Az elektromos járművekre való gyors átállás számos helyen több kárt okozna a környezetnek, mint hasznot – szemlézi a Mitsubishi által készített számítást a Vezess.hu. Az ötéves előrejelzés a szén-dioxid kibocsájtást vizsgálja, a gyártás, a használat, illetve a jármű teljes életciklusára vetítve. Összehasonlították a benzines és a dízel autókat a full hibridekkel, a plug-in hibridekkel és a tisztán elektromos hajtásúakkal.
Az eredmények szerint a jelenlegi energiafogyasztás és beszerzés alapján az elektromos autók rosszabb hatással vannak a környezetre mint a belsőégésű modellek olyan nagy piacokon mint Kína, Indonézia, Ausztrália. Az említett országokban elsősorban az energiatermeléssel van a gond, hiszen bár a megújuló energiaforrások felhasználása nő Ausztráliában, a helyben termelt villamos energia több mint 70 százaléka széntüzelésű erőművekből származik.
Az elektromos autókra való átállás Japánban csak minimális környezeti előnnyel jár a jármű teljes életciklusának vizsgálatakor, amikor a jármű gyártásából, az energia beszerzéséből, a jármű 10 éves üzemeltetéséből és végső soron a jármű ártalmatlanításából származó kibocsátásokat is figyelembe veszik.
Egyedül Európa – amely tisztább energiatermeléssel rendelkezik -, az a terület, ahol az elektromos járművekre való átállás a teljes életciklusuk során összességében kibocsátáscsökkenést eredményez az elemzés szerint.
HVG