Hogy micsoda? Stroll profi teniszező akar lenni?

Hogy micsoda? Stroll profi teniszező akar lenni?

Hogy micsoda? Stroll profi teniszező akar lenni?

Elképesztő pletyka látott napvilágot Ben Anderson újságíró jóvoltából, aki a The Race podcastjében arról beszélt, hogy Lance Stroll hamarosan elhagyhatja a királykategóriát, hogy teniszkarrierbe kezdjen – arról már régóta tudni lehet, hogy a tenisz közel áll a kanadai versenyző szívéhez, sőt eredetileg ebben a sportágban képzelte el a jövőjét, mielőtt édesapja az autóversenyzés irányába kezdte terelni.

„Túlságosan le van maradva Alonsótól, de valószínűleg csak önként hagyhatja el a csapatot, hiszen a szerződése folyamatosan megújul az édesapja cégével. Vannak pletykák arról, hogy teniszre akar váltani, és ha ezt meg is lépi, akkor felszabadul az ülése” – mondta az újságíró. Mi pedig kíváncsian várjuk a fejleményeket.

stroll-tennis

Titkolta F1-es csapatai elől veszélyesnek tartott hobbiját Raikkönen

Kimi Raikkönen 2021 végén vonult vissza a Formula-1-től, de a technikai sportoknak azóta sem fordított hátat, hiszen ő a Kawasaki gyári motokrossz-világbajnoki csapatának a menedzsere. A finn pilóta köztudottan régóta rajong a szakágért – most pedig a KRT honlapján készült interjúban azt is elárulta, hogy F1-es karrierje alatt is hódolt ennek a hobbijának, amelyet a sérülésveszély aligha néztek volna jó szemmel az istállói, ha tudtak volna róla…

„Olykor részt vettem kisebb klubversenyeken, de csak a móka kedvéért, itthon pedig van egy kis pályám a gyerekekkel. Nem versenyeztem magas szinten, és úgy éreztem, ez is része a fitneszprogramomnak. Nem tudom, mit gondolt volna erről bármelyik csapatom, mivel sosem említettem nekik” – fogalmazott Raikkönen.

raikkonen-mx

A 100 éves Piastri, Schumacher csapattársa

Szenzációs videó jelent meg Oscar Piastriról, aki az F1 hivatalos csatornáján Wrong Answers Only, azaz „Csak rossz válaszok” játékot játszott. Nem kellett csalódnunk benne!

Hogy hívnak? A nevem Lando Norris.
Melyik csapatnál vezetsz? Mercedes.
Hogy kell betűzni a McLarent? X, Y, Z.
Ki a csapattársad? Michael Schumacher
Milyen hangja van egy F1-es autónak? Ruff!
Hány éves vagy? 100.
Ronaldo és Messi melyik sportot űzi? Tollaslabda.
Ki a Harry Potter főszereplője? Frodó.
Ki a McLaren csapatfőnöke? Mark Webber.
Hány pont jár a 3. helyért? Nem elég.

Különleges festés a Holland Nagydíjon: A világ leggyorsabb graffitije

Különleges festést visel majd az Alfa Romeo a Holland Nagydíjon, melyet BOOGIE, a német graffitiművész álmodott meg. Természetesen nem az év elején bemutatott Art Car gördül majd pályára, ezt csupán kiállítják Zandvoortban, de a csapat közleménye szerint Bottas és Zhou C43-asa is olyan dizájnt visel majd, mely különböző elemeiben ezt a speciális festést idézi fel. A csapat erről egy kedvcsináló videót is közzétett:

Imola extra nagydíjat szeretne az idei helyett

Az idei tavaszon két F1-es nagydíj is elmaradt: a kínai verseny a Covid-pandémia utóhatásainak esett áldozatul, míg a 2020-ban a pandémiás naptárban debütáló, míg a következő évben épp Kína helyére bekerülő imolai Emilia-Romagna-i Nagydíjat a környéket sújtó Minerva vihar mosta el. Imola szerződése jelenleg 2025-ig szól, de a pálya elnöke, Gian Carlo Minardi elárulta, hogy szeretnének egyéves automatikus hosszabbítást kapni a törlés nyomán.

