Fertőzés miatt kihagyja az F1-es Holland Nagydíj médianapját Stroll

Fertőzés miatt kihagyja az F1-es Holland Nagydíj médianapját Stroll

Fertőzés miatt kihagyja az F1-es Holland Nagydíj médianapját Stroll

Az Aston Martin tájékoztatása szerint csütörtökön nem vesz részt a zandvoorti sajtónap eseményein Lance Stroll: a csapat a Formula.hu számára is eljuttatott rövid kommünikéje szerint a kanadai pilóta „fertőzésből lábadozik” – ennek pontos részletei nem ismertek. Az Aston ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Stroll fitt és rendben lesz, így rajthoz áll a hétvégi F1-es Holland Nagydíjon.

f1-stroll

fotó: DPPI

Két esélyes is marad jövőre a Moto2-ben – de kié lesz akkor a második Gresini Ducati?

Nem lehet azt állítani, hogy ne lenne gazdag fordulatokban a pilótakeringő idén a MotoGP-ben: legutóbb Johann Zarco LCR-es átigazolása okozott komoly meglepetést. Most pedig két olyan motoros hosszabbított szerződést a Moto2-ben, akiket előzőleg esélyesként emlegettek a Gresini Racing Ducatijára Alex Marquez oldalán. Az egyikük a középső géposztályban a címért harcoló Tony Arbolino, akit főleg akkor emlegettek esélyesként, amikor még vezette az összetettet Pedro Acosta előtt, a másikuk pedig a vb-tabellán harmadik Jake Dixon, akinek kapcsán pedig a brit szálat érezték sokan erős szempontnak. Viszont Arbolino a Marc VDS-szel, Dixon pedig a Gas Gas Asparral írt alá 2024-re a napokban – igaz, láthattunk már korábban arra példát, hogy valaki ennek ellenére is fellépett a MotoGP-be.

moto2-arbolino-dixon

De így vajon kié lesz az ülés? Jelenleg Fabio di Giannantonio ül a GP22-es Desmosedicin, de meglepetést okozna, ha egy harmadik idényre is lehetőséget kapna a nyolc ducatis közül egyértelműen a leghaloványabb teljesítményt nyújtó olasz. Korábban emlegették a Yamahától távozó Franco Morbidelli nevét is arra az esetre, ha Marco Bezzecchi maradása miatt nem lenne neki hely a fő opciónak tartott VR46-nál. Ám noha a honfitárs vélhetően nem megy fel a Pramac Racinghez, Zarco említett átszerződése okán mégis megüresedett egy gyári specifikációjú Ducati a bolognaiak első számú szatellit alakulatánál, amelyre így most Morbidelli a fő esélyes.

A SpeedWeek.com portál szerint emellett továbbra sem lehet kizárni, hogy a Repsol Hondánál csak küszködő Joan Mir valahogy kiszabadul a szerződéséből (ahogy azt Alex Rins is tette az LCR-től), s a 2020-as világbajnok köthet ki a Gresininél. Azt a The Race szaklap kizárta viszont, hogy Mir csapattársa, Marc Marquez tegye meg ugyanezt akár a Pramac, akár a Gresini irányába: a lap azzal érvelt, hogy aligha csábította volna át Zarcót a Honda, ha pont azzal nyitottak volna utat a legfőbb értéküknek számító nyolcszoros világbajnok előtt a távozásra. Így viszont a lap szerint elképzelhető, hogy a Gresini egyelőre üres második motorja jelenti majd a megoldást a KTM ötversenyzős dilemmájára, és „kölcsönbe adják” nekik Pol Espargarót vagy Augusto Fernandezt, hogy helyet csináljanak Acostának. Az átigazolási piacról a Formula Motocast friss, a spielbergi élménybeszámolót is tartalmazó adásában is beszéltünk:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Napra pontosan 20 éve teljesítette első F1-es futamát Baumgartner Zsolt

Komoly mérföldkő volt a 2003-as Magyar Nagydíj a hazai autósport számára, hiszen ekkor mutatkozott be a Formula-1-ben az első magyar pilóta Baumgartner Zsolt személyében. „Szombaton felhívtak a sajtóközpontból, hogy húha, itt valami nagy dolog készülődik, mert Ralph Firman megsérült a szabadedzésen. Éreztem a pályafutásomat végigkísérő újságíró hangján, bízik abban, hogy én fogok beülni a Jordanbe” – emlékezett vissza a húsz évvel ezelőtti történtekre Baumgartner a Hungaroring Instagram-posztjában. „Én akkor még nem mertem ebben hinni, de beletette a bogarat a fülembe, és elindultam a pályára. És igaz lett, beülhettem az autóba az időmérő edzésen, majd másnap a versenyen. A 2003-as magyar hétvége egyik nagy nemzetközi híre volt ez, amellett, hogy Alonso megszerezte pályafutása első győzelmét.”

