Egy ex F1-es pilóta is ráhajtott Ricciardo ülésére Instagramon

Egy ex F1-es pilóta is ráhajtott Ricciardo ülésére Instagramon

Egy ex F1-es pilóta is ráhajtott Ricciardo ülésére Instagramon

Daniel Ricciardo pénteki szabadedzésen elszenvedett balesete után hivatalossá vált, hogy az ausztrál sérülése súlyosabb a vártnál, eltörte a kezét. Helyét így az AlphaTaurinál a csapat, egyben a Red Bull tartalékpilótája, a fiatal Liam Lawson veszi át a hétvégén. Azonban nem az új-zélandi volt az egyetlen, aki Ricciardo ülésére pályázott. A Red Bullnál korábban négy szezont lehúzó, mára már visszavonult David Coulthard egy Instagram-posztban jelentkezett a pozícióra az osztrák istálló csapatfőnökénél.

„Kedves Christian Horner! Kérlek, olvasd el a prezentációmat arról, hogy miért nekem kéne helyettesítenem Danielt” – írta az 52 éves expilóta posztja alá. Prezentációjában a „Miért nekem kéne Daniel helyettesének lennem” címmel négy érvet sorol fel maga mellett, amelyek a következők: gyors vagyok a pályán, én szereztem a Red Bull első dobogós helyezését, már jóban vagyok a szerelőkkel, illetve ezzel én lennék a valaha volt hetedik legidősebb F1-es pilóta.

Horner vette a poént, és kommentben válaszolt is Coulthard jelentkezésére: „Kedves DC! Köszönjük a jelentkezésedet, és annak ellenére, hogy jelentős mértékű károkat okoztál több futamon baleseteiddel, most lehet, hogy szükségünk lenne egy tartalékversenyzőre, a paddock öreg rókájaként pedig Fernando Alonso legalább újra fiatalnak érezhetné magát. Minden jót, Christian.”

„A MotoGP ellentétes irányba halad, mint az F1” – Marquez

Nem sikerült túl akciódúsra a múlt hétvégi Osztrák Nagydíj a MotoGP-ben, így ismét felerősödtek a hangok, miszerint – az első guminyomásra vonatkozó előírások betartatása mellett – negatív hatással van a versenyzésre az aerodinamika és a magasságállító rendszerek egyre jelentősebbé válása. Előbbi 2015-ben jelent meg igazán a MotoGP-ben a Ducati révén, s bár a szabályalkotók igyekeztek gátat szabni a szárnyacskák elterjedésének, ma már az összes gyártó motorján különböző elemeket láthatunk elöl, oldalt és hátul egyaránt. Márpedig akárcsak az F1-ben, ez a MotoGP-ben is nehézséget okozó a felkavart levegő miatt a hátul haladó versenyző számára, ami hátráltatja az előzéseket – minderről most újfent Marc Marquez beszélt:

„Már két-három éve is mondtam. Akkor azt mondták, ’nem’. Néhányan ellenzik az aerodinamikát, mások támogatják. Ha pedig mondasz valamit, az emberek azt mondják, azért tesszük, mert nem tudunk alkalmazkodni. De tudunk, viszont a jelenlegi MotoGP nagyobb részben függ a motorodtól, mert ha nincs megfelelő aerodinamika, nem jó a kigyorsításod és rengeteg technikai részlet van, amitől jobban függsz. Emiatt egyre nehezebbé vált a motorosok támadása és előzése” – magyarázta a nyolcszoros világbajnok a Motorsport.com hasábjain.

„Kezd olyanná válni, mint a Formula-1, pedig az F1-ben pedig ellentétes az irány. Úgy tűnik, az autóknak kisebb a leszorítóereje, kevésbé függnek az aerótól, mi viszont ellenkező irányba haladunk, egyre nagyobb a jelentősége. Úgy hírlik, 2027-ben ez változni fog, de az túl késő. Még három év így, a fejlesztések révén egyre nagyobb lesz a leszorítóerő.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Jónak érzi az Aston Martin fejlesztéseit Alonso

Mint arról az F1-es Holland Nagydíjra hozott fejlesztéseket összegző cikkünkben írtunk, az Aston Martin állt elő az egyik legjelentősebb csomaggal Zandvoortban, amire szüksége is volt a szezont erősen kezdő, a nyári szünet előtti utolsó futamokon viszont haloványabban teljesítő istállónak. Az alakulat gyakorlatilag a padlólemezt szabta át teljesen, a pénteki edzéseket pedig a második és tizedik helyen záró Fernando Alonso szűkszavúan, de pozitívan beszélt az újításokról:

