Baumgartner Zsolt előtt Kesjár Csaba járt a legközelebb ahhoz, hogy Forma-1-es ülést kapjon: a tehetséges pilóta 1985-ben még tesztelhette is a Zakspeed F1-es gépét, azonban a sors megfosztotta attól, hogy minden kihozzon a pályafutásából.
Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost pedig közelről figyelhette Kesjár autóversenyzői pályáját, és nagyon úgy vélte, fényes jövő előtt áll a magyar versenyző, aki 1988-ban egy F3-as futamon vesztette életét.
Tost a Nemzeti Sportnak nyilatkozva azt mondta, hogy szerinte Kesjár eljutott volna a Forma-1-ig:
„Nagyon szorosan együtt dolgoztunk Csabával, mert abban az időben oktató voltam a Walter Lechner versenyzőiskolában, és ő ott tanult. Aztán támogattam a Formula–2000-ben a Reyardnál is – emlékszem, együtt utaztunk el Angliába busszal. Egész bonyolult volt a papírok és a bürokrácia miatt, hiszen ne feledjük, a nyolcvanas évekről van szó, amikor Magyarország még nem volt nyitott. Ennek következtében tehát sok bonyodalommal szembesültünk, de azért sikerült mindent megoldanunk.”
„Megkapta az autót, és nagyon jó idényt futott vele. Az a szilárd véleményem, hogy Csaba nagyon tehetséges versenyző volt, és el is jutott volna a Formula–1-ig. Olyan képességei voltak, amelyek alapján biztosan kiérdemelt volna egy ülést, aztán ki tudja, hogyan folytatódott volna… Az F1-ben mindig a megfelelő időben a megfelelő csapatnál kell lenni, de a mezőnyben helye lett volna.”
Tost azt is elmondta, hogy ott volt azon a tragikus norisringi hétvégén, amikor Kesjár máig tisztázatlan körülmények között életét vesztette a volán mögött:
„A Norisringen voltam Wili Weber F3-as csapatával, és nagyon megrázott a hír, mert szerettem Csabát, aki a barátom volt. Nagyon-nagyon nehéz volt feldolgozni.”
Motorsport