Az F1-es szezon végéig fejleszt az Aston Martin

Az F1-es szezon végéig fejleszt az Aston Martin

Az F1-es szezon végéig fejleszt az Aston Martin

A 2023-as Formula-1-es idényt remek formában kezdő, de a nyári szünet előtti futamokon kissé tempót vesztő Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója, Tom McCullough a RacingNews365.com hasábjain beszélt arról, hogy miközben már részben a 2024-es versenygépen is dolgoznak, továbbra is zajlanak a fejlesztési munkálatok az AMR23-ason:

„Elég erős fejlesztési tervet követünk az év folyamán, és van még költségvetésünk arra, hogy fejlesszük az autót. Ez a célunk, szóval egészen a bajnokság végéig hozunk néhány újítást, amennyit tudunk. Egy bizonyos ponton teljes mértékben 2024-re kell fókuszálnunk, de olyan fázisban járunk most, hogy mindkét autón tudunk dolgozni. Ráadásul néhány leckét a 2024-es évben is hasznosítani tudunk, legyen szó CFD-ről, szélcsatornáról vagy a mechanikai oldalról. Úgyhogy a végéig nyomni fogjuk.”

f1-alonso-aston_1

fotó: DPPI

„Ha két Checo ülne a Red Bullban, nyitott lenne a világbajnokság az F1-ben”

Veretlenül fordult a Red Bull a Formula-1 idei nyári szünetére, de házon belül is nagy a kontraszt náluk, hiszen Max Verstappen 10-2-re vezet Sergio Perez ellen a győzelmeket tekintve, összetettben pedig 125 pont a differencia a csapattársak között. Éppen ezért – és a bikák mögött zajló fordulatos ezüstcsata miatt – érzi úgy a McLaren-vezér Zak Brown, hogy valójában a Verstappen–Red Bull kombináció emelkedik csak ki az F1-es mezőnyből:

„Amennyire a Red Bull legyilkol most mindenkit… igazából Max gyilkol le mindenkit jelenleg. Ha két Sergio ülne az autójukban, akkor minden tisztelettel együtt is azt mondom, hogy nagyjából nyitott lenne a bajnokság. Szóval valami igazán különleges zajlik Maxszal és a Red Bull-lal. Ha kivennénk Maxot a képletből és mindenkinek győzelmet adnánk, aki második lett idén, akkor egy igen versenyképes, izgalmas bajnokságot kapnánk. Volt második helyünk nekünk, a Ferrarinak, az Astonnak, a Mercedesnek és Sergiónak. Öt csapat nyert volna futamot idén. Amint utolérjük mindnyájan a Red Bullt, szerintem ez lesz az F1 helyzete” – nyilatkozta az ESPN-nek. Brown hozzátette: szerinte igenis izgalmas jelenleg az F1, hiszen egyrészt nemcsak a győztes személye az érdekes, másrészt más sportágaknál – például a golfnál Tiger Woods esetén – is szeretik látni az emberek, ha valaki uralkodik.

f1-perez-redbull_2

Autósport is lehet a 2028-as olimpián?

Még az autósport is esélyes arra, hogy akár bekerüljön a 2028-as Los Angeles-i nyári olimpia programjába. A Reuters beszámolója szerint a következő hetekben várható döntés azzal kapcsolatban, mely sportágakat veszik fel az öt év múlva esedékes játékok menetrendjébe: a helyi szervezezőknek mindig lehetőségük adódik extra sportokat felvenniük a programba. Az autósport mellett a listán van még az úgynevezett flag football, valamint a krikett (ezt tartják a legesélyesebbnek), a lacrosse, a bréktánc, a karate, a kick-boksz, a fallabbda, valamint a baseball/softball páros.

