Zandvoort helyett Katar – itt a 2024-es F2-es és F3-as versenynaptár

Zandvoort helyett Katar – itt a 2024-es F2-es és F3-as versenynaptár

Zandvoort helyett Katar – itt a 2024-es F2-es és F3-as versenynaptár

Néhány héttel a Formula-1 jövő évi menetrendjét követően közzétették a két utánpótlás-sorozat 2024-es versenynaptárát. A Formula-2 esetén a legfontosabb változás az idei kalendáriumhoz képest, hogy kikerült Zandvoort – amely így egyedüliként nem szerepel a menetrendben az európai helyszínek közül –, helyette viszont bekerült Katar. Emellett mind a négy arab helyszínen versenyezni fog a mezőny, valamint Melbourne és a szeptemberre átkerült Baku is megtartotta helyét a naptárban, amely így ismét 14 fordulót tartalmaz.

f2

A Formula-3 esetén gyakorlatilag ugyanaz lesz a program 2024-ben is, mint idén, azaz a szezon Bahreinben indul és már szeptember elején Monzában véget ér (miközben az F2-esek még decemberben is versenyezni fognak). Az F2 naptárához képest kimaradt Dzsidda, Baku, Katar és Abu Dhabi. A Hungaroring természetesen mindkét széria menetrendjében helyet kapott, azaz jövőre is teljes lesz ilyen tekintetben a Magyar Nagydíj programja.

f3

„Mi leszünk a másodikak” – Russell magabiztos a Mercedest illetően

A pontversenyben második helyen álló Mercedest érzi a Red Bull mögötti mezőny legnagyobb esélyesének a szezon hátralévő részére az istálló pilótája, George Russell. A brit versenyző szerint ugyan a McLaren valóban jó tempót diktált mostanában, de az ilyen hullámzások megszokottak ebben a sportágban: egyszer fent, egyszer lent, a wokingiak most voltak fent, de nem fog ez sokáig tartani.

„Szerintem a McLarennek mostanában egyszerűen volt egy jó időszaka, ez gyakran megy így ebben a sportban. Amikor jó formában vagy, a dolgok könnyebben jönnek, nincs stressz, az autó azonnal jól működik, jól mozog. Viszont én biztos vagyok, hogy a szezon második felében erősek leszünk (a Mercedes), jönnek is fejlesztéseink a szünet után. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy stabilizáljuk a ’második legjobb csapat’ státuszunkat, és megpróbálunk közelebb kerülni a Red Bullhoz” – mondta Russell a Belga Nagydíj után.

f1-russell-mercedes

Alpine: Száz futam helyett 2026 a célkeresztben

A távozó Otmar Szafnauer helyét átmenetileg Bruno Famin vette át az Alpine csapatfőnöki székében, akit a francia Auto Hebdo arról kérdezett, hogy a kinevezése változtat-e valamit az istálló „visszaszámlálásán” – a franciák ugyanis többször hangzatos terveket fogalmaztak meg a csúcsra érés menetrendjét illetően, amilyen például a mostanában a nagy átalakítások kapcsán is sokat emlegetett 100 futamos terv volt.

„Nem nullázom le a számlálókat, hanem egyáltalán nem lesz semmilyen számláló” – mondta erre Famin, aki a 2026-ban induló új érát tartja szem előtt: „Ami fontos, hogy idővel fejlődjünk, méghozzá folyamatosan. A szabályokban éles határ lesz 2026, és tudjuk, hogy az ilyen változásoknál gyakran felfordul az erősorrend. Ott akarunk lenni 2026-ban, ez a cél, ami persze nem jelenti azt, hogy az addig eltelt időt illetően nincsenek céljaink, minden egyes versenyen fejlődni akarunk.”

gasly-spa

„Az Alpine-nak nem erős páros kell, hanem egyetlen vezér”