„Jónak érződnek az AMR23-ashoz hozott fejlesztések, noha nem tudtuk teljesíteni a remélt programot, volt néhány piros zászlós megszakítás. Nem történt semmi drámai az én oldalamon, hasznos információkat gyűjtöttünk pénteken, de még mindent ki kell elemeznünk és összeraknunk szombatra” – fogalmazott Alonso. A csapattárs Lance Strollt motorgond hátráltatta az első szabadedzésen, amit sajnálatosnak nevezett a kanadai, a fejlesztés kapcsán pedig arról beszélt, hogy az éjszaka során ki kell elemezniük a gyűjtött adatokat.

f1-alonso-aston-zandvoort

Jön az F1-es Holland Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend

Következik a kvalifikáció napja Zandvoortban a harmadik szabadedzéssel és magával az időmérővel, miközben a Formula-2-esek számára már a sprintfutamot rendezik majd a kettő között. De lesz IndyCar, TCR és Kamion-Eb is, utóbbi kettőn szurkolhatunk a Norbiknak – mutatjuk a programot:

Szombat (augusztus 26.)  
11:30-12:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, 13:30, felv.)
11:35 Kamion-Eb, 1. futam  
13:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, 16:30, felv.)
13:30-14:00 TCR Világsorozat, 2. szabadedzés  
15:00-16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:30 Kamion-Eb, 2. futam  
16:05-16:45 TCR Világsorozat, Időmérő  
17:00 Porsche Szuperkupa, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
17:00-18:00 IndyCar, Szabadedzés  
20:00-21:00 IndyCar, Időmérő (tv: Match4, élő)
20:10 TCR Világsorozat, 1. futam  
23:45-00:45 IndyCar, Utolsó edzés  
     
Vasárnap (augusztus 27.)  
01:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-zandvoort-day1

Helyszíni: Dráma és meglepetés Zandvoortban

Lando Norris volt a leggyorsabb az F1-es Holland Nagydíj pénteki napján, mégsem ez szolgáltatta a legnagyobb szenzációt, hanem Daniel Ricciardo balesete, amely kéztöréssel, és Liam Lawson beugrásával járt. Mészáros Sándor, a Formula.hu újságírója foglalta össze a helyzetet a zandvoorti F1-es paddockból.

A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető a Formula YouTube-csatornáján!

vide

Kifogyott az éllovas üzemanyaga, célba kellett tolni az autót

Kevés bosszantóbb dolog történhet egy autóversenyzővel, mint ha a célvonal előtt méterekkel megáll az autója: így járt az ázsiai GT World Challenge sorozat múlt heti, okayamai versenyén a többszörös Super GT-bajnok és Le Mans-i kategóriamásodik Max Orido, aki 33 másodperces előnnyel haladt a leintés felé, amikor kifogyott az autójából az üzemanyag. Mit lehet ilyenkor tenni? Célba tolni az autót…

[embedded content]

Oridót és társát, Masaki Kanót végül a 6. helyen rangsorolták, másnap viszont győzelemmel kárpótolták magukat, és a szezonzáró előtt magabiztosan vezetik az értékelést.

Kedves üzenettel és meglepetéssel kedveskedtek Ricciardónak a zandvoorti sportbírók

Daniel Ricciardo az F1-es Holland Nagydíj második szabadedzésén ütközött neki a falnak a 3-as kanyarban, a baleset után ráadásul komoly kézfájdalmai voltak, ezért kórházba is kellett szállítani csuklósérülés gyanújával, amely végül be is bizonyosodott, így nem tudja folytatni a hétvégét. Mindenesetre az incidens helyszínén dolgozó sportbírók egy kedves üzenetet és egy kis meglepetést, szirupos ostyát küldtek Ricciardónak:

„Kedves Daniel! Reméljük, rendben van a csuklód. Szeretnénk az autóban látni a hétvégén. Bízunk benne, hogy egy darabban érkezik meg a szirupos ostya. Üdvözlettel, a 3-as kanyar sportbírói” – írták.

