Kell azonban némi jártasság ahhoz, hogy pontosan hogyan kell benyújtani a pályázatokat, milyen pályázatokon érdemes cégünknek elindulnia. Nagyobb vállalkozások külön szakembereket foglalkoztatnak, akik csak pályázatírással, figyeléssel foglalkoznak.
Mikro-, kis- és középvállalkozások pályázati lehetőségei
A fenti kategóriába sorolható cégeknek minden évben vannak pályázati lehetőségei, amelyek közül a két legkiemelkedőbb a GINOP Plusz és a DIMOP Plusz. Ennek keretein belül be lehet szerezni akár vállalatirányítási rendszert is, például a D4S-től.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz (GINOP Plusz) célja, hogy a 2021-2027-ig tartó időszakban támogassa a magyar vállalkozásokat, amelyet a cégek technológiai, működési megújításával kívánják elérni, ezért a következő célterületek megvalósítása élvez előnyt: vállalkozásfejlesztés, kutatás-fejlesztés, fenntartható munkaerőpiac, ifjúsági garancia, felsőoktatás és szakképzés.
A másik program, amelyben részt lehet venni, az a Digitális Megújulás Operatív Program Plusz. Ez átfogóan célozza hazánk digitális felkészültségének javítását és négy prioritás mentén tervez fejlesztéseket: innovatív és intelligens gazdasági átalakulás támogatása, zöld és hitech átállás, fizikai hozzáférés lehetőségeinek bővítése, állampolgárok digitális kompetenciáinak fejlesztése.
Az elsőnél a vállalkozásfejlesztésen belül, a másodiknál pedig az első prioritásban szereplő “haladó technológiák üzletmenetbe történő beépítésének támogatása” célterületen lehet pályázni vállalatirányítási szoftver megvásárlására.
Vállalatirányítási rendszer vásárlása GINOP Plusz és DIMOP Plusz programon keresztül
Legegyszerűbben úgy lehet jelentkezni a vállalatfejlesztési pályázatokra, hogyha felvesszük a kapcsolatot egy olyan céggel, amely informatikai szolgáltatások nyújtásával és digitalizációs pályázatokkal foglalkozik. Ezt követően pedig azzal a céggel kell kapcsolatba kerülni, amelyik a vállalatirányítási rendszert fogja biztosítani, azaz szállítani.
Hogyan zajlik a folyamat?
A közös együttműködés során meg kell adnunk minden szükséges információt a saját cégünkkel kapcsolatban a pályázatírónak és ki kell választani, hogy mely modulok és funkciók fogják ügyviteli rendszerünket segíteni a mindennapokban, illetve azt is át kell gondolni közösen a szállító céggel, hogy mit kellene a manuális irányításból automatikussá tenni.
Ezután kerül sor a dokumentáció beadására és elkezdődik a várakozás időszaka. Sikeres elbírálás esetén vannak szállítók, amelyek átvállalják a pályázatírói költségeket is.
Érdemes figyelni a pályázatokat, mert a meghirdetést követően előfordul, hogy nem túl sok időt hagynak a benyújtásra, ezért jó, ha a teljes dokumentáció készen áll.
A digitalizáció útján halad a világunk, ezért érdemes lépést tartani egy vállalatirányítási rendszer beszerzésével.
formula.hu