„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

Fernando Alonso 2001-ben debütált a Formula-1-ben, azaz éppen akkor, amikor Michael Schumacher és a Ferrari igazán dominálni kezdtek. 2005-ben aztán éppen a spanyol volt az, aki letaszította a trónról a Renault-val az abban a szezonban küszködő maranellóiakat és a már hétszeres világbajnok németet, akit egy évvel később pedig kiélezett küzdelemben is legyőzött a vb-címért. 

Alonsót most arról kérdezték a High Performance Podcast adásában, hogy voltak-e kétségei a karrierje elején saját magát illetően: „Tény, hogy megérkezel az F1-be… amikor én eljutottam az F1-be, Michael dominálta a sportot, de sosem gondoltam úgy, hogy lassabb lennék nála. Talán ez egy kamikaze hozzáállás volt az F1-hez a karrierem elején, de sosem kételkedtem benne, hogy ugyanabban az autóban fel tudnám vele venni a versenyt egyszer. Így alakult eddig a pályafutásom.”

f1-alonso-schumacher

fotó: DPPI

Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta

Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.

A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.

Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)

[embedded content]

A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.

Fotó: DTM

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

Quartararo Verstappenhez hasonlította a MotoGP-t uraló Bagnaiát

Francesco Bagnaia dominálta a MotoGP Osztrák Nagydíját: övé lett a pole-pozíció, a sprintgyőzelem és a vasárnapi verseny is, így maximális pontszámmal zárta a hétvégét, ezzel már 62 egységnyire növelte előnyét a vb-tabellán. A regnáló világbajnok tíz forduló alatt az ötödik diadalát aratta, ráadásul míg az idény elején előfordultak nála hibák, a tavaszi szünet óta a silverstone-i sprintet leszámítva mindig első vagy második helyen végzett a futamokon.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy amikor a Yamaha 2021-es világbajnokát, a spielbergi vasárnapot hatodik helyen záró Fabio Quartararót arról kérdezték, megverheti-e bárki Bagnaiát, az F1-et hasonlóan letaroló Max Verstappenhez hasonlította a ducatist: „Úgy gondolom, kicsit olyan most, mint Verstappen, mert szerintem az előző években is övé volt a legjobb motor. De lehet tiéd a legjobb motor, ha mégsem hozod az eredményeket. Ez mindig több tényező kombináció, és most úgy fest, megvan a motorja, megvan a bizalma is a versenygépben, és amikor sorozatosan nyersz, nyersz és nyersz, akkor megállíthatatlannak érzed magad. Ezt érzi most, tudja, hogyan használja a motorját, szóval nem hiszem, hogy jelenleg bárki gyorsabb tudna lenni nála.”

motogp-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hegyi Európa-bajnoka lett a magyar autósportnak

Saint-Ursanne, egy kis svájci falu különleges magyar sportsiker helyszíne lett: a hegyi felfutó Európa-bajnokság nyolcadik fordulóján Nagy Norbert behozhatatlan pontelőnyre tett szert az 5-ös kategória értékelésében. A korábban túraautóban jeleskedő, hillclimb futamokra 2019-ben váltó Nagy már két versennyel a szezon vége előtt bebiztosította az összetett elsőséget – nem csupán saját hegyi pályafutása eddigi legjobb eredményét, hanem Magyarország első Európa-bajnoki címét a szakágban.

A BMW E46 330 Ci az 5-ös kategória második helyén zárt Svájcban – az abszolút értékelésben 22. helyen végzett.

Máris új lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a jövő évi F1-es Magyar Nagydíjra

„Egy hónap sem telt el az idei versenyhétvége óta, és már most alig találni jegyet a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamára, ezért ismét kiegészítő lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a szurkolói igények kiszolgálása érdekében. A mai napon elindult a Silver 6 tribün jegyeinek értékesítése a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíjra!” – adta hírül közösségi oldalán a mogyoródi pálya, amely jövőre július 19-21-én ad otthont az F1-es futamnak, amelyre a Hungaroring szerint soha nem látott ütemben fogynak a belépők. További részletek a bejegyzésben:

