A versenyhivatal hivatalos verziója még készül. Elvileg az a cél, hogy az árösszehasonlító adatbázishoz minél többen hozzáférjenek.
Az online árfigyelőre megtévesztésig hasonlító mobilapplikációval próbálják félrevezetni internetes csalók a fogyasztókat – figyelmeztetett szombati közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Gazdasági Versenyhivatal felhívta a figyelmet arra, hogy senki ne töltse le az ingyenes alkalmazást, akik pedig letöltötték, haladéktalanul töröljék azt a mobilkészülékeikről.
A GVH megtette a szükséges polgári- és büntetőjogi lépéseket a kalózalkalmazás terjesztői ellen, kezdeményezte az illegális mobilapplikáció eltávolítását a Google és az Apple alkalmazásáruházaiból, valamint hivatalból eljárást indított a fogyasztók megtévesztése miatt.
A csalásról azt írták, hogy a kalózapplikáció az online árfigyelő rendszer illetéktelen, engedély nélküli felhasználása.
A GVH nem adott engedélyt az illegális alkalmazás létrehozójának az árfigyelő rendszer adatainak felhasználására és egyes arculati elemeinek használatára.
Az árfigyelő rendszer célja elvileg az lenne, hogy serkentse a versenyt a bolthálózatok közt azzal, hogy az árak összehasonlítását minél több fogyasztó számára elérhetővé teszi. A GVH nem számolt be arról, hogy az árfigyelő-adatbázist szabadon hozzáférhetővé tenné harmadik fél fejlesztők számára.
A GVH jelezte, hogy
az árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése folyamatban van.
A közlemény szerint rendkívül népszerű és eredményes a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online árfigyelő rendszer: a július elsejei indulás óta az egyedi látogatók száma már megközelíti az 1 milliót, a Pulzus Kutató felmérése szerint pedig alig egy hónap alatt több mint 6 millióan értesülhettek a rendszerről.
Egy hónap alatt több, mint 650 ezren keresték fel az online árfigyelő oldalt – mondta a GVH elnöke július végén, de a pozitívnak szánt üzenettel csak azt ismerte el, amit eddig is tudtunk: szinte senki nem nézi a kormány inflációletörő csodafegyverének szánt árösszehasonlító oldalt. Az, hogy a statisztikákból amúgy is kiolvasható átlagos napi 21 ezres látogatószámot a GVH-elnök megerősítette, az alacsonynak mondható népszerűséget erősíti, hiszen ez azt jelenti, hogy mintha az érintett 1200 boltban – amelyek között hipermarketek is vannak – az alkalmazottak és a vásárlók közül naponta húszan ránéznének az oldalra.
A GVH korábbi cikkünkre reagálva azt reagálta, hogy
egy induló portál esetében egy hónap alatt több mint 650 ezer egyedi látogató szerintük nem tekinthető „szinte senkinek”,
és szerintük Rigó Csaba Balázs szavaiból sem vonható le ez a következtetés.
HVG