Az Alpine jogelődje, a Renault korábbi csapatfőnökét, Cyril Abiteboult arról kérdezték egy francia rádióban, hogy mit gondol a kékek pilótapárosáról, amire a jelenleg a Hyundainál dolgozó szakember úgy felelt, hogy szerinte nem jó páros kell, hanem egy vezéregyéniség, amit meg is indokolt: „Ha behunyod a szemed és magad elé képzeled a Mercedest, Lewis Hamilton fog eszedbe jutni még akkor is, ha Nico Rosberg is egészen kiemelkedő dolgokat csinált. Ha a Red Bullra gondolsz, először Sebastian Vettel jut eszedbe, majd későbbről Max Verstappen.”

ocon-spielberg-3

„Olyan versenyzőre van szükséged, aki egyúttal kissé csapatfőnök is, alapvető fontosságú, hogy egy személyben megtestesítse a csapatot” – mondta a francia sportvezető, majd így folytatta „Jelenleg a mezőny nagyon szoros, hiszen minden autó körön belül ér célba, és rövidesen teljesen kiegyenlítődhetnek az erőviszonyok. Az ambíció és az eltökéltség jelenti majd a különbséget.”

És hogy miért van szükség erre a vezéregyéniségre? „Megtörténtek a befektetések, megvannak az erőforrások, az elszántság, a vállalati stratégia. Mind helyben van. És amikor egy csapatnak mindene megvan, akkor kell valami, ami fölébe emelkedik, valaki, aki az élére áll. Egy olyan egyéniség, aki képes ezer embert összefogni, roppant erővel bír.”

Nem garantált Zhou helye a Saubernél

Az Alfa Romeo néven utolsó évét teljesítő Sauber istállónál komoly átalakulások zajlanak a gyári Audi-projekt előkészítése kapcsán – s már most sok találgatás zajlik azt illetően, hogy kik lehetnek majd az F1-be végre valahára megérkező német csapat pilótái. Persze amíg 2026-ban el nem indul az teljes gyári csapat, még két szezont teljesíteni kell, ennek kapcsán kérdezték meg Alessandro Alunni Bravi csapatfőnököt arról, hogy mi az elképzelésük a jövő évi felállásukat illetően:

„Mindig azt mondjuk, hogy a stabilitás fontos a számunkra, hiszen egy átalakulófélben lévő csapat vagyunk, és próbáljuk minden területen a lehető legjobban őrizni az állandóságot” – kezdte válaszát Alunni Bravi, aki Zhoura külön kitért, hiszen Bottasszal ellentétben a kínainak nincs szerződése 2024-re. „Természetesen keressük a lehetőségeket. A nyári leállás után lesz időnk leülni Zhouval, hogy megnézzük, mi a legjobb megoldás mindkét fél számára. Az a célunk, hogy mindkét versenyző velünk maradjon jövőre is, de ehhez persze mindennek a helyére kell kerülnie, hogy mindenki jól járjon” – mondta az olasz sportvezető, akinek szavai határozott utalást jelentenek arra, hogy a Sauber nem akarja mindenáron megtartani az első kínai F1-es pilótát.

zhou-spa

Formula1.5 – Leclerc előretör

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Charles Leclerc idei harmadik futamgyőzelmével feljött a bajnokság harmadik helyére, míg az élen továbbra is Fernando Alonso áll annak ellenére, hogy zsinórban a harmadik hétvégén szerzett kevesebb pontot fő üldözőjénél, Lewis Hamiltonnál.

pf-bliga12

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Amikor még a csapat- vagy a versenytársad neve sem ugrik be – videó

A nyári szünetet kihasználva újra jelentkezett az F1 YouTube-csatornáján futó Grill the Grid sorozat, amelyben a pilótáknak ezúttal nagydíjgyőztes versenyzők neveivel gyűlt meg a bajuk: az ABC (szinte) összes betűjével kellett mondaniuk egy futamot nyerő F1-est. A feladat nehezebbnek bizonyult a vártnál, hiszen mint arra Charles Leclerc rámutatott: a versenyzők egymást leginkább keresztnéven szokták szólítani, itt viszont a vezetéknév kezdőbetűje számított. Sok esetben a legnyilvánvalóbb megoldás sem jutott eszükbe a pilótáknak, akár a jelenlegi mezőny tagjai közül sem ugrott be egy nagydíjgyőztes – bár Fernando Alonso esetében sokatmondó volt, hogy volt csapattársa, Esteban Ocon nevét akkor sem mondta ki, amikor már rávezették… A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

grill-the-grid-f1-video

„Ha nem végzel az első háromban, nem beszélek veled a hétvégén”

