Az ukrán oktatási minisztérium ismertette az oktatási-nevelési intézmények reformját

Az ukrán oktatási minisztérium ismertette az oktatási-nevelési intézmények reformját

A reform elérte az óvodákat, az oktatási-nevelési intézményeket is. Ez a folyamat magában foglalja a gondozás alapelveiről a gyermekek fejlesztésének alapelveire való átmenetet – jelentette be Okszen Liszovij oktatási és tudományos miniszter augusztus 25-én egy sajtótájékoztatón.

„Ami az óvodát illeti, ez egy átmenet a gondozás elveiről a gyermekek fejlesztésének alapelveire, ez egy biztosított hely az óvodában, ez egy új bérezési rendszer az óvodapedagógusok számára, ez egy könnyebb belépési lehetőség a szakmába” – mondta a miniszter.

Elmondása szerint az óvodai oktatási-nevelői folyamat átalakítása az alábbiakat foglalja magában:

  • feltételek megteremtése a kis- és óvodáskorú gyermekek számára nyújtandó különféle típusú oktatási szolgáltatások rugalmas és optimális hálózatának működéséhez;
  • a nevelő és oktatók állománya szakmai képzési rendszerének korszerűsítése (új minőség és új szemlélet a képzésben és átképzésben);
  • az oktatási-nevelési intézményekben dolgozók továbbképzésének minőségi javítása és szakmai fejlődésükhöz való feltételek megteremtése;
  • feltételek megteremtése az önkéntesek bevonásához a kis- és óvodáskorú gyermekek nevelési rendszerébe;
  • a három komponensből álló oktatási környezet kialakítására vonatkozó követelmények kialakítása (fizikai és szociális környezet, a napirend kialakítása);
  • az óvodai nevelés minőségének külső ellenőrzési rendszerének kialakítása; megfelelő munkakörülmények biztosítása az óvodai nevelésben dolgozók számára.

Írta a Magyar Hírlap