Csapatfőnök-helyettesi szerepkörbe emelte D’Ambrosiót Wolff a Mercedesnél

A szezon elején a Formula.hu elsőként számolhatott be arról, hogy szerepet kapott a Mercedes vezetésében a Formula-1-et is megjárt Jerome d’Ambrosio, aki a csapat versenyzőkért felelős igazgatója lett. A belga expilóta előzőleg a Venturi Formula-E-alakulatánál gyűjtött vezetői tapasztalatokat, ahol épp Toto Wolff feleségével, Susie Wolff-fal dolgozott együtt. Most pedig D’Ambrosio szintet lép, Wolff ugyanis elárulta az Auto Hebdónak, hogy gyakorlatilag csapatfőnök-helyettesként is számol vele:

„Ha hiányzom egy versenyhétvégéről, Jerome fog helyettesíteni. Tény, hogy 11 év alatt ez mindössze háromszor fordult elő, de ez egy olyan helyzet, amire számítanunk kell. Most fel kell építenie a hitelességét a csapaton és a paddockon belül. Van még ideje, de abban az esetben, ha nem tudok ott lenni, ő veszi át a helyettem.”

f1-wolff-dambrosio-mercedes

fotó: DPPI

Newey McLaren-sapkában – nem akármilyen asztaltársaságot hozott össze Zak Brown!

Illusztris névsor gyűlt össze a minap egy vacsoránál, amiről Zak Brown McLaren-vezérigazgató posztolt. Jelen volt a Ford-vezér Jim Farley, a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen, valamint a Red Bull F1-es tervezőzsenije, Adrian Newey, méghozzá mclarenes sapkában! „Nagyszerű vacsorát költöttünk el néhány igazi legendával a monterey-i autós hét zárásaként” – írta Brown, aki Newey-t hosszabban is kiemelte a posztban: „A McLaren-sapkában lévő ember tud egy-két dolgot az autótervezésről. Jól áll, Adrian! Gondolt arra is, hogy cserébe én is kapjak egy sapkát!” – utalt arra a McLaren-vezér, hogy rajta pedig egy Red Bull-os sapka látható. Newey egyébként korábban dolgozott a McLarennél is, ahol szintén világbajnok autók fűződnek a nevéhez a Mika Hakkinen-féle korszakból.

NASCAR: Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta

Jelentős várakozás előzte meg a NASCAR Cup Series Watkins Glenben rendezett hétvégéjét, miután a mezőny idén utoljára száguldott épített pályás vonalvezetésen, továbbá ez még egy komoly esélynek mutatkozott Chase Elliott számára. A 2020-as bajnok az utóbbi években kifejezetten jól teljesített ezen a pályán, egy jó szereplésre pedig hatalmas szüksége lett volna, hogy ne szakítsa meg hibátlan sorozatát. Eddig ugyanis teljes szezonos karrierje során mindig ott volt a rájátszásban, tavasszal elszenvedett sérülése miatt azonban óriási hátrányba került a tabellán. Visszatérése óta ráadásul sokszor balszerencsés volt, míg idei első futamgyőzelmét továbbra sem sikerült még megszereznie.

Ennek ellenére a fogadóirodáknál is Elliott számított a favoritnak, ám már az időmérőt is elszúrta és csak a 15. helyről rajtolhatott, később pedig egy újabb dráma húzta keresztül a számításait. Bár egy alternatív stratégiával sikerült a hetedik helyig felkapaszkodnia, végül a Hendrick Motorsportsnál elszámolták magukat. Hogy minél tovább kint maradhasson, a crew chief megkérte pilótáját, használja fel a tartalék üzemanyagot is, mert az még három körre elég, ám elég hamar kiderült, hogy tévedtek. Elliott így a 32. lett egy kör hátrányban, csapata viszont ennek ellenére boldog lehetett William Byron újabb győzelme miatt.

[embedded content]

A 25 esztendős versenyző fantasztikus formában van, korábban már négy sikert bezsebelt, most pedig senkitől sem zavartatva szerezte meg az ötödiket. Byron eleve az első sorból indulhatott Denny Hamlin mellől, a 90 körből pedig 66-ot az élen autózott, megnyerve eközben a második szakaszt és a futamot is. Az első etapot még a legutóbbi győztes Michael McDowell nyerte, aki ismét az élmezőnyben volt, de egy motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Byron mögött Hamlin lett a második, a legjobb ötöt pedig Christopher Bell, AJ Allmendinger és Ty Gibbs tették teljessé.