Érdekes üzenetváltás hangzott el még az F1-es Belga Nagydíj pénteki időmérőjének végén, miután Sergio Perez harmadikként végzett. A mexikói Christian Horner csapatvezetőnek címezve úgy fogalmazott, hogy „most már beszélhetsz hozzám”, mire főnöke úgy reagált: „Fogok beszélni veled. Top 5-öt mondtam, és összehoztad”. Természetesen azonnal megindult a találgatás, miről is szólt a rádiózás, Perez pedig a futam után rántotta le a leplet minderről:

„Ez egy vicc volt. Az időmérő előtt odajött és azt mondta: ’ha nem leszel benne az első háromban, nem beszélek hozzád a hétvége hátralévő részében’. Úgyhogy beszélt velem a hétvégén” – fogalmazott a vb-összetettben második versenyző, majd később Horner is ismertette a részleteket: „Mondtam neki, hogy nem fogok vele beszélni, ha nem végez az első ötben, és megszorongatom bizonyos részeit. Úgy fest, ez megtette a hatását, Zandvoortban újra kipróbáljuk…”

f1-perez-horner-redbull_1

„Nem hever az utcán a megoldás” – Hülkenberg a Haas F1-es problémáiról

Igencsak kétarcú hétvégéket teljesített a Haas a 2023-as Formula-1-es szezon első felében: míg az időmérőkön többször is megvillantak – mindenekelőtt Nico Hülkenberg –, a futamokon a borzalmas gumikezelés és versenytempó miatt rendre visszaestek, s így a nyári szünetre fordulva mindössze 11 pontot gyűjtve a nyolcadik helyen áll az alakulat a konstruktőri értékelésben. Hülkenberg szerint ráadásul időigényes is, amíg az amerikai istálló megoldhatja a problémáit:

„Úgy gondolom, értjük az okát annak, hogy mi és miért történik. De megoldani és további teljesítményt hozni… a megoldás nem hever az utcán, egy kicsit összetettebb ennél. Úgy vélem, még idén javíthatunk a helyzeten. Hogy milyen mértékben, az majd eldől, de ez rajtunk múlik. De igen, ez egy hosszabb távú dolog” – fogalmazott a német pilóta. Hozzátette: szükségük volt a nyári szünetre, de ami igazán kellene nekik, azok fejlesztések, amelyek igazi teljesítményjavulást jelentenek.

f1-haas-spa

Nem volt szükség műesőre: csak a vizes gumikat tudta tesztelni a Pirelli Spában

Kétnapos gumitesztre került sor kedden és szerdán Spa-Francorchamps-ban az Aston Martin és a McLaren részvételével. A Pirelli eredetileg a gumimelegítő paplan nélküli slick abroncsait akarta tovább próbálgatni, amelynek bevezetését az F1 Bizottság a legutóbbi ülésén elhalasztotta 2025-re. Ehelyett azonban más fronton gyűjtött értékes tapasztalatokat, ugyanis mindkét nap kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatosan esős körülmények fogadták a résztvevőket, márpedig ilyen lehetősége ritkán adódik a Pirellinek, hogy nem mesterségesen fellocsolt pályán tesztelheti az intermediate és esős gumikat – amelyek közül utóbbiakat használhatatlannak neveztek a pilóták a Belga Nagydíj hétvégéjén.

Kedden Lance Stroll vezette az Astont, méghozzá 70 körön keresztül, amely során a legjobb időeredménye 1:57,697 volt, míg a McLarennél Oscar Piastri ült be a volán mögé, s 47 kört teljesítve 2:00,682-nél állította meg a stoppert. Szerdán aztán volt egy nagy visszatérő is: Stoffel Vandoorne először ült F1-es autóba az Aston Marton teszt- és tartalékversenyzőjeként. A pilótaként a Formula-E-ben szereplő belga 53 körig és 1:57,631-ig jutott (ezzel övé lett a legjobb eredmény), míg Lando Norris a McLarenben 40 kört és 2:00,628-as eredményt tudott felmutatni.