Kórházba vitték Ricciardót, megsérülhetett a csuklója

Dupla baleset borzolta a kedélyeket az F1-es Holland Nagydíj második edzésén: előbb Oscar Piastri, majd pillanatokkal később Daniel Ricciardo ment falnak a döntött 3-as kanyarban. Az ausztrált a mclarenes autója zavarhatta meg, ám ennél is nagyobb gond lehet számára, hogy az incidens után a kezére panaszkodott a pilóta, amit megránthatott a kormány a becsapódásnál. Az FIA megerősítette, hogy Ricciardót az ütközés után a közeli kórházba szállították, míg az AlphaTauri azt közölte, hogy a versenyző további orvosi kezeléseket kap a csuklójára. Egyelőre arról nincs információ, mennyire sérülhetett Ricciardo csuklója, ha megsérült.

f1-ricciardo-keze

Megvan, melyik fiatal kap legközelebb F1-es lehetőséget a Red Bulltól

Több Red Bull-junior is versenyez a kiemelt utánpótlás-bajnokságokban, csak az F2-ben képviselő őket Dennis Hauger, Jak Crawford, Ayumu Iwasa, Enzo Fittipaldi és Zane Maloney is, ők azok, akik a Super Formulában versenyző Liam Lawson mellett a legközelebb állhatnak ahhoz, hogy az energiaitalosok bedobják őket az F1-be.

Franz Tost, az AlphaTauri év végén leköszönő csapatfőnöke azonban azt mondta a Holland Nagydíj pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatóján, hogy a Red Bull döntése értelmében Isaac Hadjar kaphat szabadedzés-lehetőséget idén: mint ismert, kötelező fiatalt ültetni az autóba egy-egy első szabadedzésre, és a döntés értelmében a Hitech versenyzője lesz a kiválasztott.

Hadjar tavaly csatlakozott a Red Bullhoz és az F3-as bajnoki címért csatázott, most az F2-ben a 15. helyen áll egyetlen, sprinten szerzett dobogóval.

redbull-hadjar

fotó: dppi

Újra a Hungaroringen sétálhatsz kollégánkkal!

A Magyar Nagydíj előtt néhány tucat szerencsés rajongó körbesétálhatta a Hungaroringet Magyarország egyetlen állandó F1-es akkreditációjával rendelkező újságírójával, Mészáros Sándorral. A nagy érdeklődés miatt sajnos rengetegen lemaradtak a programról, éppen ezért szeptemberben újra ki lehet menni a Magyar Nagydíj helyszínére Sanyival: szeptember 27. 16 órától a résztvevőknek mesél majd a szezon eddigi érdekességeiről, a Magyar Nagydíjról, sőt, egy egészen meglepetésre is készül!

Ha kíváncsi vagy Mészáros Sándor sztorijaira, és szívesen sétálnál szakértői kísérettel a Hungaroringen, keresd a jegyeket a Hungaroringshopon szeptember 20-tól.

További részletek a Hungaroring honlapján: https://hungaroring.hu/site/hu/elmenyek/hungaroring-seta

pf-sanyiseta

Perez féltheti a helyét Ricciardótól?

A hazatérő tékozló fiú, Daniel Ricciardo kiváló benyomást tett a Red Bull főtanácsadójára, Helmut Markóra, aki együtt is vacsorázott az ausztrállal a nyári szünetben. A 80 éves szakember az osztrák Kleine Zeitungnak méltatta az ausztrált: „Daniel nagyon pozitív személyiség, sikeres karrier és hihetetlen tapasztalat áll mögötte. A lendülete és az ereje nagy lökést adott az AlphaTaurinak, igazi motivációfröccsöt jelent.”

Bár Christian Horner csapatfőnök a minap úgy nyilatkozott, hogy 2024-re még biztos Sergio Perez helye a Bikáknál, Marko szavaiból egészen más tűnik ki: „A Formula–1-ben semmi sem száz százalékig biztos, ilyen egyszerűen nincs, mindig beszélni kell a teljesítményről. Zandvoortban megvizsgáljuk a dolgokat, és megbeszéljük, hogyan tovább.”

perez-canada

Verstappen szimulátorost is alkalmazna csapatában

Max Verstappen az elmúlt időben többször is említette, hogy a virtuális után valódi versenycsapatot is alapítana, elsőre GT3-as szinten. A holland Telegraafnak nyilatkozva most egyértelműen kijelentette, hogy szeretne lehetőséget adni tehetséges szimulátorosoknak is: „Szinte minden versenyző, aki sokat ért el az F1-ben vagy más kategóriában, gokartozással kezdte, csakhogy már ez is túl drága, nem mindenki engedheti meg magának. A szimulátorozás sokkal olcsóbb.”

