Meglehetősen hasonló volt a helyzet a Magyar Nagydíjhoz közeledve, mint egy évvel korábban: a Williams sztárpilótája nagy előnnyel vezetett a többiek előtt, s még ha ezúttal bajnokavatásra nem is kerülhetett sor Magyarországon, Prostnak már legfeljebb csak Ayrton Senna miatt kellett hátrafelé tekintgetnie, de vele szemben is 27 pont előnyben volt már ekkorra.
A különbség lehetett volna jóval kisebb is köztük, ám a brazilnak számos problémája adódott a Magyar Nagydíjat megelőző futamokon: Kanadában a 2., Silverstone-ban pedig a 3. helyről esett ki a hajrában, míg Németországban a mezőny végéről kellett feltörnie. Míg Prost Monaco óta négyből négyszer nyert, Senna még csak dobogóra sem állhatott, s legfeljebb abban bízhatott, hogy a Hungaroringen sikerül megtörni a rossz sorozatot, ahol eddig minden futamon jól teljesített.
Volt egy másik versenyző is a mezőnyben, aki egy megszakításra váró negatív szériát tudott maga mögött. Damon Hillről van szó, Alain Prost csapattársáról, aki négy második helyezést követően Hockenheimben végre közel került az első győzelem megszerzéséhez, ám az utolsó előtti körben defektet kapott, s végül célba sem tudott érni – helyette partnere húzta be karrierje 51., és mint később kiderült, utolsó sikerét.
A magyar hétvége első időmérő edzésén Prost bő fél másodperccel gyorsabb volt a második legjobb Michael Schumachernél, így minden arra utalt, hogy a szezon 11. versenyén 10. alkalommal is a Professzor indulhat majd az első helyről. Így is lett, bár Hill végül két tizedre meg tudta közelíteni, a franciát szombaton sem lehetett megverni, és övé lett az első rajtkocka, pályafutása során 30. alkalommal.
Hillnek köszönhetően a Williams ismét kisajátította az első rajtsort, Schumacher pedig megszerezte a harmadik helyet, miután egyedül ő tudott viszonylag közel maradni a grove-i pároshoz. A német hat tizeden belül volt, míg a negyedik helyezett Senna már 1,8 másodpercet kapott Prosttól. A harmadik soron Schumacher csapattársa, Patrese, valamint a három élcsapathoz képest igen gyenge Ferrarival addig még csak dobogót sem szerző Berger osztozott, majd jött a kellemes meglepetés, Pierluigi Martini a Minardival. Senna csapattársa, Michael Andretti csak 11. lett, az említettek mellett a másik ferraris Alesi, valamint a két Footwork-pilóta, Warwick és Suzuki is megelőzte.
Prost öröme csak a felvezető körig tarthatott: a Professzor autója lefulladt a rajtrácson, így visszaesett a mezőny legvégére. Hill ezzel magára maradt az első sorban, míg mögé Senna sorolt be a második helyre – ezzel mindketten nagy lehetőséget kaptak, a brit ismét megindulhatott első győzelméért, míg a brazil Prost visszaesését követően egy esetleges sikerrel 17 pontra faraghatta volna hátrányát az összetettben. Mögöttük következett Berger és Patrese, majd a rajtnál visszaeső Schumacher, utána pedig Alesi és Andretti. A mezőny hátsó részében az osztrák Wendlingerre volt érdemes odafigyelni, aki a Sauberrel hat riválisát rajtolta le.
A McLaren számára nem tartott sokáig a futam: előbb Andretti, majd két körrel később, a 17.-ben Senna is kiesett. A korábbi hét Magyar Nagydíjon rendre dobogós helyet szerző brazilt nyolcadik, s mint később kiderült, utolsó hungaroringi versenyén a gázpedál hagyta cserben. Prost közben nagyszerűen tört előre, tíz kör elteltével már 13. volt, Senna kiesését követően pedig negyedik. Mielőtt azonban a két Benettont is üldözőbe vehette volna, mindössze három körrel brazil riválisa kiesését követően őt is utolérte a technika ördöge: az akkumulátor hibája miatt ki kellett állnia a bokszba, ahol hét körig vesztegelt.
A csillaghullás folytatódott, egy körrel később Alesi csúszott ki látványosan a célegyenes végén, majd nem sokkal ezután kiesett Michael Schumacher is, aki szintén saját magát hibáztathatta ezért: a futam elején, majd a későbbiekben is hibázott, autója pedig eddig bírta a megterhelést. Ezt követően néhány kör erejéig egy egészen különös sorrend alakult ki a vezető Hill-Patrese kettős mögött: Derek Warwick haladt a harmadik helyen a Footworkkel, míg a negyedik pozíció a minardis Martinié volt.
Ez persze nem maradhatott így sokáig, a kiállását korábban teljesítő Berger felkapaszkodott a dobogóra, s a 31. körtől hosszú időre beállt a Hill, Patrese, Berger, Warwick, Brundle, Martini sorrend az első hat helyen. Az első ötöt végül így is intették le, Martini viszont az 59. körben egy buta ütközés miatt kiesett – pedig a Minardi számára akkoriban is szinte aranyat ért minden egyes megszerzett pont… Így aztán a futam elején nagyot rajtoló, s a riválisok hibáiból profitáló Wendlinger jött be hatodiknak, aki másodszor szerzett pontot az újonc Sauberrel.
Damon Hill tehát Magyarországon szerezte meg karrierje első futamgyőzelmét. A később, többek közt 1997-es remeklése miatt is igazi Hungaroring-specialistának kikiáltott angol versenyző ezzel az első pilóta lett a sportág történetében, aki nagydíjgyőztes édesapját követően maga is elérte ezt a sikert. A következő évben már róla, és az 1993-as futamot csúnyán elrontó Michael Schumacherről szólt minden, hiszen Ayrton Sennát és Alain Prostot, az előző évtized két legmeghatározóbb alakját ekkor láttuk utoljára a Hungaroringen versenyezni…
8. Magyar Nagydíj – 1993. augusztus 13-15. | |||||||
Az időmérő eredménye | A futam végeredménye | ||||||
1. | Alain Prost | Williams-Renault | 1:14.631 | 1. | Damon Hill | Williams-Renault | 1:47:39.098 |
2. | Damon Hill | Williams-Renault | +0.204 | 2. | Riccardo Patrese | Benetton-Ford | +1:11.915 |
3. | Michael Schumacher | Benetton-Ford | +0.597 | 3. | Gerhard Berger | Ferrari | +1:18.042 |
4. | Ayrton Senna | McLaren-Honda | +1.820 | 4. | Derek Warwick | Footwork-Mugen | +1 kör |
5. | Riccardo Patrese | Benetton-Ford | +1.930 | 5. | Martin Brundle | Ligier-Renault | +1 kör |
6. | Gerhard Berger | Ferrari | +2.308 | 6. | Karl Wendlinger | Sauber | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Alain Prost – 1:19.633, 52. kör | |||||||
Versenytáv: 77 kör |
További érdekességek
formula.hu