Az autósport amúgy halovány esélyeit növelheti a tény, hogy a 2018-as ifjúsági olimpián bemutató sportágként szerepelt az elektromos gokartverseny. Ha esetleg a Nemzetközi Olimpiai Bizottság az autósport felvétele mellett dönt, vélhetően valami hasonló szakág formájába kerülhet a menetrendbe.

gokart

fotó: DPPI

„Néztem Lewis adatait, és azt gondoltam, hogy én azt soha nem leszek képes megcsinálni” – Rosberg tudja, hogy miért nehéz Perez dolga

A Sky Sports F1-es podcastjében részletezte Sergio Perez helyzetét Nico Rosberg, a 2016-os világbajnok pedig elejtett egy nagyon érdekes mondatot, amikor a saját vb-harcával hasonlította össze Perez mostani küszködését.

„Nagyon nehéz egy pilóta számára, amikor elkezdi felismerni, hogy ‘amit a másik srác csinál, azt én soha az életben nem fogom tudni megcsinálni.’ Nyilván nekem is megvoltak ezek a pillanataim Lewisszal. Szerencsére nem tartottak sokáig, de volt, amikor megnéztem az adatait, és úgy voltam vele, hogy elképzelhetetlen, hogy azt én képes legyek megcsinálni. Az már nem is emberi. És ugyanez van Sergióval Max Verstappen mellett. Márpedig ez kemény… nagyon kemény elfogadni.”

f1-rosberg-mercedes

fotó: dppi

Videó: ez Verstappen speciális sisakfestése az F1-es Holland Nagydíjra

A jövő héten esedékes Holland Nagydíjra különleges sisakkal készül Max Verstappen: az alábbi dizájnt viseli majd a hazaiak hőse.

 

Alonso három Hónap Előzése díjat is elvitt eddig az idei F1-es szezonban

over

Márciusban és júniusban Lewis Hamiltont, áprilisban Carlos Sainzot előzte díjnyertes módon, májusban Kevin Magnussen, júliusban pedig Sergio Perez vitte el ezt az elismerést a szavazók szerint.

De melyik volt eddig a legnagyobb megmozdulás? A képre kattintva megtekinthető ez az öt:

f1-alonso-hamilton_1

Megjelent Leclerc új saját dala

A Ferrari F1-es pilótája szívesen zongorázik, tett is már közzé korábban saját szerzeményt, most ismét egy ilyennel jelentkezett – hogy tetszik?

[embedded content]

„Ha egy gyártó lenne, nagyobb elismerést kapna a Red Bull az F1-ben”

A Sebastian Vettel fémjelezte éra után egy második Red Bull-korszak kezd kibontakozni a Formula-1-ben: a tavalyi szezon közepe óta egyetlen kivétellel az összes versenyt a bikák nyerték, így értelemszerűen idén még veretlenek. Az energiaitalosok korábbi F1-es pilótája, Mark Webber szerint azonban a Red Bull mégsem kap elég elismerést a teljesítményéért, mivel nem autógyártóról van szó:

„Ha egy gyártóról lenne szó, több ismertséget és elismerést kapna” – nyilatkozta az ausztrál a Motorsport.com lapnak. „Mert lényegében ők még mindig egy elképesztő emberekből álló csapat, akik nagyszerű munkát végeztek gyönyörű Formula-1-es autók megtervezése terén, amelyekkel konstruktőri és egyéni vb-címeket nyertek és domináltak. Szóval szerintem az, hogy ezt elérték, nagy sikertörténet. Komoly, amit ebbe a sportba fektettek a személyzet vagy a Milton Keynes-i létesítmények terén. És az a nyers elkötelezettség, amit a sport iránt mutatnak, ha nem is nagyobb mindenki másénál, de piszkosul jó. Sokan jönnek-mennek, de az emberek elfelejtik, hogy tényleg rendkívüli, amit a két csapattal a Red Bull ebbe a sportba fektetett.”

f1-redbull

NASCAR: McDowell jött ki győztesen a nyeretlenek csatájából

Kevés van már hátra a NASCAR Cup Series alapszakaszából, amelynek legutóbbi futamát az Indianapolis Motor Speedway épített pályás vonalvezetésén rendezték. A versenyen több nemzetközi sztár is megmérettette magát, jelen volt ugyanis Jenson Button, a Chicagóban fantasztikusan bemutatkozó Shane Van Gisbergen, a Noah Gragson helyét átvevő Mike Rockenfeller, illetőleg Indianapolisban ejtette meg debütálását Kamui Kobayashi és a Supercars jelenlegi éllovasa, Brodie Kostecki. Természetesen rájuk kifejezetten nagy figyelem irányult, a hétvége jelentősebb része mégsem róluk szólt.