„Azt nem akarom kijelenteni, hogy szimulátorosként az F1-ig is el lehet jutni” – folytatta a holland. „A közeljövőben szeretném felépíteni saját GT3-as csapatomat, és ha az egyik autót fenntartjuk egy szimulátorversenyzőnek, az nagyon szép lehetőség lenne egy onnan érkező srácnak arra, hogy beletanuljon a valódi autók működésébe. Most annak lehetőségét vizsgáljuk, ezt hogyan lehetne megvalósítani.”

verstappen-simulator

Hamilton nem akar foglalkozni Massa 2008-as próbálkozásával

Amint az ismert, Felipe Massa jogi úton megtámadja a 2008-as F1-es világbajnokság végeredményét, és kártérítést követel a történtekért. A nyári szünetben már realitássá vált, hogy Massa mindezt komolyan gondolja és levelet is írt az illetékeseknek, így a Holland Nagydíj sajtónapján természetesen Lewis Hamiltont is megkérdezték a témáról, de a brit lerázta magáról ezt a kérdést.

„Én csak arra koncentrálok, ami itt és most történik. Azon dolgozunk, hogy a csapatot visszajuttassuk a világbajnoki harcba, nem igazán törődöm azzal, hogy mi volt 15 éve” – mondta Hamilton.

Az ügyet egyébként Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke sem akarta kommentálni, a megkérdezettek részéről általánosságban érezhető, hogy nem akarják megbántani Massát és erős véleményt megfogalmazni, ezért inkább tartózkodnak…

m388611_resize

Jönnek a szabadedzések, kezdődik az F1-es Holland Nagydíj hétvégéje: a pénteki program

Visszatér a szünetről az F1, egy hónap pihenő után újra felbőgnek a motorok ma délután: mutatjuk az F1-es Holland Nagydíj pénteki menetrendjét.

Péntek (augusztus 25.)  
10:05-10:50 Formula-2, Szabadedzés  
12:30-13:30 Formula-1, 1. szabadedzés  
14:00-14:30 Formula-2, Időmérő  
16:00-17:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
22:20-22:50 TCR Világsorozat, 1. szabadedzés  

A teljes hétvége programja ezen a linken megtekinthető!

f1-hollandnagydíj-helyszíni

Helyszíni: újraindult az F1-es szezon!

A Holland Nagydíjjal lendül újra mozgásba a száguldó cirkusz, Mészáros Sándor, a Formula.hu újságírója pedig természetesen ezúttal is a helyszínről hozza a híreket. Íme a csütörtöki bejelentkezése a zandvoorti paddockból.

(a videó a képre vagy ide kattintva megtekinthető a Formula.hu YouTube-csatornáján)

f11_2

Lefújták a taxisok tüntetését Zandvoortban, nem zavarják meg az F1-es Holland Nagydíjat

Ahogy arról beszámoltunk, egy rendelet miatt tüntetést tervezett az F1-es Holland Nagydíj hétvégéjére helyi taxisok egy jelentős csoportja, nagyjából 150 ember.

A hétvége kezdetén, csütörtökön azonban megtörtént a bejelentés, mely szerint sikerült kompromisszumot kötni, és a taxisok Zandvoort közigazgatási határáig elhozhatják utasaikat ezekben a napokban is, így lesz munkájuk, de a városba nem mehetnek be.

A taxisok vezetője bejelentette, hogy ezzel lefújták a tervezett tüntetést, de a Racingnews365.com úgy értesült, hogy van azért még egy csoport elégedetlen, akiért nem tudnak felelősséget vállalni, csak annyit tehetnek, hogy elhatárolódnak tőlük, és az ő akcióikra nincsenek hatással.

f1-dutch

„Ünnepeljük Verstappen hihetetlen eredményeit!” – Domenicali

Max Verstappen uralja a 2023-as Formula-1-es szezont: az eddigi tizenkét futamból tízet megnyert, s a másik kettőn is másodikként végzett. Ráadásul hazája nagydíján, Zandvoortban akár Sebastian Vettel rekordját is beállíthatja a zsinórban gyűjtött kilenc győzelmet illetően. Sokak szerint a holland és a Red Bull unalomba fullasztja az F1-et, a sportág vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint azonban inkább el kellene ismerni és ünnepelni Verstappen produkcióját:

