Gerencsér a közel negyedszázada a BRP (www.brp.com) márkáit és termékeit Magyarországon forgalmazó Jet Power Hungary Kft (www.jetpower.hu) vezetője. A fiatal sportoló és üzletember hobbija a zene, és – édesapjához, Gerencsér Csabához hasonlóan – elkötelezett támogatója a természet- és állatvédelemnek. A legendás Sea-Doo jeteket, a világ legnépszerűbb quad- és homokfutómárkáját, a Can-Amot, a különleges háromkerekű trike-okat, a Spydert és a Rykert, valamint az ezek erőforrásául szolgáló Rotax-motorgyárat is magába foglaló cégcsoport – amely mára minőségi ruha kollekciójáról is ismert – óriási változások előtt áll. Ötven év után jövőre újra lesznek Can-Am motorkerékpárok, és hamarosan megkezdődik a teljes körű elektrifikáció: a Rotax új fejlesztésű elektromos motorjait a quadok, a jetek és a trike-ok is megkapják majd. Interjú Magyarország egyik legfiatalabb cégvezetőjével.
– Sokan úgy látják, hogy a BRP kissé lemaradt a villanyhajtás terén a piacon. Igaz ez?
– Nem, ennek éppen az ellenkezője igaz. A BRP, a Rotaxszal a világ élvonalában van az elektromos hajtásláncok fejlesztésében, csak – számos gyártóval ellentétben – van egy nagy különbség. A mi anyacégünk nem a vásárlókon akarja tesztelni és tökéletesíteni a villanyhajtást, hanem a tesztpályáin a mérnökeivel, tesztpilótáival. A vásárlók pedig – hamarosan – a már kiforrott modelleket kapják, és nem ők lesznek a még nem teljesen kiforrott termékek tesztelői. Szerintem ez rendkívül korrekt, etikus hozzáállás, büszke is vagyok arra, hogy anyacégünk így viszonyul ehhez a kérdéshez. A Rotax elektromos hajtáslánca, amelyet elsőként az idén bemutatkozó és jövő évtől megvásárolható – ötven év után visszatérő – motorkerékpárjaink, a Pulse és az Origin kapnak meg, míg később, a bővülő villanyhajtáslánc kínálat a Spyder, a Ryker, a jet-skik, a quadok és a homokfutók esetében is elérhetővé válik. A BRP szerencsére nem kockáztat: ugyanaz a filozófiája a villany hajtású járművek esetében, mint a belsőégésűeknél: tökéleteset, tartósat szeretnek alkotni. Nem véletlen, hogy a Rotax motorjait annakidején a BMW, az Aprilia, de még a Harley-Davidson is használta – és amely motorok ott is a legnépszerűbb, ahol a megbízhatóság élet-halál kérdése: a könnyűszerkezetes repülőgépeknél.
– Kik lesznek a jövőre érkező motorok célcsoportjai?
– Egyrészt természetesen azok a motorosok, akik egy könnyű, trendi villanyhajtású, óriási, de kissé feledésbe merült hagyományokkal rendelkező motormárka, a Can-Am enduróját vagy naked-jét szeretnék birtokolni és használni. Városban, az elővárosi közlekedésben, könnyebb terepen és kisebb túrákon. Másrészt a cégünk termékeinek itthon is rendkívül elkötelezettek rajongói: tapasztalataink szerint aki például Sea-Doo jet-sk-t használ, az szinte bizonyosan Can-Am quadot vesz, és minden, a cégcsoporthoz tartozó termékből szívesen vásárol. Szóval számítok számos olyan törzsvásárlónkra, aki csak azért fog motort venni, mert a Can-Am újra gyárt ilyet. Ez óriási büszkeség és elismerés. Fantasztikus érzés olyan cég termékeit képviselni, amit bár nem mindenki engedhet meg magának, de aki megvásárolja, az sokszor rajongásig szereti, és esküszik rá. Harmadrészt bízunk abban, hogy a két motorújdonságunk, trendi külsejükkel, formabontó, de divatos megjelenésükkel olyanokat is motorozásra inspirálhatnak, akik eddig nem gondoltak leendő motorosként magukra.
