Nem látta meg a kockás zászlót a Formula-1-es Holland Nagydíjon Charles Leclerc: már a futam elején koccant Oscar Piastri McLarenjével, amely során megsérült az első szárnya. Ezt megpróbálták később orvosolni egy orrkúpcserével, a monacói tempója azonban nem javult fel, s miután már a beugróként debütált Liam Lawson is elment mellette, inkább a kiállás mellett döntött a Ferrari.
Leclerc a verseny után elmondta, hogy az elejétől kezdve érezte, hogy sokkal nagyobb leszorítóerőt veszít, mint amit csapata előzetesen mondott neki. Később kiderült, hogy a padlólemeze is megsérült, ez vezetett a kieséséhez – Frederic Vasseur csapatfőnök azt is elmondta röviden, hogyan:
„Megsérült a jobb szárnyvéglapja, ami a padlólemez alá esett és megsértette annak is az alját” – magyarázta el Vasseur.
Leclerc számára már az első kör végén történt egy szerencsétlen pillanat, amikor a leszakadó esőben a bokszba hajtva a szerelői még nem álltak készen az intermediate abroncsokkal. A monacói is nyilatkozta, hogy ő döntött túl későn a csere mellett, viszont Vasseur megvédte versenyzőjét, aki szerinte így is jobb helyzetbe került:
„Azt hiszem, Charles első kiállása furcsának tűnhetett kívülről. Ugyanakkor egy nagyon jó döntés volt a részéről. Elég késői döntés, mert már a bokszutcában járt, amikor szólt! De végső soron még úgy is, hogy veszített hét-nyolc másodpercet a bokszutcában, helyes döntés volt. Ha megnézzük, Pierre is nagyot lépett előre hasonló döntéssel, szóval jó ötlet volt kiállni az első körben.”
A Ferrari csapatfőnöke hozzátette: persze könnyebb lett volna, ha öt-tíz másodperccel hamarabb tudnak Leclerc érkezéséről, de így sem panaszkodhat, mivel jobb helyzetbe került a monacói a pályán, ráadásul a pilóták előbb láthatták, mennyire komoly az eső az utolsó szektorban, mint ők a bokszból.
formula.hu