A reform elérte az óvodákat, az oktatási-nevelési intézményeket is. Ez a folyamat magában foglalja a gondozás alapelveiről a gyermekek fejlesztésének alapelveire való átmenetet – jelentette be Okszen Liszovij oktatási és tudományos miniszter augusztus 25-én egy sajtótájékoztatón.
„Ami az óvodát illeti, ez egy átmenet a gondozás elveiről a gyermekek fejlesztésének alapelveire, ez egy biztosított hely az óvodában, ez egy új bérezési rendszer az óvodapedagógusok számára, ez egy könnyebb belépési lehetőség a szakmába” – mondta a miniszter.
Elmondása szerint az óvodai oktatási-nevelői folyamat átalakítása az alábbiakat foglalja magában:
- feltételek megteremtése a kis- és óvodáskorú gyermekek számára nyújtandó különféle típusú oktatási szolgáltatások rugalmas és optimális hálózatának működéséhez;
- a nevelő és oktatók állománya szakmai képzési rendszerének korszerűsítése (új minőség és új szemlélet a képzésben és átképzésben);
- az oktatási-nevelési intézményekben dolgozók továbbképzésének minőségi javítása és szakmai fejlődésükhöz való feltételek megteremtése;
- feltételek megteremtése az önkéntesek bevonásához a kis- és óvodáskorú gyermekek nevelési rendszerébe;
- a három komponensből álló oktatási környezet kialakítására vonatkozó követelmények kialakítása (fizikai és szociális környezet, a napirend kialakítása);
- az óvodai nevelés minőségének külső ellenőrzési rendszerének kialakítása; megfelelő munkakörülmények biztosítása az óvodai nevelésben dolgozók számára.
Írta a Magyar Hírlap