Folytatódik-e az egy évtizede tartó silverstone-i sorozat a MotoGP-ben?

A hétvégén a Brit Nagydíjjal tér vissza a nyári szünetéről a MotoGP, méghozzá Silverstone-ban. A pályához egy hihetetlen hosszú széria kötődik a királykategóriában, 2013 óta, azaz tíz éve ugyanis rendre más versenyző nyerte a futamot. Ez összesen nyolc különböző első helyezettet jelent, hiszen 2018-ban a szakadó eső miatt törölték a versenyeket, míg 2020-ban az egész hétvége a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozások áldozatául esett.

Viszont ezen időszak során nyert Silverstone-ban sorban Jorge Lorenzo (ő volt az utolsó duplázó, hiszen 2012-ben is a yamahás spanyol győzött), Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia. Mivel az említett nyolcasból csak öten a mezőny tagjai, s közülük Rins ott sem lesz a Brit GP-n sérülés miatt, jó esély van rá, hogy idén is folytatódjon a széria – főleg annak fényében, hogy az eddigi eredmények alapján Marquez, Quartararo és Vinales sem számít épp favoritnak, így főleg a vb-éllovas Bagnaián múlhat, hogy megszakad-e a sorozat.

motogp-bagnaia-silverstone-quartararo-vinales

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Már a Club jegyek is megvásárolhatók a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra

Augusztus 1-jén a Hungaroring Forma 1 Club Egyesület is elkezdte a a Club jegyek értékesítését a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra.

Ezezl egy időben elindult a tagfelvétel is a 2024-es évre: Arany klubtagság esetén ülő, Ezüst tagság esetén álló jegy vásárolható.

Részletek ezen a linken!

club

Perez tudja, hogy Szafnauer nagyszerű, de az Alpine nem adott neki időt

Sergio Perez évekig versenyzett annak idején a „Team Silverstone” aktuális verziójánál Otmar Szafnauer csapatfőnöksége idején, így jól ismeri az Alpine-tól a Belga Nagydíj hétvégéje során kirúgott szakembert. Ahogy mindenki, aki ebben a témában megszólalt, a ma már a Red Bullnál vezető mexikói is értetlenségének adott hangot:

„Igen, eléggé meglepődtem, főleg az idő rövidsége miatt. Szerintem Otmar nagyszerű, de bárkinek, aki ilyen pozíciót tölt be, időt kell adni” – mondta Perez a Formula.hu jelenlétében.

„Szerintem Otmar nem kapta meg az időt ahhoz, hogy megmutassa a benne rejlő potenciált. Pedig én tudom, hogy az hatalmas, hiszen láttam, hogy mire volt képes egy nagyon és egy kevésbé limitált csapattal máshol. Szerintem sajnálatos, hogy elengedték, de bárki is jön a helyére, meg kell adni neki az időt, mert a Formula-1-ben mindenhez jelentős idő szükséges.”

 

f1-perez-redbull-szafnauer

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

„Checo tisztában van vele, hogy elérhetetlen neki a vb-cím”

Már ötgyőzelemnyi, azaz 125 pontos a lemaradása Sergio Pereznek a csapattárs Max Verstappenhez képest az F1-es világbajnoki összetettben. A Belga Nagydíj hétvégéjén Helmut Marko úgy fogalmazott, hogy a mexikói végre „felébredt” a világbajnoki álmából, s most Christian Horner csapatfőnök is arról beszélt, hogy Perez felfogta, hogy nincs esélye idén a végső sikerre:

„Mind tudjuk, hogy Helmut nagyon egyenes az elemzései során. Szerintem Checo tisztában van vele, hogy hacsak nem történik valami katasztrófa Maxszal, ez a vb-cím elérhetetlen. Úgyhogy a lényeg, hogy a saját teljesítményét maximalizálja, ne veszítsen teret a mögötte lévő riválisokkal szemben, és próbáljon meg begyűjteni néhány győzelmet az év végéig” – fogalmazta meg a célokat a vb-pontversenyben második pilótája számára Horner.