– Ön is említette, hogy magas minőségű termékeiket nem mindenki engedheti meg magának. Miként képzeli ezt figyelembe véve a vevőkör bővítését?
– Pontosítanék: csúcskategóriás homokfutóink, a legnagyobb Spyder trike-jaink és a legkomolyabb teljesítményű jetjeink valóban exkluzív luxuscikknek számítanak Magyarországon. Azt viszont kevesebben tudják, hogy a Sea-Doo-nál tízezer euró körüli áron már vadonatúj minőség jet-ski-t (Spark), trike-ot (Ryker) és quadot (Outlander) lehet vásárolni. Ez azt jelenti, hogy egy minőségi nagyrobogó, vagy egy használtautó árából mindenki megvásárolhatja álmai BRP gépét, ami azért lássuk be, nagyon sokak számára nem elérhetetlen kategória. Éppen ezért hiszem, hogy nyitnunk kell a fiatalok és a hölgyek felé. Magyarországon talán kevesen tudják, hogy a Can-Am Spyder és Ryker modellek globális eladásait a járművek közül szinte a legnagyobb számban teszik ki női vásárlók. A Spyder és a Ryker tehát a világ legnépszerűbb járművei között van, a hölgyek körében. A mi feladatunk itt Magyarországon az, hogy a magyar hölgyekkel is megismertessük ezeket a különleges technikával rendelkező és semmihez sem hasonlító utazási élményt is nyújtó gépeket. Ami a fiatalokat illeti: hozzájuk kitűnő belépő lesz a két elektromos motorunk, amelyeken az én huszonéves korosztályom is joggal érezheti majd azt, hogy szinte kifejezetten nekik készült. Újabb és újabb ötletekkel igyekszünk a Tik-tok generáció kedvébe járni: most készült el például az a különleges, virtuális szalon bemutatónk, amit már kifejezetten a huszonéves korosztály körében népszerű közösségi platformokra terveztünk. 2024-ben, elsőként a méltán népszerű AMTS naptárak történetében az autók mellett egy Spyder mellett is pózol egy csinos hölgy: szeretnénk megmutatni, hogy tényleg milyen jól áll a lányoknak egy ilyen különleges trike.
– Fiatal korából adódóan szinte a cég minden alkalmazottja idősebb önnél? Nem lehet könnyű így mindenkinek megadni a korának járó tiszteletet….
– Tőlem, a valóban szinte kivétel nélkül nálam idősebb kollégáimnak a tisztelet legkevésbé sem a koruk miatt, hanem a világszínvonalú szaktudásuk és az emberi értékeik miatt jár. Egyébként nagyon kevés olyan cég van, mint a miénk, ahol ilyen harmonikus és kellemes a közös munka a tinédzser korból éppen csak kilépett és a nyugdíjhoz közel álló szakemberek között.
– Hosszú évekig Kiss Norbert világbajnok és négyszeres Európa-bajnok autóversenyző volt a cég márkanagykövete: versenyzett Sea-Doo jet-skivel, bemutatta vezetési tudását a legbrutálisabb teljesítményű Can-Am homokfutóval, és többször tesztelte a két trike-ot, a Spydert és a Rykert is. Mit hoz a jövő?
– Ez még maradjon a jövő titka, de annyit elmondhatok, hogy a termékpalettánk átalakulásával jövőre lesz egy hölgy márkanagykövetünk. Kiss Norberttel kapcsolatban pedig, aki a világ egyik legjobb autóversenyzője, helytelen a múlt idő használata: ő volt és természetesen ő marad a Sea-Doo és a Can-Am márkák magyar márkanagykövete. Kiegészítve azzal, hogy jövő évtől új motorkerékpárunk, a Can-Am Pulse egyik első tesztelője és használója lesz. Norbival nem csak a barátság, a hozzám hasonlóan benne is túltengő versenyszellem, de az állatvédelem, a macskák szeretete is közös érték. Így természetesen a szakmai együttműködés mellett, állatvédő alapítványa, a Macskaárvaház a jövőben is ugyanúgy számíthat a segítségünkre , mint az elmúlt években.
formula.hu