A kvalifikáción három olyan pilóta is bekerült a legjobb négy közé, akik idén még nem rendelkeztek futamgyőzelemmel, de a pontok alapján sem biztosították be helyüket a rájátszásban. A pole-pozíciót az ebben az évben még nyeretlen Daniel Suarez szerezte meg, mellőle az a Tyler Reddick indulhatott, akinek már volt győzelme a szezonban, ám a második sorban helyet foglaló Chase Elliott és Michael McDowell már korántsem lehettek ilyen nyugodtak. A sors furcsa játéka, hogy éppen McDowell, Suarez és Elliott tudtak elhúzni a mezőnytől, így bár a második szakaszt egy eltolt stratégia miatt Denny Hamlin nyerte, valójában ez a trió határozta meg a futamot. Az első szakaszt egyébként McDowell zárta az élen, aki ezek után csak rövid időre engedte ki kezéből a vezetést, izgulnia azonban így is volt miért a végén. Bár Suarez egy elrontott kiállás miatt leszakadt róla, Elliott a legvégéig üldözte, előzésre viszont már nem maradt ideje.

[embedded content]

Michael McDowell ezzel karrierje második futamgyőzelmét szerezte a királykategóriában, illetőleg bebiztosította helyét a rájátszásban, amire Suarez és Elliott is nagyon vágyott, különösen utóbbi. A 2020-as bajnok ugyanis tavasszal sérülés miatt elég sokat kihagyott, így jelenleg 80 ponttal van lemaradva a továbbjutást jelentő 16. helytől. Ami pedig a beugrókat illeti, a legjobban ismét Shane Van Gisbergen szerepelt, aki a 10. lett, Kostecki a 22. helyen zárt, Rockenfeller a 24. helyen ért be, Buttont 28. pozícióban intették le, míg Kobayashi lett a 33. pilóta Indianapolisban, aki meglátta a kockás zászlót. A folytatás Watkins Glenben következik augusztus 20-án.

Massa: 2026-ig Verstappené az összes bajnoki cím

Amíg nem változik a motorformula, nem lehet megállítani a Red Bullt és Max Verstappent – véli a 2008-as világbajnoki ezüstérmes, Felipe Massa:

„Szerintem egészen 2026-ig, amikor a szabályok módosulnak, Verstappen nyer meg mindent. Addig egyenlők a szabályok, márpedig Verstappen és a Red Bull felsőbbrendű. Ezért 2026-ig arra számíthatunk, hogy Verstappen az összes bajnoki címet megnyeri” – jósolta a Marcának Massa.

„Azután nagy változás következik, mivel minden megújul, a logika azt diktálja, hogy kérdéses, marad-e a Red Bull a mostani helyzetben. De addig is nem tudom elképzelni, hogy bárki ugyanazon a szinten legyen, mint Verstappen” – mondta a brazil. Ha hiszünk neki, akkor a következő szabályváltozás idejére Verstappen már ötszörös világbajnok, azaz Juan Manuel Fangióval holtversenyben az F1 harmadik legsikeresebbje lesz.

Újabb rangos ralit nyert Raikkönen unokaöccse

Ismét jelentős raliversenyen győzött Justus Raikkönen: a 2007-es világbajnok unokaöccse 2022 után másodszor is megnyerte a Finn Ralit a Rally4 kategóriában – másodízben indult WRC-hétvégén (nem vb-rangú kategóriában) és másodszor győzött, emellett a másik neves finn versenyről, az Arctic (Lappföld) Raliról is van már győzelme.