Baumgartner az időmérőn a 19. rajthelyre kvalifikálta magát, a futamon viszont kiesett motorhiba miatt a 34. körben. A hungaroringi verseny után még Monzában is a magyar pilóta helyettesítette Firmant a Jordannél, majd 2004-ben már a Minardi színeiben futott teljes idényt az F1-ben, Indianapolisban pedig a nyolcadik helye révén máig hazánk egyetlen Formula-1-es pontját szerezte. A 2003-as Magyar Nagydíjról részletesebben is írtunk Retro-cikkünkben, az alábbiakban pedig a Zsolttal készített korábbi Formula Podcast-interjúnkat hallgathatjátok meg, amelyben természetesen a két évtizeddel ezelőtti történelmi beugrásra is kitértünk:

Hamilton a Ferrarinál? Reagált a vezérigazgató

Bár rendre mindkét fél cáfolja a pletykákat, folyamatosan felmerülnek híresztelések azzal kapcsolatban, hogy Lewis Hamilton esetleg átigazolhat a Ferrarihoz az F1-ben. Legutóbb Frederic Vasseur, a Scuderia csapatfőnöke tagadta ezt, most pedig Benedetto Vigno, a vörösök elnök-vezérigazgatója így felelt a CBNC interjújában arra a kérdésre, hogy elképzelhető-e, hogy Hamilton náluk versenyezzen:

„Itt van nekünk Charles és Carlos, akik fantasztikus munkát végeznek. Barátok és versengenek egymással. Úgyhogy számunkra a fő prioritás most, hogy az autót versenyképesebbé tegyük” – hangsúlyozta Vigna.

f1-hamilton-leclerc

fotó: DPPI

Nyerj két jegyet az F1-es Olasz Nagydíjra a Formula.hu-val!

A FociTour.hu és a Formula.hu közös nyereményjátékával két General Admission belépőjegyet nyerhetsz a jövő hétvégi F1-es Olasz Nagydíjra, Monzába!

A feladat egyszerű: válaszold meg helyesen az alábbi kérdést a beágyazott Facebook-poszt alatt kommentben

Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?

A játék ettől a perctől augusztus 27-e, vasárnap este 19 óráig tart, a helyesen válaszolók között kisorsoljuk a két jegyet, és értesítjük is a szerencsés nyertest!

Ha a FociTour egyéb F1-es ajánlatai közül válogatnál, ezeken a linkeken megteheted: 

https://www.focitour.hu/klub/f1/ 

https://www.focitour.hu/klub/f1/belepojegyek/ 

Titkolta F1-es csapatai elől veszélyesnek tartott hobbiját Raikkönen

Kimi Raikkönen 2021 végén vonult vissza a Formula-1-től, de a technikai sportoknak azóta sem fordított hátat, hiszen ő a Kawasaki gyári motokrossz-világbajnoki csapatának a menedzsere. A finn pilóta köztudottan régóta rajong a szakágért – most pedig a KRT honlapján készült interjúban azt is elárulta, hogy F1-es karrierje alatt is hódolt ennek a hobbijának, amelyet a sérülésveszély aligha néztek volna jó szemmel az istállói, ha tudtak volna róla…

„Olykor részt vettem kisebb klubversenyeken, de csak a móka kedvéért, itthon pedig van egy kis pályám a gyerekekkel. Nem versenyeztem magas szinten, és úgy éreztem, ez is része a fitneszprogramomnak. Nem tudom, mit gondolt volna erről bármelyik csapatom, mivel sosem említettem nekik” – fogalmazott Raikkönen.

raikkonen-mx

A 100 éves Piastri, Schumacher csapattársa

Szenzációs videó jelent meg Oscar Piastriról, aki az F1 hivatalos csatornáján Wrong Answers Only, azaz „Csak rossz válaszok” játékot játszott. Nem kellett csalódnunk benne!

Hogy hívnak? A nevem Lando Norris.
Melyik csapatnál vezetsz? Mercedes.
Hogy kell betűzni a McLarent? X, Y, Z.
Ki a csapattársad? Michael Schumacher
Milyen hangja van egy F1-es autónak? Ruff!
Hány éves vagy? 100.
Ronaldo és Messi melyik sportot űzi? Tollaslabda.
Ki a Harry Potter főszereplője? Frodó.
Ki a McLaren csapatfőnöke? Mark Webber.
Hány pont jár a 3. helyért? Nem elég.

