapat tagja vagyok és Toto nagyon világossá tette annak idején, hogy ha megnyerem az F3-at, akkor mehetek az F2-be, ha azt is megnyerem, akkor megyek az F1-be, ha jól végzem a dolgom a Williamsnél, akkor a Mercedesbe ülhetek, ott pedig lehet esélyem a világbajnoki címre. Elég világos volt a helyzet.”

f1-russell-mercedes_1

fotó: dppi

Jön az első hidrogénhajtású tereprali-bajnokság, az Extreme-H

Nagy bejelentést tett közösen az FIA és az Extreme-E: rövidesen életre hívják az első hidrogénhajtású tereprali-bajnokságot, az Extreme H-t. A tervekkel kapcsolatos híresztelések már tavaly felröppentek, a múlt hónapban pedig az első prototípus első tesztje is megtörtént. A tervek szerint 2025-ben indul el a széria, s egyből FIA-minősítést fog kapni, ha pedig a feltételek adottak és a sorozat megfelel a követelményeknek, 2026-tól már világbajnoki rangot kaphat az Extreme H, ezzel a nyolcadik ilyen szakág lenne a Formula-1, a Formula-E, a Rali-világbajnokság, az Endurance-világbajnokság, a Ralikrossz-világbajnokság, a Tereprali-vb és a Gokart-vb mellett.

Az Extreme-H versenygépét az Extreme-E-hez hasonlóan a Spark Racing Technology fejleszti majd, emellett várhatóan a formátum és a lebonyolítás is az elektromos tereprali-bajnokság mintáját fogja követni – beleértve az egy férfi, egy női versenyző felállást is csapatonként. Az egyelőre kérdéses, hogy az Extreme-H elindulása és világbajnoki rangra emelése mit jelent az Extreme-E jövője szempontjából: az alapító Alejandro Agag annyit erősített meg, hogy a széria jövőre még futni fog, méghozzá FIA-státusszal, de hogy mi lesz azt követően, a körülményeket mérlegelve fogják eldönteni, várhatóan a jövő év közepén.

extreme-h

formula.hu