Az ifjú Raikkönen – aki az egykori F1-es Heikki Kovalainen csapattársa a Secto Lab formációban – elmondása szerint pályafutása egyik legnehezebb hétvégéjén van túl, a heves esők miatt óvatosan kellett vezetni, hogy ne törje össze a Peugeot 208-at. Kilencperces előnnyel aratott győzelme után vezeti a finn bajnokságot az SM3-at kategóriában – jövőre pedig „valami új és izgalmas” programot ígér, ami a szakírók szerint a hazai színtérről feljebb lépve a Junior WRC lehet.

Justus ismert rokonára, Kimire emlékeztet, ha nyilatkoznia kell – mikor a DirtFish megkérdezte, nagybátyja rajta tartotta-e a szemét a Finn Ralin, a 18 éves fiatal velős választ adott: „Nem. Otthon volt.”

Megkörnyékezik a csapatok a távozó Alpine-szakembert?

A július végi nagy Alpine-tisztogatás során a csapatfőnök Otmar Szafnauer mellett két másik kulcsember is távozott az istállótól: a Williamsnél rögtön be is jelentett Pat Fry vezető technikai igazgató, valamint Alan Permane sportigazgató. Utóbbi személyében az Alpine (illetve a korábbi identitások alatt Renault, Lotus és Benetton) veteránja hagyta ott az enstone-i istállót hosszú évtizedek után – leírni is sok, 34 évet töltött a csapat kötelékében.

„Nem akarok belemenni abba, hogy más csapatokhoz fűzök kommentárt, biztosan megvannak az okok, amiért változtattak. Egy személyt azonban kiemelnék” – ezt már a Motorsportweeken idézett Christian Horner Red Bull-főnök mondta az Alpine-nál történt változásokról. „Aki együtt dolgozott Alan Permane-nel, akit Bat néven ismernek a bokszutcában, tudja, micsoda tisztelet övezi 34 éves tapasztalata, valamint a Michael Schumacher és Fernando Alonso világbajnoki címeiből kivett része miatt.”

„Biztos kéz volt akkor, amikor a csapat gyakorlatilag csődeljárás alá került, amikor különböző tulajdonosok adták egymásnak. Ő állandó tényező volt ebben az időszakban, megérdemli a tiszteletet és elismerést. Akárcsak Otmart, biztosan nem utoljára láttuk a bokszutcában, ezt garantálom” – jósolta meg, hogy valamelyik konkurens csapat ajánlatot tesz majd Permane-nek.

Kik javították a legtöbb pozíciót az F1-es futamok első köreiben?

Összegezte a Formula-1 Instagram-oldala azt, hogy melyik pilóta hány helyezést jött fel a rajtpozíciójához képest az első körökben a 2023-as F1-es szezon első tizenkét versenyén. A mutatót nyilván torzítja az, hogy minél hátrébbról indul egy versenyző, annál többet előzhet a start után, ennek fényében pedig nem meglepő, hogy a williamses Logan Sargeant vezeti a listát 16 javított helyezéssel. Őt Yuki Tsunoda követi 13-mal, viszont érdekesség, hogy George Russell a Mercedesszel szintén 11 helyezést lépett előre a versenyek első köreiben. A vonatkozó lista élmezőnye:

Dixon megforgott, majd nyert Indianapolisban – videó

Szombaton rendezték az idei második versenyt az indianapolisi épített pályán az IndyCarban. Az első kör rögtön komoly káoszt hozott, amelybe belekeveredett többek között Alex Palou, Josef Newgarden, Scott Dixon és Romain Grosjean is. Dixon azonban végül a megforgása ellenére is győzni tudott, néhány tizedmásodperccel megelőzve a pole-ból indult Graham Rahalt, míg a dobogóra Pato O’Ward fért még fel. Az említett bajba került két bajnokaspiráns közül Newgarden kört is veszített és csupán 25. lett, miután felugratott Marcus Armstrong autójára, az őt egy kontakt révén kiforgató Palou azonban hetedik helyet mentett, aminek köszönhetően ismét 100 pont fölé tornázta az előnyét a tabellán az újabb szerződéses botrányba keveredett spanyol: jelenleg 101 ponttal vezet a Newgardent beelőző Dixonnal szemben.