f1-perez-horner-redbull-spa

Szabadedzésen vezetheti az F1-es Mercedest a Formula-2 bajnokesélyese

Idén is kötelező két alkalommal újoncot ültetnie a csapatoknak a Formula-1-es nagydíjhétvégék első szabadedzésén. A Mercedes az egyik ilyen alkalommal a juniorpilótájukként a Formula-2-ben szereplő Frederik Vestinek ad lehetőséget, méghozzá az októberi Mexikóvárosi Nagydíjon. Vesti idén bajnokesélyesnek számít az F2-ben, sőt néhány napja még vezette is az összetett tabellát, csak a spái vasárnapi futam előtt már a rajtrácsra menet összetörte az autóját, így nem tudott rajthoz állni, és Theo Pourchaire elé ugrott a pontversenyben.

„Hihetetlenül büszke vagyok, egy álmom válik ezzel valóra. Lenyűgöző belegondolni, hogy néhány hónap múlva a zsinórban nyolc konstruktőri címet szerző Mercedesnél vehetek részt az első F1-es edzésemen” – fogalmazott a dán, aki amúgy tavaly Abu Dhabiban az évadzárót követő fiatal pilóták tesztjén már vezethette a Mercedes F1-es versenygépét.

f2-vesti

Szombaton még elszúrta, vasárnap a leggyorsabb kerékcserét produkálta a Ferrari Belgiumban

Charles Leclerc a spái sprintverseny után jelezte, hogy rá kell feküdnie a Ferrarinak a bokszkiállásokra, ugyanis a Magyar Nagydíj után ismét egy lassú cserének köszönhetően veszített pozíciókat. Nos, a maranellóiak megfogadhatták a monacói tanácsát, ugyanis a vasárnapi F1-es Belga Nagydíjon övék volt a leggyorsabb szervizelés: 2,19 másodperc alatt végeztek Leclerc kerékcseréjével, ezzel a műfajban idén is uralkodó Red Bullt is megelőzték. A Ferrarinak ez volt amúgy a negyedik elsősége ilyen téren 2023-ban, a mostani eredmény viszont bő két tizeddel lassabb, mint a Red Bull Hungaroringen felállított 1,98 szekundumos szezonbeli rekordja. Videón Leclerc spái bokszkiállása:

[embedded content]

WRX: Törölték a világbajnokság következő versenyét is, a sztárok alacsonyabb kategóriában indulnak

Még mindig nem jutott eredményre a Lydden Hill-i tűzeset vizsgálata a Ralikrossz-világbajnokságon. A szezon előző fordulóját megelőző éjszaka kigyulladt és leégett a Special ONE Racing két Lancia Delta Evo-e RX versenygépe, valamint kamionja. Mivel a biztonsági felvételek szerint a tűz forrása az egyik töltés alatt álló autó akkumulátora volt, vizsgálat indult. Előbb a szombati programot függesztették fel, majd a vasárnapot is lefújták, mivel nem lehetett garantálni, hogy a baleset nem ismétlődik meg.

A brit és a soron következő, augusztus 5-6-ra kitűzött belga versenyhétvégét két hét elválasztotta, de a vizsgálat továbbra sem jutott konklúzióra, ezért ezt a fordulót is törölték a világbajnokság menetrendjéből – az RX1e autók Mettet-ben sem gurulnak pályára.

A versenyhétvégét azonban megtartják, a nézők kárpótlása érdekében pedig egy különleges megoldást gondoltak ki a szervezők (a látogatóknak bejáratnál járó, 20 euró értékű kupon mellett): négy vb-versenyző rajthoz áll a hétvégén, az RX2e kategóriában. Az ötszörös világbajnok és három megtartott WRX-fordulót megnyerő Johan Kristoffersson mellett KMS-es csapattársa, Ole Christian Veiby, valamint a 2019-es világbajnok Timmy Hansen és Kevin Hansen neveztek be a kategóriába, azaz négyen a vb-tabella első öt helyezettjéből.

Az RX2e ugyancsak elektromos, fiatalok versenyzőknek szóló kategória egységes autókkal, címvédője és jelenlegi éllovasa a 17 éves belga Victor Vranckx, az állandó indulók többsége húszas évei elején jár. Rendszeresen felbukkannak neves vendégszereplők, tavaly itt kapott szabadkártyát Nick Heidfeld – de a hétvégi kétségtelenül a széria eddigi legérdekesebb versenye lesz.

