Marco Bezzecchi a 2023-as MotoGP-idény egyik pozitív meglepetése: a második királykategóriás szezonját futó olasz már két versenyt is nyert idén, összetettben pedig az előkelő harmadik helyet foglalja el két ducatis márkatársa, Francesco Bagnaia és Jorge Martin mögött. Nem véletlen, hogy a Ducati mindenképp szeretné megtartani, sőt elő is léptetni az olaszt 2024-ben.
Különösen ez utóbbi azonban nem ígérkezik egyszerűnek, hiszen mint azt a bolognai gyártó nemrég kijelentette: jövőre is csupán négy adott évi, gyári specifikációjú motort tudnak a rajtrácsra állítani, a Pramac Racinggel pedig szerződésük van erről, hogy ők kapják a gyári alakulat mellett a másik kettőt. Csakhogy Bezzecchi viszont kiválóan érzi magát a VR46-nál, ami nem is meglepő, hiszen a Valentino Rossi-féle akadémia neveltje.
Az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján is előkerült a téma: Bezzecchi a Formula.hu jelenlétében mondta el, hogy a prioritás továbbra is a VR46 számára, s dolgoznak azon, hogy valahogy a jelenleginél jobb megoldást találjanak – igaz, arra nem tért ki, hogy ez esetleg mégis egy ötödik gyári Desmosedici formájában valósulhatna meg:
„Ahogy azt már elmondtam, az A tervem az, hogy maradjak a Mooney VR46-nál. Szóval az Akadémia, a menedzsmentem azon dolgozik, hogy megpróbáljunk találni egy jobb megoldást. Azt hiszem, Barcelonában precíz választ adhatok majd, milyen döntést hoztam” – felelte az olasz, amikor arról kérdezték, jutott-e már dűlőre annak kapcsán, hogy a VR46-tal és a Pramackal is szóba hozták.
A kétszeres MotoGP-nagydíjgyőztes választása több másik versenyző sorsára is hatással lehet. Mindenekelőtt Johann Zarcóéra, akinek a helyére érkezhetne a Pramachoz, ha csapatot vált. A francia korábban elmondta: fő prioritás számára, hogy maradjon, ahol most van – és úgy érzi, ezt meg is érdemelné –, viszont azt is hozzátette, hogy büszkévé tenné, ha ő fordíthatna az utóbbi években lejtmenetbe kerülő, idén különösképp küszködő Honda sorsán, miután szóba hozták őt az LCR Alex Rins yamahás átigazolása után megüresedett ülésével. Amit kizárt Zarco, hogy a Superbike-világbajnokságba tenné át a székhelyét.
Bezzecchi döntése érintheti a Yamahától kiszorult Franco Morbidelli jövőjét is, hiszen a 2020-ban vb-ezüstöt szerző motoros első számú opciója a VR46 Ducati lehet, hiszen ő is Rossi tanítványa. A Ducati már jelezte, hogy szívesen alkalmazná az olaszt, így kézenfekvő lenne Morbidelli szerződtetése, amennyiben Bezzecchi vált – ha viszont mégsem, a Yamahától távozó olasz így is szóba jöhet akár a Gresini Ducatinál is.
Ahol viszont egyre több a felmerülő név: a Moto2-ben a vb-címért harcoló Tony Arbolinót már régóta emlegetik a szatellit ducatis ülés kapcsán, két hete pedig Jake Dixon neve is bekerült a kalapba. A Gresini Spielbergben elmondta: először is az ülést jelenleg birtokló, márkatársaihoz képest haloványabb produkciót nyújtó Fabio di Giannantoniónak szeretnének időt adni arra, hogy bizonyítson – viszont azt is megjegyezték, hogy a „következő 2-3 verseny” döntő lehet az olasz szempontjából. A Gresini Racing másik Ducatiján egyébként továbbra is Alex Marquez fog ülni, ahogy azt nemrég megerősítették.
A Ducatinál tehát Bezzecchi döntése döntheti el az első dominót, de nem a bolognai gyártó az egyetlen, ahol sok motoros esélyes az ülésekre: a KTM-nél továbbra is úgy fest, hogy a Moto2-es vb-éllovas Pedro Acostával kiegészülve öt versenyző van négy motorra – a legfrissebb fejleményekről ezzel kapcsolatban a Formula MotoGP Facebook-csoportban írtunk.
formula.hu