„Először is azt mondanám, ez a megfelelő pillanat arra, hogy ünnepeljük azt a hihetetlen munkát, amit Verstappen végez abban az autóban” – mondta el a RaceFans.net által idézett Domenicali a Liberty Media befektetőivel tartott egyeztetésen. „Mert ha megnézzük a másik autót és a többieket különbség szempontjából, hihetetlen, milyen munkát végez Max. Ez mindig is része volt az F1-nek és a játéknak. Biztos vagyok benne, hogy a következő pár évben csökkenni fognak a műszaki különbségek. De ha valaki remekel, akkor ünnepelnünk kell azt, amit csinál.”

„És néha meg kell erősíteni valakinek az örökségét, aki látványos dolgokat művel. Bizonyos piacokon, főleg az újakon látható, milyen örökséget hagy maga után, hiszen tudjuk, mit jelent ilyen sok győzelem: azt, hogy remek vezető vagy. Úgyhogy nincs semmi negatívum ilyen tekintetben. És ha visszatekintünk, azt kell mondanom, hogy ez mindig is része volt az F1 történelmének.”

f1-verstappen-redbull_4

Így áll az F1-es tabella a Holland Nagydíj előtt

A hétvégén újraindul az F1-es szezon, lezárul a nyári szünet és Zandvoortban ismét egymásnak feszül a mezőny a Holland Nagydíjon.

Érdemes áttekinteni, hogy hogyan is áll az egyéni és a konstruktőri pontverseny 12 futamot követően:

VERSENYZŐK   CSAPATOK
1. Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT 314   1. Red Bull-Honda RBPT 503
2. Sergio Perez Red Bull-Honda RBPT  189   2. Mercedes 246
3. Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes 149   3. Aston Martin-Mercedes 196
4. Lewis Hamilton Mercedes 148   4. Ferrari 191
5. Charles Leclerc Ferrari 99   5. McLaren-Mercedes 103
6. George Russell Mercedes 99   6. Alpine-Renault 57
7. Carlos Sainz Ferrari 92   7. Williams-Mercedes 11
8. Lando Norris McLaren-Mercedes 69   8. Haas-Ferrari 11
9. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 47   9. Alfa Romeo-Ferrari 9
10. Esteban Ocon Alpine-Renault 35   10. AlphaTauri-RBPT 3
11. Oscar Piastri McLaren-Mercedes 34        
12. Pierre Gasly Alpine-Renault 22        
13. Alexander Albon Williams-Mercedes 11        
14. Nico Hülkenberg Haas-Ferrari 9        
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari 5        
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo-Ferrari 4        
17. Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda RBPT 3        
18. Kevin Magnussen Haas-Ferrari  2        
19. Logan Sargeant Williams-Mercedes 0        
20. Nyck de Vries AlphaTauri-Honda RBPT  0        
21. Daniel Ricciardo AlphaTauri-Honda RBPT  0  

F1_2023_HUNGARORING_F1_Sunday_050_resize

fotó: Hungaroring

Fertőzés miatt kihagyja az F1-es Holland Nagydíj médianapját Stroll

Az Aston Martin tájékoztatása szerint csütörtökön nem vesz részt a zandvoorti sajtónap eseményein Lance Stroll: a csapat a Formula.hu számára is eljuttatott rövid kommünikéje szerint a kanadai pilóta „fertőzésből lábadozik” – ennek pontos részletei nem ismertek. Az Aston ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Stroll fitt és rendben lesz, így rajthoz áll a hétvégi F1-es Holland Nagydíjon.

f1-stroll

fotó: DPPI

Két esélyes is marad jövőre a Moto2-ben – de kié lesz akkor a második Gresini Ducati?