Videón a verseny bővebb összefoglalója:

[embedded content]

„A politikusok mondatai, a klímaváltozás” – ezért csökkent az F1-es érdeklődés Németországban

Nico Hülkenberg szerint Németországban a klímaváltozás okai között tartják számon az autóipart, az autósportot, és így az F1-et is, emiatt pedig egyszerűen rossz a megítélése a sportágnak, ezért nincs igazi érdeklődés annak ellenére, hogy Michael Schumacher és Sebastian Vettel idejében megkerülhetetlen zászlóshajója volt az ország a száguldó cirkusznak.

„Németország mindig is el volt kényeztetve a versenyzésben Michaellel, aztán Sebastiannal és Rosberggel, plusz a Mercedes révén nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben az utóbbi nagyjából harminc évben. Szerintem egy sport néha népszerűbb, aztán természetes, hogy az érdeklődés csökken” – mondta Hülkenberg.

„Ugyanakkor azt gondolom, hogy Németországban egyszer csak arra eszméltek, hogy úgy alapvetően az autóipar felelős a klímaváltozásért, és ez így nem fenntartható. Ez pedig szerintem kivetül a motorsportra is. Ezért gondolom úgy, hogy ez a felismerés, és az, amit a politikusok mondanak az embereknek, hogy ez rossz, ennek negatív hatása volt az F1-re is” – tette hozzá a Haas pilótája.

Hülkenberg egyébként azt is mondta, hogy „nem látja megvalósulni” a Német Nagydíjat, szerinte mostanában nem fog visszatérni a naptárba az ország, és bár német pilóta, de a hazai nagydíj nem jelentene számára különösebb pluszt.

f1-germany

fotó: dppi

„A McLaren az áldozat szerepét játssza” – a Ganassi is reagált a Palou-ügyre

Ahogy arról beszámoltunk, újabb fordulatot vett Alexander Palou és a McLaren ügye, a tavalyi két 180 fokos kanyar után ezúttal a spanyol pilóta borított, hiszen arról tájékoztatta a wokingiakat, hogy az aláírt megállapodás ellenére nem fog náluk versenyezni 2024-ben.

A részletekről itt számoltunk be, Zak Brown természetesen csalódottan reagált a McLaren részéről, de közben megérkezett Chip Ganassi közleménye is, aki szerint a wokingiak az áldozat szerepét játsszák a történetben.

„Aki ismer, az tudja, hogy nem szokáson szerződéses ügyeket kommentálni, éppen emiatt ebben az ügyben is csendben voltam az első naptól kezdve, de most úgy érzem, hogy muszáj reagálnom. Úgy nőttem fel, hogy  tisztelem a McLaren Teamet és a sikereit, de a mostani vezetőségük  nem kapja meg tőlem ugyanezt a tiszteletet.”

„Alex Palou a csapatunk része és szerződéssel rendelkezik a 2021-es szezon óta. Ebbe a McLaren szerződése avatkozott bele, az indította el a folyamatos, és most ironikus módon ők játsszák az áldozat szerepét. Egyszerűen a McLaren IndyCar álláspontja a pilótánkkal kapcsolatban potnatlan és hibás; ő szerződésben marad a Chip Ganassi Racinggel” – írta a közlemény.

palou_3

„Rengeteg időt, pénzt és erőforrást öltünk Alexbe” – hihetetlenül csalódott a McLaren

Ahogy arról beszámoltunk, újabb fordulatot vett Alexander Palou és a McLaren ügye, a tavalyi két 180 fokos kanyar után ezúttal a spanyol pilóta borított, hiszen arról tájékoztatta a wokingiakat, hogy az aláírt megállapodás ellenére nem fog náluk versenyezni 2024-ben.