Különleges festés a Holland Nagydíjon: A világ leggyorsabb graffitije

Különleges festést visel majd az Alfa Romeo a Holland Nagydíjon, melyet BOOGIE, a német graffitiművész álmodott meg. Természetesen nem az év elején bemutatott Art Car gördül majd pályára, ezt csupán kiállítják Zandvoortban, de a csapat közleménye szerint Bottas és Zhou C43-asa is olyan dizájnt visel majd, mely különböző elemeiben ezt a speciális festést idézi fel. A csapat erről egy kedvcsináló videót is közzétett:

Hogy micsoda? Stroll profi teniszező akar lenni?

Elképesztő pletyka látott napvilágot Ben Anderson újságíró jóvoltából, aki a The Race podcastjében arról beszélt, hogy Lance Stroll hamarosan elhagyhatja a királykategóriát, hogy teniszkarrierbe kezdjen – arról már régóta tudni lehet, hogy a tenisz közel áll a kanadai versenyző szívéhez, sőt eredetileg ebben a sportágban képzelte el a jövőjét, mielőtt édesapja az autóversenyzés irányába kezdte terelni.

„Túlságosan le van maradva Alonsótól, de valószínűleg csak önként hagyhatja el a csapatot, hiszen a szerződése folyamatosan megújul az édesapja cégével. Vannak pletykák arról, hogy teniszre akar váltani, és ha ezt meg is lépi, akkor felszabadul az ülése” – mondta az újságíró. Mi pedig kíváncsian várjuk a fejleményeket.

stroll-tennis

Imola extra nagydíjat szeretne az idei helyett

Az idei tavaszon két F1-es nagydíj is elmaradt: a kínai verseny a Covid-pandémia utóhatásainak esett áldozatul, míg a 2020-ban a pandémiás naptárban debütáló, míg a következő évben épp Kína helyére bekerülő imolai Emilia-Romagna-i Nagydíjat a környéket sújtó Minerva vihar mosta el. Imola szerződése jelenleg 2025-ig szól, de a pálya elnöke, Gian Carlo Minardi elárulta, hogy szeretnének egyéves automatikus hosszabbítást kapni a törlés nyomán.

„Szerencsések vagyunk, hogy a pálya nem szenvedett semmilyen károsodást” – kezdte Minardi. „Reméljük, hogy kapunk egy extra nagydíjat a jövőben. A szerződésünk 2025-ig szól, de nagyon szeretnénk 2026-ban is megtartani a nagydíjat, ugyanis így valamit adhatnánk a régiónak, hiszen rengeteg bevételük, nagyjából 270 millió euró származik egy F1-es nagydíjból” – mondta el a legendás csapatvezető, aki azt is hangsúlyozta, hogy keményen készülnek a jövő évre, amikor az F1 mellett például az endurance-világbajnokságot is vendégül látják.

imola-2021_1

A Ferrarit nem foglalkoztatja Hamilton jövője

Miután Lewis Hamiltonnak még mindig nincs szerződése a 2024-es szezonra, az F1-es zuhanyhíradó állandó szereplője a hétszeres világbajnok, akit elsősorban a Ferrarival próbáltak újra és újra összeboronálni, méghozzá nem is teljességgel alaptalanul, ahogy arról a Formula Podcast legújabb, ide kattintva elérhető adásában is beszélgettünk.

Azt nem tudhatjuk teljes biztossággal kizárni, hogy a Ferrari mostanra letett volna a brit extraklasszis megszerzéséről, mindenesetre Frederic Vasseur csapatfőnök arról próbálta meggyőzni a sajtó képviselőit, hogy nem foglalkoztatja Hamilton jövője: „Lewisszal ugyanaz a helyzet, ami az elmúlt 10 évben mindig. Egyeztetnek, és nem tudom, mi lehet a probléma, ha van egyáltalán. Engem viszont ez egyáltalán nem foglalkoztat, a csapatunk fejlesztésére koncentrálok. Az egyeztetések pedig Toto és Lewis között zajlanak, nekem nincs közöm hozzá.”

hamilton-ferrari

A Holland Nagydíjon autóba ül a Ferrari-junior!

