F1-Archív: „Ne menj a Ferrarihoz!”

F1-Archív: „Ne menj a Ferrarihoz!”

2022: Toto Wolff szerint nincs más opciója az FIA-nak, mint a reakció, mert tények és szakértői vélemények támasztják alá azt, hogy a delfinezés káros a pilóták egészségére. „Nagyon egyszerű a helyzet: mi mindig azt mondtuk, hogy csinálhatjuk a semmit, vagy cselekedhetünk helyesen. Megkérdezhetjük, az FIA is megkérdezheti az egészségügyi szakértőket, hogy egy-két hertz rezgés néhány perc alatt agykárosodáshoz vezethet hosszabb távon. Most hat hertzről beszélünk órákon keresztül. Az FIA-nak nincs más lehetősége, mint cselekedni és szerintem irreleváns, hogy békén akarják-e hagyni a dolgokat vagy hogy valakik ellene, vagy mellette lobbiznak-e” – mondta Wolff.

2021: Visszavonta fellebbezését az Aston Martin Sebastian Vettel hungaroringi kizárása ügyében: a németet azután diszkvalifikálták a Magyar Nagydíj második helyéről, hogy nem maradt a szabályokban előírt mennyiségű üzemanyag az autójában a futam utáni mintavételhez.

2020: Christian Horner Red Bull-főnök szerint a Mercedes is bűnös lehet a Racing Point másolási botrányában, amely kapcsán egyébként az FIA által büntetett csapat folytatni fogja a fellebbezési folyamatot.

2019: Hiába álltak ki a sajtóban mellette, a Red Bull bejelentette, hogy lecserélik Pierre Gaslyt szezon közben: a nyári szünet utáni Belga Nagydíjon immár a Toro Rossónál idén debütáló Alexander Albon fogja vezetni a másik autójukat.

albon-gasly-2019-dppi

2018: David Coulthard szerint abból látszik, hogy a Williamsnél baj van, hogy nem nagyon érezni rajtuk a fájdalmat: botrányosan gyenge szezonjuk van, történetük egyik leggyengébbje, mégsem látni rajtuk igazán a szenvedélyt, az elhivatottságot. „A szenvedélyt sosem lehet megjátszani és most nem látom rajtuk” – mondja az expilóta.

2017: Sebastian Vettel szerint a Ferrari megtalálta, hogy mik a gyenge pontjai az idei autónak. „Rájöttünk, hogy mi jó neki, most van időnk ezen javítani. Minden pálya más és más a pilóták és az autók számára, ebből adódik némi hullámzás, de nekünk az a célunk, hogy mindenhol mi legyünk a legjobbak” – nyilatkozta a német.

2016: Toto Wolff szerint most már kezd fárasztó lenni a Hamilton-Rosberg ellentét menedzselése házon belül – idén sincs ellenfelük más csapatoknál, csak egymással csatáznak és ezt nehéz koordinálni. „Persze ez van akkor, ha mindketten egyforma feltételekkel versenyezhetnek, de nagyon sok időt elvesz és hosszabb távon lehet hatása” – mondta az istálló vezére.

2015: Továbbra sem véglegesek a 2017-es szabályok, ez pedig most már kezdi aggasztani a kisebb csapatokat, szerintük nem lesz elég idejük jó autót csinálni. 2017-ben más gumikkal, szárnyakkal igyekeznek jóval gyorsabbá és látványosabbá tenni az F1-es autókat, de továbbra is csak a körvonalak biztosak, a pontos részletek nem.

2014: A Red Bull hivatalosan is bejelentette, hogy a mindössze 16 éves Max Verstappen csatlakozik a juniorprogramhoz és a következő F3-as futamát már a csapat színeiben fogja teljesíteni. A hírek szerint az energiaitalosok nagyon komoly potenciált látnak a fiatalban, akit bármi áron szerettek volna leigazolni.

max_3

2013: A Mercedes a Magyar Nagydíj megnyerése ellenére nem gondolkodik vb-címeken, a Red Bull mögött 69 ponttal lemaradó istálló inkább a jó eredményeket akarja állandósítani. Ezzel együtt már harmadszor tudtak nyerni a szezon során, Lewis Hamilton feljött az egyéni tabella negyedik helyére, jó irányba haladnak.

2012: Kellemetlen incidens hiúsította meg Pastor Maldonado hazai bemutatóját egy venezuelai katonai felvonulás keretében. A versenyző már második körében megpördült és megrongálta autóját, mellyel nem tudta folytatni a szereplést. A „hős hazatérése” névre hallgató esemény így elég kínosan ért véget…

2011: Christian Horner szerint nem lesz gond azzal, hogy milyen nyomás alatt versenyez Sebastian Vettel. A német pilóta tavaly nyerte első világbajnoki címét, most pedig utcahosszal, 85 ponttal vezet Mark Webber, 88-cal Lewis Hamilton és 89-cel Fernando Alonso előtt – sokak szerint ez egyrészt kényelmes, másrészt viszont veszélyes helyzet Vettel számára, de Horner úgy látja, hogy Vettel fejben rendkívül erős.