A részletekről itt számoltunk be, a fejleményekre pedig így reagált Zak Brown vezérigazgató:

„Ez hihetetlenül nagy csalódás azok után, hogy elkötelezte magát felénk direkt módon és nyilvánosan is. Jelentős befektetést tettünk, ami ezen az elköteleződésen alapult. Rengeteg időt, pénzt, erőforrást öltünk abba, hogy üdvözöljük Alexet a csapatunkban, mert hittünk benne, és IndyCar-győzelmekre számítottunk vele. Biztosítottak minket Alex elköteleződéséről az Arrow McLaren felé, és ez egy szerződésben fejeződött ki” – írta Brown.

f1-mclaren-zakbrown

fotó: dppi

Leclerc az új barátnőjével nyaral Szardínián

Mivel érdemi hírből kevesebb jut a nyári szünetre, hozzunk elő egy bulvársztorit: Charles Leclerc új barátnőjével nyaral az utóbbi hetekben. A fotók alapján a 21 esztendős Alexandra Saint Mleux a Leclerc családdal, a Ferrari-pilóta párjaként pihen, és többször is fotózták őket együtt előbb Monacóban, majd az elmúlt időszakban Szardínián. Egyes bulvárpletykák szerint Alexandra korábban baráti viszonyt ápolt Leclerc előző párjával, Charlotte Sine-vel.

gossip

leclerc1

leclerc

449 millió dollárt termelt az idei F1-es Miami Nagydíj

Gigantikus számot közöltek az F1-es Miami Nagydíj szervezői: az esemény 449 millió dollárral járult hozzá a helyi gazdasághoz. A hétvége három napja alatt 195 millió dolláros jegybevételt produkált a floridai rendezvény, és a különböző eladásokkal, bevételekkel együtt Miami szélesebb környezetét vizsgálva 449 millió dolláros bevételt hozott a térségnek az F1.

Ez a szám jól mutatja, hogy miért érdemes manapság versenyt rendezni a hatalmas költségek ellenére, és miért állnak sorban a helyszínek azért, hogy bekerülhessenek a versenynaptárba.

ATP_F1_2884_20230504_MIAMI_Pedicelli_resize

Indy500 és Le Mans-i 24 órás: ezeken is indulna a Williams F1-es pilótája

Logan Sargeant a Paddock Magazine-nak és Horváth Dánielnek adott interjújában említette meg azt, hogy más versenyek, szériák is mozgatják az F1-en kívül, bár jelenleg természetesen első sorban a száguldó cirkusz körül forognak a gondolatai, hiszen első évét tapossa ebben a közegben. Azt azonban megemlítette, hogy a későbbiekre két legendás verseny is szerepel a tervei között:

„Szeretnék versenyezni az Indy500-on és a Le Mans-i 24 óráson. Ezek a futamok nagy presztízzsel bírnak, és szerepelnek a listámon. Biztos vagyok benne, hogy egy nap rajthoz fogok állni ezeken” – nyilatkozta Sargeant.

A Williams F1-es újonca arról is beszélt, hogy szabadidejében leginkább golfozni szeret manapság: jó 4-5 órára elszakadni a telefonjától, és csak jól érezni magát a barátaival, ez kapcsolja ki. Ezen felül a mezőny egyetlen amerikai pilótája minden időt megragad arra is, hogy hazalátogasson Floridába, azzal kapcsolatban viszont nem érez nyomást, hogy ő képviseli az országát az F1-ben.

f1-williams-sargeant

fotó: Williams Racing

Videó: így szól a Lamborghini új hypercarja Imolában

A 2024-es WEC-szezonban már Danyiil Kvjattal és Romain Grosjeannal a csúcskategóriában támad a Lamborghini, a gyártó pedig már teszteli is az új LMDh-autóját. Egy videói az imolai próbaútról:

[embedded content]

formula.hu