Miért kapott ki ennyire Verstappentől Perez?

A Formula+ rovatunkban írtunk arról, hogy milyen iszonyatosan nagy hátrányban volt megint a versenytempó terén is Sergio Perez Max Verstappenhez képest: körönként szűk egy másodpercet kapott akkor, amikor a világbajnok már nem spórolt az abroncsokkal.

Perez egy rövid magyarázatot adott a nagy hátrányára: az autó beállításait emelte ki.

„Túl agresszívek voltunk az autó beállításaival, és nem is volt lehetőségünk kipróbálni. Ezek után az volt a fontos, hogy sikerüljön behozni az autót a célba. Főleg a második etapban alakított ki masszív különbséget, aztán hibáztam a tizenegyes kanyarban, és akkor tovább nőtt a távolság. Most itt van a szünet, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megoldunk dolgokat, és talán találunk olyasmiket, amikkel újra a szezon eleji formámat hozom majd” – mondta Perez a Sky Sportsnak.

f1-redbull-verstappen-perez

fotó: Red Bull

Monzában is a leglágyabb gumikkal folytatódik az F1-es időmérős kísérlet

Bejelentette a nyári szünetet követő első két, egyúttal a szezon utolsó két európai futamának gumikiosztását a Pirelli. A Holland Nagydíjra tavalyhoz hasonlóan a C1-es, a C2-es és a C3-as abroncsokat viszik – igaz, ez a C1-es nem egyezik meg a 2022-essel, mivel az már C0 név alatt fut (idén még azt nem is láthattuk használatban), a mostani C1 a C0 és a C2 közötti keménységű keveréknek felel meg. Nem véletlen, hogy a spektrum keményebb feléből válogatott a gumigyártó cég, hiszen főleg a döntött kanyarok révén nagy terhelést ró az abroncsokra Zandvoort.

Monzába ellenben a három leglágyabb opciót, azaz a C3–C4–C5 kombinációt viszi a Pirelli, ami egy fokozattal lágyabb, mint az előző évi kiosztás. Ráadásul azt is megerősítette a beszállító, hogy az Olasz Nagydíjon láthatjuk ismét a bő egy hete a Hungaroringen debütált, a pilóták körében felemás fogadtatásban részesült kísérleti formátumot, amelyben az időmérő első szakaszában csak a kemény, a Q2-ben csak a közepes, a Q3-ban csak a lágy gumik kerülhetnek fel az autókra, összességében pedig 13 helyett mindössze 11 szett slick abroncs áll az alakulatok rendelkezésére.

f1-gumi-hun_1

A magyar is Verstappen idei kedvenc győzelmei között van

Lassan egy Red Bull-rajongónak is gondot okozhat felsorolni Max Verstappen összes idei győzelmét: 12 verseny elteltével a holland tíz elsőségnél tart. Ennek apropóján a szezon felét jelző Belga Nagydíj után kérdezték meg a hollandot az FIA-sajtótájékoztatón, melyik emelkedik ki közülük, amely a legnagyobb elégedettséggel töltötte el.

„Nehéz választani közülük, sok szép győzelmet élveztem, néhány nagyon sima volt. Szerintem amit tényleg nagyon élveztem, az annak idején Miami volt. Kemény pálya, ahol szintén fel kellett zárkóznom, de sikerült. Egy nehéz kvalifikáció után a versenyen minden jól alakult. Nekem az a futam volt eléggé élvezetes” – emlékezett vissza a kilencedik rajtkockából elért floridai sikerre Verstappen.

Ezek után azonban még két másik versenyt is megemlített a legfrissebbek közül: „Az igazat megvallva a mai is ilyen volt, akárcsak az ezelőtti Magyarországon. Sok szép versenyem volt. A szezon első felében csapatként is fejlődtünk, és én magam is komfortosabban érzem magam az autóban. Minden a kis részletekről szól. Szóval sok élvezetes pillanatom volt, nehéz egyet kiemelni.”

Fotó: Red Bull Content Pool

formula.hu