Nem passzolt neki a fejlesztési irány, keményebben kellett dolgoznia Pereznek

Nem passzolt neki a fejlesztési irány, keményebben kellett dolgoznia Pereznek

Sergio Perez jó formában kezdte a 2023-as F1-es szezont, négy futam után ő és Max Verstappen is két-két győzelemmel állt. A mexikói azonban ezt követően ritmust tévesztett címvédő csapattársához képest: miközben a holland zsinórban kilenc győzelmet aratott Miami óta, Perez sokszor a dobogóra sem jutott fel, mindenekelőtt halovány időmérős produkciói miatt.

A Red Bull versenyzője nemrég a Sky Sports F1-nek adott interjúban beszélt többek között arról, miben más a mezőny legjobbjának számító RB19-est vezetnie, mint például korábban a Force Indiát, amellyel gyakran okozott meglepetést:

f1-perez-redbull-holland

„Rengeteg dolog van, ami nagyon más. Például az, hogy hogyan óvjuk a gumikat, az egyik legjelentősebb. Teljesen más az is, ahogy vezetsz. Képes vagy olyan dolgokat csinálni, amelyeket egy Force Indiával nem tudsz vagy még csak nem is gondolsz rá” – fogalmazott Perez.

A pilóta arról is beszélt, hogy keményebben kellett dolgoznia idén, mivel nem feküdt alapból a stílusának a Red Bull autója: „A fejlődés ott van. Egy versenyzőnek roppant nehéz alkalmazkodnia az autóhoz azzal szemben, ha természetesen jönnek a dolgok. Az utóbbi néhány versenyen rendre egy vagy két lépéssel hátrébb voltam, és tudatosan azon gondolkodtam, hogyan kellene vezetnem az autót.”

„Olykor ahogy az autót fejlesztették, nem igazán passzolt hozzám, úgyhogy keményebben kellett dolgoznom ezért. De szerintem a Magyar és a Belga Nagydíj például jó volt, dobogóra állhattam. Remélhetőleg tudjuk tartani ezt a lendületet, hiszen végső soron remek autónk van.”

Perez azt is elmondta, hogyan törte meg az önbizalmát, amikor elkezdett hibázni, kezdve a monacói Q1-es balesetével: „Nagyon erősen kezdtük az évet, nyertünk két futamot, azt gondoltuk, bajnoki esélyes vagyok. Aztán hirtelen úgy érzed, hogy ’ó, ez a hétvége már nem olyannak tűnik, mint eddig’, úgyhogy önbizalmat veszítesz, mert nem bízol teljes mértékben az autóban. Ha az F1-ben nem bízol teljesen az autódban, amikor 250 km/h-val mész be a kanyarba, akkor kicsit jobban kételkedsz, és igazából ez történt azokban a pillanatokban. Könnyű lenne hátradőlni és azt mondani, hogy ez túl nehéz számomra, de végső soron meg kell birkóznod vele.”

formula.hu