Épp a minap elmélkedtünk arról, hogy a csapatok egyelőre egyáltalán nem ültettek be juniorversenyzőket a pénteki első szabadedzéseken, márpedig a szabályok értelmében ezt két alkalommal kötelező minden istállónak megtennie. A Ferrari most megtörte a jeget: a Holland Nagydíj első szabadedzésén a csapat orosz-izraeli tartalékversenyzője, a nemrég Shwartzy néven első zeneszámát is közzé tevő Robert Svarcman (avagy angolos írásmóddal Shwartzman) ülhet be az egyik SF-23-ba.

„Robert Zandvoortban Carlos autóját vezeti majd, egy másik helyszínen, valószínűleg Abu Dhabiban pedig Charles-ét” – mondta erről Frederic Vasseur. „Tudom, hogy ez nem egyszerű, de Carlos nagyon nyíltan állt hozzá. Nem könnyű a döntés ilyenkor, Szingapúrban, Japánban vagy Las Vegasban nem lehet, ahogy a sprintes eseményeken sem, mint Austin vagy Katar. És ott vannak még az eltérő gumikiosztásos versenyek, ott is bajos lehet, szóval a végére nem marad sok lehetőséged.”

leclerc-ferrari-bahrein-szombat

Alonso: Egész évben a korom volt a téma!

Fernando Alonso nemrég ünnepelte 42. születésnapját, de a kor mit sem fogott rajta: a spanyol élete formájában küzd a világbajnoki dobogóért, s lépten nyomon rácáfol azokra, akik szerint ebben az életkorban már „túl öreg” lenne ahhoz, hogy magas színvonalon teljesítsen az F1-ben. „Ez volt a téma egész évben!” – vágta rá a spanyol, amikor a koráról kérdezték, de ezt követően azért igyekezett komoly választ is adni:

„Szerintem mostanra kiderülhetett mindenki számára, hogy nem számít, hogy 25 vagy épp 41 éves vagy. Az számít, mi van a fejedben, mennyire vagy motivált, hogyan állsz hozzá egy hétvégéhez. És más csapatoknál is láthatunk példát arra, hogy jobban értékelik a tapasztalatot, ott van például Daniel az AlphaTauriban. Nem a fiatalság a lényeg, hanem az, hogy gyorsan tudj menni” – mondta a spanyol, aki álomszerűnek nevezte az idény első felét maga és csapata számára.

alonso-saudi-thursday

Ilyen lesz az F1-es Holland Nagydíj időjárása

A hétvégi Holland Nagydíjon esőverseny nem várható, de az előrejelzések szerint a hétvége egy-két pontján az időjárás beleszólhat az eseményekbe. A hétvégén hűvös idő lesz, a legmagasabb hőmérsékletek 18 és 21 fok között alakulnak majd.

Pénteken elsősorban a hajnali órákban várható csapadék, a szombati harmadik szabadedzésen viszont megszórhatja a pályát az égi áldás. Vasárnap elsősorban az F2 mezőnye készülhet nedves pályára, délután egészen minimális az eső valószínűsége.

zandvoort

Wolff arról beszélt, mikor vonulna vissza

Toto Wolff nem csupán csapatfőnökként, hanem résztulajdonosként is fontos szerepet játszik a Mercedes életében. A Boardroomnak adott interjúban az osztrák sikerkovács elmondta, mennyiben változtatta meg a hozzáállását az istállóban birtokolt egyharmad tulajdonrész, melyről eredetileg nem is gondolta, hogy hosszútávon meg fogja tartani: „Ez csak az utolsó években változott meg, amikor az F1-es munkához már nem úgy álltam, mint egy projekthez, mint azt egy futballedző vagy menedzser teszi, hanem úgy, hogy ez az én cégem. Azonos tulajdonrészem van, mint a Mercedesnek és az INEOS-nak, és ezt sokáig így is akarom tartani.”

És pont ebből fakad, hogy a saját felelősségének érzi azt is, hogy a megfelelő emberek vezessék a csapatot, még akkor is, ha ez a saját távozását vonja magával: „Ha úgy értem majd, hogy nem én vagyok a legmegfelelőbb ember a munkára, akkor meg fogok próbálni találni valaki mást. És nem lesz semmilyen kétségem, hiszen ha kétségeid vannak, az azt jelenti, hogy már meghoztad a döntést” – mondta Toto Wolff.

torger-wolff

Verstappen kivetítőn nézi a versenyeket

A dicséretekkel túl bőkezűen sosem bánó Helmut Marko természetesen Max Verstappennel kapcsolatban kénytelen „kivételt tenni”: a 80 esztendős osztrák szak- és megmondóember rendszeresen méltatja a harmadik világbajnoki címe küszöbén álló hollandot – legutóbb például azért, mert verseny közben arra is marad szabad kapacitása, hogy a kivetítőkön figyelje, mi zajlik a mezőny mögötte lévő részében.