„Szerencsések vagyunk, hogy a pálya nem szenvedett semmilyen károsodást” – kezdte Minardi. „Reméljük, hogy kapunk egy extra nagydíjat a jövőben. A szerződésünk 2025-ig szól, de nagyon szeretnénk 2026-ban is megtartani a nagydíjat, ugyanis így valamit adhatnánk a régiónak, hiszen rengeteg bevételük, nagyjából 270 millió euró származik egy F1-es nagydíjból” – mondta el a legendás csapatvezető, aki azt is hangsúlyozta, hogy keményen készülnek a jövő évre, amikor az F1 mellett például az endurance-világbajnokságot is vendégül látják.

imola-2021_1

A Ferrarit nem foglalkoztatja Hamilton jövője

Miután Lewis Hamiltonnak még mindig nincs szerződése a 2024-es szezonra, az F1-es zuhanyhíradó állandó szereplője a hétszeres világbajnok, akit elsősorban a Ferrarival próbáltak újra és újra összeboronálni, méghozzá nem is teljességgel alaptalanul, ahogy arról a Formula Podcast legújabb, ide kattintva elérhető adásában is beszélgettünk.

Azt nem tudhatjuk teljes biztossággal kizárni, hogy a Ferrari mostanra letett volna a brit extraklasszis megszerzéséről, mindenesetre Frederic Vasseur csapatfőnök arról próbálta meggyőzni a sajtó képviselőit, hogy nem foglalkoztatja Hamilton jövője: „Lewisszal ugyanaz a helyzet, ami az elmúlt 10 évben mindig. Egyeztetnek, és nem tudom, mi lehet a probléma, ha van egyáltalán. Engem viszont ez egyáltalán nem foglalkoztat, a csapatunk fejlesztésére koncentrálok. Az egyeztetések pedig Toto és Lewis között zajlanak, nekem nincs közöm hozzá.”

hamilton-ferrari

A Holland Nagydíjon autóba ül a Ferrari-junior!

Épp a minap elmélkedtünk arról, hogy a csapatok egyelőre egyáltalán nem ültettek be juniorversenyzőket a pénteki első szabadedzéseken, márpedig a szabályok értelmében ezt két alkalommal kötelező minden istállónak megtennie. A Ferrari most megtörte a jeget: a Holland Nagydíj első szabadedzésén a csapat orosz-izraeli tartalékversenyzője, a nemrég Shwartzy néven első zeneszámát is közzé tevő Robert Svarcman (avagy angolos írásmóddal Shwartzman) ülhet be az egyik SF-23-ba.

„Robert Zandvoortban Carlos autóját vezeti majd, egy másik helyszínen, valószínűleg Abu Dhabiban pedig Charles-ét” – mondta erről Frederic Vasseur. „Tudom, hogy ez nem egyszerű, de Carlos nagyon nyíltan állt hozzá. Nem könnyű a döntés ilyenkor, Szingapúrban, Japánban vagy Las Vegasban nem lehet, ahogy a sprintes eseményeken sem, mint Austin vagy Katar. És ott vannak még az eltérő gumikiosztásos versenyek, ott is bajos lehet, szóval a végére nem marad sok lehetőséged.”

leclerc-ferrari-bahrein-szombat

Alonso: Egész évben a korom volt a téma!

Fernando Alonso nemrég ünnepelte 42. születésnapját, de a kor mit sem fogott rajta: a spanyol élete formájában küzd a világbajnoki dobogóért, s lépten nyomon rácáfol azokra, akik szerint ebben az életkorban már „túl öreg” lenne ahhoz, hogy magas színvonalon teljesítsen az F1-ben. „Ez volt a téma egész évben!” – vágta rá a spanyol, amikor a koráról kérdezték, de ezt követően azért igyekezett komoly választ is adni:

„Szerintem mostanra kiderülhetett mindenki számára, hogy nem számít, hogy 25 vagy épp 41 éves vagy. Az számít, mi van a fejedben, mennyire vagy motivált, hogyan állsz hozzá egy hétvégéhez. És más csapatoknál is láthatunk példát arra, hogy jobban értékelik a tapasztalatot, ott van például Daniel az AlphaTauriban. Nem a fiatalság a lényeg, hanem az, hogy gyorsan tudj menni” – mondta a spanyol, aki álomszerűnek nevezte az idény első felét maga és csapata számára.

alonso-saudi-thursday

Ilyen lesz az F1-es Holland Nagydíj időjárása

A hétvégi Holland Nagydíjon esőverseny nem várható, de az előrejelzések szerint a hétvége egy-két pontján az időjárás beleszólhat az eseményekbe. A hétvégén hűvös idő lesz, a legmagasabb hőmérsékletek 18 és 21 fok között alakulnak majd.