Az alapszakasz a Daytona International Speedwayen zárul augusztus 26-án, ahol véglegesen eldől, kik jutnak be a 16 fős rájátszásba.

Bottas nyíltan beszélt pszichés problémáiról

A meztelen igazság kifejezésről valószínűleg mindenkinek Valtteri Bottas jut eszébe az F1-es mezőnyből, azonban a finn versenyző ezúttal nem pőre testét villantotta meg, hanem nyíltan beszélt egy olyan témáról, amiről a múltban ritkán nyilatkoztak a versenyzők, azonban mostanában örvendetes módon egyre gyakrabban kerül elő a nyilatkozatokban: a mentális problémákról. Amikor a Beyond All Limits videósorozatban a versenyszezonokra való felkészülésről kérdezték, Bottas őszintén elmondta, milyen következménye volt annak, hogy az autó tömege, valamint a közte és csapattársa, Felipe Massa közötti mintegy 20 kilós súlykülönbség miatt komoly fogyásra kényszerült.

bottas-face

„Az volt a legrosszabb, amikor 2014-ben a második F1-es szezonomra készültem. Annyira erősen koncentráltam arra, hogy a legjobb legyek, és hogy a lehető legkönnyebb próbáljak lenni, hogy végül megfizettem az árát. A dolgok kicsúsztak a kezemből, ahogy próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni, végül teljesen megszállott lettem” – mondta Bottas, aki arra is kitért, hogy a túledzés és túlfogyasztás mentális kimerültséghez vezetett, pszichés állapota és koncentrációja romlott, aminek következtében a teljesítménye is visszaesett.

A finn arra is kitért, hogy nagyon örömteli, hogy egy későbbi szabálymódosításnak köszönhetően a versenyzőknek nem kell mindenáron a lehető legkisebb testsúlyra törekedni.

A Ferrari oldhatja meg a Haas problémáit?

Hiába teljesít időről-időre szenzációsan egy körön a Haas csapata, a gumikopás jelentette problémák lehetetlenné teszik azt, hogy versenyen is komoly eredményeket érjenek el az amerikaiak. Mivel ez a nehézség nem csupán őket sújtja, hanem a velük szoros szövetségben lévő Ferrarit is, a csapatfőnök, Günther Steiner abban bízik, hogy az olaszok megtalálják a megoldást a problémára: „Ha ők megoldják, az fantasztikus, mert akkor remélhetőleg nekünk is meglesz a megoldás, ha viszont nem, akkor nagy lehet a baj. Ha nekik nem sikerül, akkor számunkra még nehezebb lesz.”

A Haas problémái természetesen a versenyzőket is rossz színben tüntetik fel, valószínűleg ezért is érezte szükségesnek az egykori F1-es pilóta, Christian Danner, hogy megvédje a pilótákat: „Szó nincs arról, hogy a versenyzők ne tudnák kezelni az abroncsokat nagyon is jól tudják” – mondta, majd hozzátette, hogy a labda a csapat oldalán pattog: „Legfőbb ideje, hogy a Haas elkezdjen gondolkodni, és megtalálja a megoldást arra, hogyan módosítsák a paramétereket a gumikopás minimálisra csökkentéséhez. Ez nem atomfizika, semmi újdonság nincs abban, hogy az ilyen problémák kezelése hozzátartozik a Formula–1-hez.”

haas

Sainz: Ha az ötödik hely a maximum, örüljünk annak!

Komoly kritika érte a minap a Ferrarit a korábbi presidente, Luca di Montezomolo részéről, aki szerint Enzo Ferrari sosem hagyta volna, hogy egy harmadik helyet is megünnepeljen a csapat, ahogy az Spában történt. A csapat egyszeres futamgyőztes versenyzője, Carlos Sainz viszont jól láthatóan nem ért egyet Montezemolóval, hiszen elmondása szerint bele kell törődniük abba, hogy jelenleg nem várhatnak győzelmeket, de még csak rendszeres dobogókat sem.