Nem lehet azt állítani, hogy ne lenne gazdag fordulatokban a pilótakeringő idén a MotoGP-ben: legutóbb Johann Zarco LCR-es átigazolása okozott komoly meglepetést. Most pedig két olyan motoros hosszabbított szerződést a Moto2-ben, akiket előzőleg esélyesként emlegettek a Gresini Racing Ducatijára Alex Marquez oldalán. Az egyikük a középső géposztályban a címért harcoló Tony Arbolino, akit főleg akkor emlegettek esélyesként, amikor még vezette az összetettet Pedro Acosta előtt, a másikuk pedig a vb-tabellán harmadik Jake Dixon, akinek kapcsán pedig a brit szálat érezték sokan erős szempontnak. Viszont Arbolino a Marc VDS-szel, Dixon pedig a Gas Gas Asparral írt alá 2024-re a napokban – igaz, láthattunk már korábban arra példát, hogy valaki ennek ellenére is fellépett a MotoGP-be.

moto2-arbolino-dixon

De így vajon kié lesz az ülés? Jelenleg Fabio di Giannantonio ül a GP22-es Desmosedicin, de meglepetést okozna, ha egy harmadik idényre is lehetőséget kapna a nyolc ducatis közül egyértelműen a leghaloványabb teljesítményt nyújtó olasz. Korábban emlegették a Yamahától távozó Franco Morbidelli nevét is arra az esetre, ha Marco Bezzecchi maradása miatt nem lenne neki hely a fő opciónak tartott VR46-nál. Ám noha a honfitárs vélhetően nem megy fel a Pramac Racinghez, Zarco említett átszerződése okán mégis megüresedett egy gyári specifikációjú Ducati a bolognaiak első számú szatellit alakulatánál, amelyre így most Morbidelli a fő esélyes.

A SpeedWeek.com portál szerint emellett továbbra sem lehet kizárni, hogy a Repsol Hondánál csak küszködő Joan Mir valahogy kiszabadul a szerződéséből (ahogy azt Alex Rins is tette az LCR-től), s a 2020-as világbajnok köthet ki a Gresininél. Azt a The Race szaklap kizárta viszont, hogy Mir csapattársa, Marc Marquez tegye meg ugyanezt akár a Pramac, akár a Gresini irányába: a lap azzal érvelt, hogy aligha csábította volna át Zarcót a Honda, ha pont azzal nyitottak volna utat a legfőbb értéküknek számító nyolcszoros világbajnok előtt a távozásra. Így viszont a lap szerint elképzelhető, hogy a Gresini egyelőre üres második motorja jelenti majd a megoldást a KTM ötversenyzős dilemmájára, és „kölcsönbe adják” nekik Pol Espargarót vagy Augusto Fernandezt, hogy helyet csináljanak Acostának. Az átigazolási piacról a Formula Motocast friss, a spielbergi élménybeszámolót is tartalmazó adásában is beszéltünk:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Napra pontosan 20 éve teljesítette első F1-es futamát Baumgartner Zsolt

Komoly mérföldkő volt a 2003-as Magyar Nagydíj a hazai autósport számára, hiszen ekkor mutatkozott be a Formula-1-ben az első magyar pilóta Baumgartner Zsolt személyében. „Szombaton felhívtak a sajtóközpontból, hogy húha, itt valami nagy dolog készülődik, mert Ralph Firman megsérült a szabadedzésen. Éreztem a pályafutásomat végigkísérő újságíró hangján, bízik abban, hogy én fogok beülni a Jordanbe” – emlékezett vissza a húsz évvel ezelőtti történtekre Baumgartner a Hungaroring Instagram-posztjában. „Én akkor még nem mertem ebben hinni, de beletette a bogarat a fülembe, és elindultam a pályára. És igaz lett, beülhettem az autóba az időmérő edzésen, majd másnap a versenyen. A 2003-as magyar hétvége egyik nagy nemzetközi híre volt ez, amellett, hogy Alonso megszerezte pályafutása első győzelmét.”

Baumgartner az időmérőn a 19. rajthelyre kvalifikálta magát, a futamon viszont kiesett motorhiba miatt a 34. körben. A hungaroringi verseny után még Monzában is a magyar pilóta helyettesítette Firmant a Jordannél, majd 2004-ben már a Minardi színeiben futott teljes idényt az F1-ben, Indianapolisban pedig a nyolcadik helye révén máig hazánk egyetlen Formula-1-es pontját szerezte. A 2003-as Magyar Nagydíjról részletesebben is írtunk Retro-cikkünkben, az alábbiakban pedig a Zsolttal készített korábbi Formula Podcast-interjúnkat hallgathatjátok meg, amelyben természetesen a két évtizeddel ezelőtti történelmi beugrásra is kitértünk:

formula.hu