Pénteken elsősorban a hajnali órákban várható csapadék, a szombati harmadik szabadedzésen viszont megszórhatja a pályát az égi áldás. Vasárnap elsősorban az F2 mezőnye készülhet nedves pályára, délután egészen minimális az eső valószínűsége.

zandvoort

Wolff arról beszélt, mikor vonulna vissza

Toto Wolff nem csupán csapatfőnökként, hanem résztulajdonosként is fontos szerepet játszik a Mercedes életében. A Boardroomnak adott interjúban az osztrák sikerkovács elmondta, mennyiben változtatta meg a hozzáállását az istállóban birtokolt egyharmad tulajdonrész, melyről eredetileg nem is gondolta, hogy hosszútávon meg fogja tartani: „Ez csak az utolsó években változott meg, amikor az F1-es munkához már nem úgy álltam, mint egy projekthez, mint azt egy futballedző vagy menedzser teszi, hanem úgy, hogy ez az én cégem. Azonos tulajdonrészem van, mint a Mercedesnek és az INEOS-nak, és ezt sokáig így is akarom tartani.”

És pont ebből fakad, hogy a saját felelősségének érzi azt is, hogy a megfelelő emberek vezessék a csapatot, még akkor is, ha ez a saját távozását vonja magával: „Ha úgy értem majd, hogy nem én vagyok a legmegfelelőbb ember a munkára, akkor meg fogok próbálni találni valaki mást. És nem lesz semmilyen kétségem, hiszen ha kétségeid vannak, az azt jelenti, hogy már meghoztad a döntést” – mondta Toto Wolff.

torger-wolff

Verstappen kivetítőn nézi a versenyeket

A dicséretekkel túl bőkezűen sosem bánó Helmut Marko természetesen Max Verstappennel kapcsolatban kénytelen „kivételt tenni”: a 80 esztendős osztrák szak- és megmondóember rendszeresen méltatja a harmadik világbajnoki címe küszöbén álló hollandot – legutóbb például azért, mert verseny közben arra is marad szabad kapacitása, hogy a kivetítőkön figyelje, mi zajlik a mezőny mögötte lévő részében.

Marko erre a Belga Nagydíj utolsó szakaszát hozta fel példaként: „Megtanulta jobban olvasni a versenyeket. A kivetítőket is nézi, ezért aggódott Spában a leggyorsabb kör miatt, hiszen látta, hogy Hamilton meg tud csinálni egy ingyen kerékcserét, hiszen 25 másodperces előnyben volt. Mindezt átlátja, ebből is látszik, mennyi szabad kapacitása van. Sőt a versenyek során még a gyors kanyarokban is tud beszélgetni a rádióban.”

verstappen-spielberg-2

Most már a csapat is megerősítette: Zarco az LCR Hondánál folytatja

A MotoGP Osztrák Nagydíjának egyik fő beszédtémáját jelentette Johann Zarco levegőből lógó átigazolása. A Canal+ már szombaton arról számolt be, hogy eldöntött tény, hogy a francia átszerződik a Pramac Ducatitól az LCR Hondához, ám ezt a sprint után maga a versenyző még cáfolta. A vasárnapi futamot követően viszont már maga Zarco nyilatkozott arról, hogy két évre aláírt a Honda szatellit alakulatával, s ezt most végre a csapat is megerősítette kedden. A kétszeres Moto2-es világbajnok Alex Rins helyét veszi át Lucio Cecchinello istállójánál (ahogy 2019-ben néhány futamot már teljesített), miután a spanyol a 2024 végéig érvényes kontraktusa ellenére távozik a szezon végén a Yamahához. Zarco Spielbergben arról beszélt, hogy úgy érzi, hogy a Honda jobban akarta őt, mint a Ducati, amely szintén meg akarta őt tartani, ám csak 2024-re garantáltak volna neki MotoGP-s ülést, utána inkább a Superbike-vb-n számoltak volna vele, a francia azonban mindenképp a királykategóriában akart még maradni.