Marko erre a Belga Nagydíj utolsó szakaszát hozta fel példaként: „Megtanulta jobban olvasni a versenyeket. A kivetítőket is nézi, ezért aggódott Spában a leggyorsabb kör miatt, hiszen látta, hogy Hamilton meg tud csinálni egy ingyen kerékcserét, hiszen 25 másodperces előnyben volt. Mindezt átlátja, ebből is látszik, mennyi szabad kapacitása van. Sőt a versenyek során még a gyors kanyarokban is tud beszélgetni a rádióban.”

verstappen-spielberg-2

Most már a csapat is megerősítette: Zarco az LCR Hondánál folytatja

A MotoGP Osztrák Nagydíjának egyik fő beszédtémáját jelentette Johann Zarco levegőből lógó átigazolása. A Canal+ már szombaton arról számolt be, hogy eldöntött tény, hogy a francia átszerződik a Pramac Ducatitól az LCR Hondához, ám ezt a sprint után maga a versenyző még cáfolta. A vasárnapi futamot követően viszont már maga Zarco nyilatkozott arról, hogy két évre aláírt a Honda szatellit alakulatával, s ezt most végre a csapat is megerősítette kedden. A kétszeres Moto2-es világbajnok Alex Rins helyét veszi át Lucio Cecchinello istállójánál (ahogy 2019-ben néhány futamot már teljesített), miután a spanyol a 2024 végéig érvényes kontraktusa ellenére távozik a szezon végén a Yamahához. Zarco Spielbergben arról beszélt, hogy úgy érzi, hogy a Honda jobban akarta őt, mint a Ducati, amely szintén meg akarta őt tartani, ám csak 2024-re garantáltak volna neki MotoGP-s ülést, utána inkább a Superbike-vb-n számoltak volna vele, a francia azonban mindenképp a királykategóriában akart még maradni.

Ezzel a kirakós újabb eleme került helyére, és jó eséllyel a következő hetekben további dominók dőlhetnek majd a Ducati berkein belül. Marco Bezzecchi vasárnap a Red Bull Ringen arról beszélt, hogy már döntött a jövőjéről: jó eséllyel maradni fog a VR46 kötelékeiben, hiszen maga Valentino Rossi is erről győzködte. Ez azt is jelenti, hogy a Pramacnál még kiadó a Zarco által üresen hagyott gyári specifikációjú Desmosedici: arra a legfőbb eséllyel a hírek szerint a Yamahától elküldött Franco Morbidelli pályázik.

motogp-zarco-2023

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nyerj két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra a Formula.hu-val!

A FociTour.hu és a Formula.hu közös nyereményjátékával két General Admission belépőjegyet nyerhetsz a jövő hétvégi F1-es Olasz Nagydíjra, Monzába!

A feladat egyszerű: válaszold meg helyesen az alábbi kérdést a beágyazott Facebook-poszt alatt kommentben

Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?

A játék ettől a perctől augusztus 27-e, vasárnap este 19 óráig tart, a helyesen válaszolók között kisorsoljuk a két jegyet, és értesítjük is a szerencsés nyertest!

Ha a FociTour egyéb F1-es ajánlatai közül válogatnál, ezeken a linkeken megteheted: 

https://www.focitour.hu/klub/f1/ 

https://www.focitour.hu/klub/f1/belepojegyek/ 

„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

Fernando Alonso 2001-ben debütált a Formula-1-ben, azaz éppen akkor, amikor Michael Schumacher és a Ferrari igazán dominálni kezdtek. 2005-ben aztán éppen a spanyol volt az, aki letaszította a trónról a Renault-val az abban a szezonban küszködő maranellóiakat és a már hétszeres világbajnok németet, akit egy évvel később pedig kiélezett küzdelemben is legyőzött a vb-címért. 

Alonsót most arról kérdezték a High Performance Podcast adásában, hogy voltak-e kétségei a karrierje elején saját magát illetően: „Tény, hogy megérkezel az F1-be… amikor én eljutottam az F1-be, Michael dominálta a sportot, de sosem gondoltam úgy, hogy lassabb lennék nála. Talán ez egy kamikaze hozzáállás volt az F1-hez a karrierem elején, de sosem kételkedtem benne, hogy ugyanabban az autóban fel tudnám vele venni a versenyt egyszer. Így alakult eddig a pályafutásom.”

f1-alonso-schumacher

fotó: DPPI

Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta

Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.

A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.

Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)

[embedded content]

A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.

Fotó: DTM

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

formula.hu