„A lehető legtöbb pontot kell szereznünk a világbajnokságban, és nem várhatunk győzelmeket vagy dobogós helyezéseket” – idézi a spanyolt a Motorsport-Total. „El kell fogadnunk, hogy most ebben a helyzetben vagyunk. Ha a legtöbb, amit elérhetünk, az ötödik hely, akkor azt is meg kell ünnepelnünk, ha elértük a lehető legtöbbet az idei csomaggal.”

Sainz jelenleg a hetedik helyen áll a világbajnokságban, mindössze hét pontra csapattársa, Leclerc, valamint a mercedeses George Russell mögött, de dobogója és pole-ja sincs még – miközben csapattársa már mindkettőből többet is be tudott gyűjteni.

sainz-angry

Két csapatfőnök, aki nem kellett senkinek

Valószínűleg mindenkinek, aki csak az F1-ben dolgozik, meg kellett küzdenie néhány komoly nehézséggel, mire elérte céljait, de talán azt nem is gondolnánk, hogy a jelenlegi mezőny két elismert csapatfőnökének is mennyire rögös út vezetett ahhoz, hogy egyáltalán bekerüljenek az F1-be. A Mercedes sikereiben oroszlánrészt vállaló, jelenleg pedig a Williams felemelésén dolgozó James Vowles az évezred elején szembesült ezzel, amikor matematikát és informatikát tanult az egyetemen: „Nagyjából egy éve voltam ott, amikor arra jutottam, hogy nincs esély arra, hogy harminc éven át ezt akarom csinálni, így aztán egy hatalmas irányváltással jelentkeztem mind a 11 csapathoz. Kaptam 11 elutasítást. Mindet kiragasztottam a falra.”

vowles

Az idei év első felében sikert sikerre halmozó Aston Martinhoz tavaly kinevezett Mike Krack hasonlóról számolt be, amikor a silverstone-iak X-csatornáján arról kérdezték, mit tanácsolna valakinek, aki az F1-ben akar dolgozni. „Ne csináld!” – kezdte viccesen a luxemburgi szakember, aztán persze komolyabb választ is megfogalmazott: „Ha igazán erre vágysz, szenvedélyesnek kell lenned, ki meg kell ragadnod minden lehetőséget. És kitartónak kell lenned, engem legalább tíz alkalommal utasítottak el, amikor F1-es munkákra jelentkeztem.”

aston-martin

Senna vagy Prost? Horner mást választott!

A Red Bull korábban soha nem látott domináns teljesítményének a McLaren megdönthetetlennek hitt 1988-as rekordja is áldozatul esett: abban az évben a wokingiak sorozatban 11 futamot nyertek (ez a csúcs már a múlté), s a teljes szezonban csak egyetlen nagydíjon nem Sennát vagy Prostot intették le az első helyen – hogy ez is megdől-e, az még a jövő zenéje…. A mostani helyzettől eltérő módon a McLarennél akkoriban két hasonló kaliberű nagyágyú versenyzett, a rekorddöntő Bikák csapatfőnökét, Christian Hornert pedig meg is kérdezték, hogy annak idején melyikük oldalán állt…

senna-prost

Nos, egyikükén sem: „Én a Nigel Mansell táborban voltam!” – mondta Horner. „Nigel sajnos abban az évben nagy hátrányban volt a versenyképtelen autója miatt, de igen, az az év egészen hihetetlen volt. Mindketten csak úgy szikráztak! Amikor két alfahím volt a csapatban, azt mindig nehéz kezelni, szóval mondjuk úgy, hogy kívülről nézve nagyon szórakoztató volt!” – folytatta a brit csapatfőnök, aki úgy érzi, hogy hamarosan Verstappent is a legnagyobbak között fogják emlegetni F1 történeti léptékben is:

„Nehéz összehasonlítani a különböző versenyzői generációkat. Ayrton Senna és Alain Prost mindketten a sportág legendái, és úgy gondolom, hogy Max gyorsan zárkózik fel ehhez a csoporthoz.”

Repültek az autók Motegiben – Lawson hibázott (videó)

A rajtot a bajnoki tabella első helyéről váró Red Bull-junior, Liam Lawson csapattársát, Tomoki Nojirit próbálta támadni a Super Formula mai, Motegi versenyének első pillanataiban, ám hibázott, és az érkező autók útjába került. A látványos bukást szerencsére ő, valamint a levegőbe emelkedő Tadasuke Makino és Yuhi Sekiguchi is sérülés nélkül megúszta. Lawson a szezonzáró duplát nyolc pont hátrányban várja Ritomo Miyata mögött.