Ezzel a kirakós újabb eleme került helyére, és jó eséllyel a következő hetekben további dominók dőlhetnek majd a Ducati berkein belül. Marco Bezzecchi vasárnap a Red Bull Ringen arról beszélt, hogy már döntött a jövőjéről: jó eséllyel maradni fog a VR46 kötelékeiben, hiszen maga Valentino Rossi is erről győzködte. Ez azt is jelenti, hogy a Pramacnál még kiadó a Zarco által üresen hagyott gyári specifikációjú Desmosedici: arra a legfőbb eséllyel a hírek szerint a Yamahától elküldött Franco Morbidelli pályázik.

motogp-zarco-2023

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nyerj két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra a Formula.hu-val!

A FociTour.hu és a Formula.hu közös nyereményjátékával két General Admission belépőjegyet nyerhetsz a jövő hétvégi F1-es Olasz Nagydíjra, Monzába!

A feladat egyszerű: válaszold meg helyesen az alábbi kérdést a beágyazott Facebook-poszt alatt kommentben

Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?

A játék ettől a perctől augusztus 27-e, vasárnap este 19 óráig tart, a helyesen válaszolók között kisorsoljuk a két jegyet, és értesítjük is a szerencsés nyertest!

Ha a FociTour egyéb F1-es ajánlatai közül válogatnál, ezeken a linkeken megteheted: 

https://www.focitour.hu/klub/f1/ 

https://www.focitour.hu/klub/f1/belepojegyek/ 

„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

Fernando Alonso 2001-ben debütált a Formula-1-ben, azaz éppen akkor, amikor Michael Schumacher és a Ferrari igazán dominálni kezdtek. 2005-ben aztán éppen a spanyol volt az, aki letaszította a trónról a Renault-val az abban a szezonban küszködő maranellóiakat és a már hétszeres világbajnok németet, akit egy évvel később pedig kiélezett küzdelemben is legyőzött a vb-címért. 

Alonsót most arról kérdezték a High Performance Podcast adásában, hogy voltak-e kétségei a karrierje elején saját magát illetően: „Tény, hogy megérkezel az F1-be… amikor én eljutottam az F1-be, Michael dominálta a sportot, de sosem gondoltam úgy, hogy lassabb lennék nála. Talán ez egy kamikaze hozzáállás volt az F1-hez a karrierem elején, de sosem kételkedtem benne, hogy ugyanabban az autóban fel tudnám vele venni a versenyt egyszer. Így alakult eddig a pályafutásom.”

f1-alonso-schumacher

fotó: DPPI

Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta

Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.

A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.

Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)

[embedded content]

A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.

Fotó: DTM

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

Quartararo Verstappenhez hasonlította a MotoGP-t uraló Bagnaiát

Francesco Bagnaia dominálta a MotoGP Osztrák Nagydíját: övé lett a pole-pozíció, a sprintgyőzelem és a vasárnapi verseny is, így maximális pontszámmal zárta a hétvégét, ezzel már 62 egységnyire növelte előnyét a vb-tabellán. A regnáló világbajnok tíz forduló alatt az ötödik diadalát aratta, ráadásul míg az idény elején előfordultak nála hibák, a tavaszi szünet óta a silverstone-i sprintet leszámítva mindig első vagy második helyen végzett a futamokon.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy amikor a Yamaha 2021-es világbajnokát, a spielbergi vasárnapot hatodik helyen záró Fabio Quartararót arról kérdezték, megverheti-e bárki Bagnaiát, az F1-et hasonlóan letaroló Max Verstappenhez hasonlította a ducatist: „Úgy gondolom, kicsit olyan most, mint Verstappen, mert szerintem az előző években is övé volt a legjobb motor. De lehet tiéd a legjobb motor, ha mégsem hozod az eredményeket. Ez mindig több tényező kombináció, és most úgy fest, megvan a motorja, megvan a bizalma is a versenygépben, és amikor sorozatosan nyersz, nyersz és nyersz, akkor megállíthatatlannak érzed magad. Ezt érzi most, tudja, hogyan használja a motorját, szóval nem hiszem, hogy jelenleg bárki gyorsabb tudna lenni nála.”