2010: Úgy fest, hogy megmenekül az előző évben komoly pénzügyi gondokkal küzdő Sauber: a BMW-vel szakító istálló új szponzort talált és Peter Sauber azt reméli, hogy most már a pályán is előrelépnek, nem csak a háttérben. „Remélhetőleg jövőre jóval színesebb és gyorsabb lesz az autünk” – nyilatkozta a csapatfőnök.

2009: Michael Schumacher a helyes döntést hozta meg, vélekedik a Formula-1 második legsikeresebb versenyzője, Alain Prost. A német bajnok a Hungaroringen megsérülő Felipe Massa helyén versenyzett volna a Ferrarinál, de korábbi nyaksérülése miatt nem vállalta a visszatérést. „A motiváció nem tűnik el azonnal, évekbe telik, mire igazán lezárja magában valaki az F1-es karriert” – nyilatkozta Prost, aki szerint ezt a vágyat tudni kell kezelni.

2008: Ron Dennis új stratégiát készül bevezetni a McLaren dolgozóinak érdekében: mivel a versenynaptár egyre hosszabbá válik, ami megerőltető a csapattagok számára, a nagydíjakra elutazó személyzet tagjai cserélődni fognak. Dennis reményei szerint így tudja frissen és motiváltan tartani a csapat tagjait.

2005: Jacques Villeneuve saját magát és édesapját, Gilles-t játszhatja a 2007-re tervezett Villeneuve című filmben. A kanadai azonban azt sem bánja, ha saját szerepét egy Leonardo DiCaprio kaliberű színészre osztják…

2004: Őrült lenne Jenson Button, ha elhagyná a BAR istállót, nyilatkozott szokása szerint szókimondóan Juan Pablo Montoya. „A legutóbbi versenyen tízhelyes büntetést kapott, és második lett. Ezek után hogy jut eszébe, hogy bárhova is menjen, nem tudom” – nyilatkozta a kolumbiai versenyző. Button egy hete jelentette be, hogy Williamsnél folytatja, annak ellenére, hogy a BAR állítása szerint szerződés kötelezi jelenlegi csapatához. A williamses Montoya a McLarenhez távozik.

2003: Gonosz tréfát űztek Bernie Ecclestone-nal. A Formula-1 urát egy átverős műsorban húzták csőbe, melyben egy rádiós telefonon Kanada miniszterelnökének adta ki magát, és közölte Ecclestone-nal, a kormány nem akar montreali futamot a következő évben.

2002: Eligazolt Michael Schumacher. A Ferrari versenyzője korábban a svájci FC Echichens színeiben focizott, ha ideje engedte, mivel azonban mostanában kevés időt tölt ott, az olasz Modenára váltott.

2001: Ron Dennis nagyon szereti, ha Michael Schumacher kikap, mert jelenleg az az általános álláspont, hogy a német hibátlan, tévedhetetlen és mindent jól csinál, pedig ez nem igaz. Dennis szerint ez a büntetéseknél is meglátszik, máskép nézik Schumacher eseteit, mint a többiekét, ezért is szeretné, ha minél többször vereséget szenvedne a világbajnok.

2000: Adrian Newey, a McLaren technikai igazgatója cáfolja, hogy az istálló Mika Hakkinent favorizálja David Coultharddal szemben. A csapat elmúlt két versenyen alkalmazott taktikáját elemezve Ross Brawn, a Ferrari szakembere arra a következtetésre jutott, hogy a riválisok a finn pilótát segítik.

1999: „Ne menj a Ferrarihoz!” – javasolja Jackie Stewart, a Stewart istálló csapatfőnöke versenyzőjének, Rubens Barrichellónak. A háromszoros világbajnok azt is kijelentette, hogy Eddie Irvine technikailag jobb versenyző Michael Schumachernél.

1998: Dilemma előtt a Jordan: a jelek arra mutatnak, a csapatnak jövőre választania kell, a jelenlegi párosból Ralf Schumachert vagy Damon Hillt akarják megtartani. Willy Weber, Schumacher menedzsere kijelentette, fizetniük kell, ha a német maradását akarják.

1997: A Benetton bejelentette, Giancarlo Fisichella náluk versenyez jövőre, jelenlegi csapatfőnöke, Eddie Jordan azonban nem érti, hogyan adhattak ki sajtóközleményt, ő ugyanis nem engedte el az olasz pilótát.

formula.hu