FRISSÍTVE: Az első hírekkel ellentétben Makinót kórházba kellett szállítani a balesetet követően mellkasi és hátfájdalmak miatt.

Verstappen Abu Dhabiról: „Nem nézem vissza. Tudom, hogy nyertem”

Az F1 történetének egyik legnagyobb vihart kavaró versenye kétségkívül a 2021-es szezonzáró volt, melynek végén Max Verstappen felejthetetlen körülmények között szerezte meg a világbajnoki címet – melynek jogosságát rajongók milliói vitatják a mai napig. Amikor a Telegraafnak adott interjúban megkérdezték, vissza szokta-e nézni az ominózus Abu Dhabi Nagydíjat, Verstappen rövid, de lényegre törő választ adott: „Nem, nem nézem vissza. Tudom, hogy nyertem.”

„A barátaim szívesen vissza szokták nézni, nekem viszont nincs miért megtennem” – folytatta a holland. „Talán később, amikor visszavonultam. Az Abu Dhabit követő hónapokban még megnéztem, de aztán már csak előre tekintettem” – mondta a kétszeres világbajnok, aki azt is hangsúlyozta, hogy bár kívülről sétagaloppnak tűnik az idei szezonja, ez a teljesítmény folyamatos fókuszt igényel a részéről.

abu-dhabi-2021-red-bull

„Ocsmány dolgokat élnek át a nők a motorsportban”

Az elmúlt évek pozitív változásai ellenére az F1 a mai napig egy férfiközpontú sportág, s bár a csapatoknál egyre több nő dolgozik, a helyzetük koránt sem nevezhető egyszerűnek. Erről beszélt a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak az a Laura Müller, aki a Haasnál dolgozik teljesítménymérnökként. Mint elmondta, szerinte a nők sosem fogják a teljes igazságot elmondani arról, mi zajlik a színfalak mögött.

„Néhány ocsmány dolgot is átéltem. Olyasmit, amit jelenteni lehetne” – mondta, majd így folytatta. „Amikor megkérdezik a nőket, hogy mi volt a legrosszabb dolog, amit megtapasztaltak a motorsportban, sosem mondják meg az igazat. Mert senki nem akarja hallani az igazat. A nőellenesség ma is megvan, csak finoman. Folyamatosan bizonyítanod kell, és jobbnak kell lenned a férfiaknál, akik körülvesznek.”

Müller egyébként azt is elmesélte, hogy gyerekként még versenyző akart lenni: „Én akartam lenni az első nő, aki megküzd Michael Schumacherrel” – mondta a mérnök, aki szerint öt éven belül lesz legalább egy hölgyversenyző, aki elég gyors lesz az F1-hez.

muller-haas

Mi a jó rajt titka?

A McLaren Twitter… azaz bocsánat, X-csatornájára feltöltött videóban Lando Norris kifejtette, mi a jó rajt titka, hogyan készül fel a verseny legkritikusabb pillanatára: „Amikor arra vársz, hogy kialudjanak a lámpák, azt mondanám, hogy semmi nem jut eszedbe. Vagy csak alig valami. Csak arra az egyetlen dologra fókuszálok, amit következőnek tennem kell: a kuplungot a megfelelő pozícióba helyezni. Próbálom biztosítani, hogy csak erre gondoljak, mielőtt a lámpák kialszanak, egyedül arra koncentrálok, hogy jól rajtoljak.”

„Ahogy elindultál, arra koncentrálsz, ami következik” – folytatta Norris. „Hogy az autó megfelelő helyzetben legyen, a kanyarodásra, arra, hogy reagálj a többiekre, és így tovább. De addig is igyekszem üresen tartani az elmémet és csak egyetlen dologra koncentrálni, hogy a kuplunghasználat tökéletes legyen, minden mást pedig elfelejtek.”

hungary-start

Még 7-8 évig nem lesz női pilóta az F1-ben?