motogp-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hegyi Európa-bajnoka lett a magyar autósportnak

Saint-Ursanne, egy kis svájci falu különleges magyar sportsiker helyszíne lett: a hegyi felfutó Európa-bajnokság nyolcadik fordulóján Nagy Norbert behozhatatlan pontelőnyre tett szert az 5-ös kategória értékelésében. A korábban túraautóban jeleskedő, hillclimb futamokra 2019-ben váltó Nagy már két versennyel a szezon vége előtt bebiztosította az összetett elsőséget – nem csupán saját hegyi pályafutása eddigi legjobb eredményét, hanem Magyarország első Európa-bajnoki címét a szakágban.

A BMW E46 330 Ci az 5-ös kategória második helyén zárt Svájcban – az abszolút értékelésben 22. helyen végzett.

Máris új lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a jövő évi F1-es Magyar Nagydíjra

„Egy hónap sem telt el az idei versenyhétvége óta, és már most alig találni jegyet a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamára, ezért ismét kiegészítő lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a szurkolói igények kiszolgálása érdekében. A mai napon elindult a Silver 6 tribün jegyeinek értékesítése a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíjra!” – adta hírül közösségi oldalán a mogyoródi pálya, amely jövőre július 19-21-én ad otthont az F1-es futamnak, amelyre a Hungaroring szerint soha nem látott ütemben fogynak a belépők. További részletek a bejegyzésben:

Csapatfőnök-helyettesi szerepkörbe emelte D’Ambrosiót Wolff a Mercedesnél

A szezon elején a Formula.hu elsőként számolhatott be arról, hogy szerepet kapott a Mercedes vezetésében a Formula-1-et is megjárt Jerome d’Ambrosio, aki a csapat versenyzőkért felelős igazgatója lett. A belga expilóta előzőleg a Venturi Formula-E-alakulatánál gyűjtött vezetői tapasztalatokat, ahol épp Toto Wolff feleségével, Susie Wolff-fal dolgozott együtt. Most pedig D’Ambrosio szintet lép, Wolff ugyanis elárulta az Auto Hebdónak, hogy gyakorlatilag csapatfőnök-helyettesként is számol vele:

„Ha hiányzom egy versenyhétvégéről, Jerome fog helyettesíteni. Tény, hogy 11 év alatt ez mindössze háromszor fordult elő, de ez egy olyan helyzet, amire számítanunk kell. Most fel kell építenie a hitelességét a csapaton és a paddockon belül. Van még ideje, de abban az esetben, ha nem tudok ott lenni, ő veszi át a helyettem.”

f1-wolff-dambrosio-mercedes

fotó: DPPI

Newey McLaren-sapkában – nem akármilyen asztaltársaságot hozott össze Zak Brown!

Illusztris névsor gyűlt össze a minap egy vacsoránál, amiről Zak Brown McLaren-vezérigazgató posztolt. Jelen volt a Ford-vezér Jim Farley, a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen, valamint a Red Bull F1-es tervezőzsenije, Adrian Newey, méghozzá mclarenes sapkában! „Nagyszerű vacsorát költöttünk el néhány igazi legendával a monterey-i autós hét zárásaként” – írta Brown, aki Newey-t hosszabban is kiemelte a posztban: „A McLaren-sapkában lévő ember tud egy-két dolgot az autótervezésről. Jól áll, Adrian! Gondolt arra is, hogy cserébe én is kapjak egy sapkát!” – utalt arra a McLaren-vezér, hogy rajta pedig egy Red Bull-os sapka látható. Newey egyébként korábban dolgozott a McLarennél is, ahol szintén világbajnok autók fűződnek a nevéhez a Mika Hakkinen-féle korszakból.

formula.hu