Ahol bejöttek az új F1-es szabályok és ahol nem

Ahol bejöttek az új F1-es szabályok és ahol nem

A 2022-es Formula-1-es technikai szabályzatot, amelyek révén visszatértek a ground-effect autók, annak érdekében alkották meg, hogy megkönnyítsék egymás követését a versenyzők számára. Bár tavaly jelentősen megugrott az előzések száma, idén a DRS-zónák csökkentése és Max Verstappen dominanciája révén mégis unalmasnak érződhetnek a futamok.

Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatvezetője azonban úgy érzi, alapvetően elérték a céljukat a szabályok – azonban van egy terület, ahol szerinte is rosszabbá vált a helyzet, méghozzá azokon a nagytempójú, hosszú egyenesekkel tarkított pályákon, ahol a szélárnyékhatás szerepe jelentősebb az előzések kivitelezésénél:

f1-mclaren-spa

„Nem gondolnám, hogy a szabályok határolnak be minket. Úgy gondolom, amit már tavaly is láthattunk, hogy ezekkel az autókkal sokkal könnyebbé vált egymás követése a kanyarokban” – idézi Stellát a Motorsport.com.

„Úgyhogy néhány pályán, ahol korábban nehéz volt előzni, mint például a Hungaroring, könnyebbé vált a követés. Szóval ahol egymás után jönnek a kanyarok, akkor az utolsó kanyarból kijövet közelebb tudsz maradni az előtted lévőhöz, és aztán támadhatsz a DRS-nek köszönhetően. Úgyhogy azt mondanám, a versenyzés ezen részét nagyon is segítették az új autók.”

„Amikor viszont olyan konfigurációjú pályákra érkezünk, mint Spa vagy Monza, ahol komoly szélárnyékhatásra van szükség az előzéshez, akkor szerintem ezeknek az autóknál kisebb, hogy úgy mondjam, az elöl haladó autóról érkező beszívó hatás. Úgyhogy az ilyen jellegű pályákon igazából némileg még nehezebbé is vált. Szóval ez az érme két oldala. De én inkább üdvözölném azt a tényt, hogy könnyebbé vált a követés, mint az előző autókkal.”

formula.hu