A hétből hat forduló után a hölgyversenyzőknek kiírt nevelőszériát, az F1 Academyt toronymagasan vezető Marta Garciát a Marca többek között arról kérdezte, hogy a közeljövőben lehet-e reális esély arra, hogy egy nő eljusson a királykategóriáig. Garcia csak nagyon óvatosan optimista: „Még jó pár évnek el kell telnie hozzá. Az F1 Academyvel megtettünk egy lépést, de az FIA-nak is van dolga. Az autók üléseit férfiakra tervezték, így mi nehezebben érjük el a pedálokat. Szerintem egyre nagyobb a szándék arra, hogy jelen legyünk, de így sem hiszem, hogy hét-nyolc éven belül látunk majd egy női versenyzőt az F1-ben. Persze remélem, hogy kevesebb időbe telik majd…”

marta-garcia

Garcia egyébként azt is elárulta, hogy annak ellenére, hogy spanyol, Lewis Hamilton közelebb áll hozzá, mint honfitársa, Fernando Alonso: „Gyerekként Alonsónak szurkoltam, hiszen végül is egy spanyol versenyző volt nyerésben. Ahogy idősebb lettem, és jobban magába szippantott a motorsport világa, nagyon megszerettem Hamiltont, és ez nem is változott. Úgy érzem, hogy a pályán és azon kívül is hatott rám, hogy küzdjek a céljaimért. Jobban tudok vele azonosulni, az elmúlt években hozzá mértem magam.”

Két kötelező kiállás az izgalmasabb versenyekért?

Az elmúlt időben több jelenleg a sajtóban dolgozó egykori versenyző is véleményt formált az F1-es versenyek izgalmasabbá tételéről a szabályok változtatásával: Karun Chadhok után ezúttal Damon Hill fejtette ki a véleményét arról az elképzelésről, hogy azzal válhatnának változatosabbá a futamok, hogy száraz idő esetén mindhárom keveréket kötelezően használni kellene a pilótáknak. A korábban felmerült ellenérv, miszerint a csapatok megtalálnák a kiskaput, és gyakorlatilag ugyanúgy egy kiállásos versenyeket futnának egy extra kerékcserével az utolsó körökben, Hill szerint egyáltalán nem probléma.

Az F1 Nation podcastben az 1996-os világbajnok a következőket mondta: „Szerintem ez egy jó ötlet, megnövelné a kiállások számát. Persze azzal vádolhatnak, hogy feleslegesen drámát generálsz, hogy ez mesterséges izgalomkeltés, de szerintem miért is ne?” – mondta Hill, majd rátért arra, hogy a versenyvégi extra kiállások jelenleg is az F1 részét képezik, méghozzá a leggyorsabb kör megfutása érdekében: „Ha egy csapat úgy dönt, hogy fontos ezt a skalpot megszerezni, bejönnek egy kiállásra egy egykörös etapra. Ezzel van egy kis dráma a verseny végén, és ha mindhárom keveréket használni kell, az újabb kihívást jelent.”

pit-stop

Váratlan: Red Bull-tartalékként tér vissza De Vries?

Furcsa forgatókönyvről ír a RacingNews365: a teória szerint Nyck de Vries idén még szerephez juthat a Formula-1-ben, ráadásul éppen a Red Bullnál, melynek kötelékéből menesztették a Magyar Nagydíj előtt: tartalékpilótai megbízást kaphat egyetlen hétvégére, Mexikóra.

A Red Bull két tartalékossal kezdte a szezont Daniel Ricciardo és Liam Lawson személyében, de Ricciardo AlphaTauri-s lehetősége révén Lawson egyedül maradt a pozícióban. Az új-zélandi eközben a Super Formulában versenyez, a japán sorozat suzukai szezonzárója éppen a Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjére esik – így láthatnánk a leváltása ellenére Red Bull-szerződéssel rendelkező De Vriest abban a szerepben, amely mostanában eszünkbe sem jutott volna.

A beszámoló szerint meghiúsíthatja a tervet, ha De Vries az október végi hétvégéig szerződést köt egy másik csapattal. A holland iránt a Formula-1-ből, a WEC-ből és a Formula-E-ből is érdeklődnek csapatok, egy megegyezés pedig érvénytelenítheti a Red Bull-szerződést.

Fotó: Red Bull Content Pool

formula.hu