Bár a pattogástól a mezőny többségéhez hasonlóan nagyrészt megszabadult – bár a legutóbbi spái hétvégén ismét küszködött vele a csapat –, a Mercedes így is elmaradt a saját várakozásaitól eddig 2023-ban. A szezont nem igazán kezdte erősebben, mint a tavalyit, s bár Monacóban bevetették a nagy fejlesztési csomagot, amellyel többek között a zéró oldaldobozos koncepcióval szakítottak, összességében még mindig óriási a lemaradásuk az éllovas Red Bullhoz képest, s az összetettbeli második helyük ellenére sem minden helyszínen számítanak fő üldözőknek.
James Allison technikai igazgató viszont hangsúlyozta: igenis fontos a Mercedesnek a konstruktőri ezüst. „Nagy reményekkel kezdtünk” – értékelte az idény eddigi alakulását a szakember a csapat videójában. „Eleinte hozzá kellett szoknunk, hogyan álltunk a mezőny elejéhez képest, de bámulatos volt a csapat reakciója minderre. Elég hamar megértettük, mit rontottunk el és azóta fokozatosan javítjuk ki azt.”
„Az év elején a negyedik leggyorsabbak voltunk, nézhettük a motorpartnereinket, akik legyőztek minket, ami eléggé frusztráló volt. A Ferrari ugyancsak vert minket. Apránként, fokozatosan magunk mögé utasítjuk őket. Minden szerepet játszik ebben. A stratégiától kezdve a mérnöki munkán, a megbízhatóságon át a pilótákig, akik metronóm módjára képesek pontokra váltani a fél lehetőségeket is. Bár elmarad az eredeti céljainktól, a második hely bebiztosítása igenis számít nekünk. Főleg a szezon második felében, amikor a hangsúly már a W15-ösre helyeződik át.”
Az Allisonnal évad közben szerepkört cserélő, jelenleg vezető technikai igazgatóként tevékenykedő Mike Elliott azt is kiemelte, hogy szeretnének minél több mindent átültetni a jövő évi autójukba: „Fontos, hogy fejlődést mutassunk az előző évhez képest és erősen fejezzük be az évet. Szeretnénk átmenteni a lendületet a télre is. A célunk, hogy bajnokságokat nyerjünk. Sajnos idén nem vagyunk ebben a pozícióban, de jövőre már abban szeretnénk lenni.”
„Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt aközött, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk az idei autónkról és hogy igyekezzünk a legtöbb erőfeszítést a jövő évi versenygépre fordítani. Mérnökök vagyunk és érdeklődünk a technológia iránt. Niki [Lauda] híressé vált mondása, hogy többet tanulsz a vereségekből, mint a győzelmekből. Úgy gondolom, ez egy hosszú tanulási út volt tavaly és idén. Reményeink szerint ezekkel már mind rendelkezünk és egy irányba folytathatjuk a fejlesztést.”
formula.hu