Hamilton odaszólása, Alonso és Verstappen uralma: a keddi F1-es hírek

Hamilton odaszólása, Alonso és Verstappen uralma: a keddi F1-es hírek

A nap talán legfontosabb híre az, hogy a Mercedes a Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén beülteti a W14-esbe az F2 egyik bajnokesélyesét, a csillagosok kötelékébe tartozó Frederik Vestit. A szabály erre kötelezi is a csapatokat, a Mercedes tavaly is lehetőséget adott már Vestinek Abu Dhabiban, most pedig Mexikóban George Russell helyét foglalhatja majd el az F1-es autóban.

A legérdekesebb nyilatkozat Lewis Hamiltonhoz kötődik, akit Max Verstappen dominanciájáról és a Red Bull fölényéről kérdeztek, erre pedig Sergio Perezt említve válaszolt: „Szeretnék-e olyan gyors lenni, mint ők? Természetesen. Szeretnék-e olyan gyors autót, mint az övék? Persze. Ha én ülnék Sergio autójában, Max nem olyan időket élne, mint most. De az élet nem így működik.”

m383633_resize_1

Csapattársa, George Russell arról beszélt, hogy a Monacóban bemutatott fejlesztési csomag óta egyszerűen nem fekszik neki a Mercedes beállítása. Elveszett a korábbi önbizalma és magabiztossága, visszaesett az addig erősségének számító egykörös tempója is, és szerinte ezen a téren nem jó irányba haladnak, ezért nem jönnek tőle az eredmények. Russell nyilatkozata itt olvasható!

Ha már Russell gyengélkedése: egy cikkben összeszedtük azt, hogy hogyan teljesítettek eddig 2023-ban az F1-es pilóták saját csapattársaikhoz képest. A házon belüli csaták eredményeit vizsgálva jól látszik, hogy kik az alfahímek, de akadnak viszonylag szoros küzdelmek is, a részletek itt találhatók!

Ehhez kapcsolódik, hogy Fernando Alonso és Max Verstappen elképesztően domináns teljesítményt nyújt a maga csapattársához képest, már-már történelmi mélységekbe lökték eddig Sergio Perezt és Lance Strollt. Ennek apropóján összeszedtük a sportág öt legnagyobb házon belüli vereségét a nyári szünet előtti időszakot vizsgálva, és nem meglepő módon az derült ki, hogy mind az ötben feltűnik vagy Verstappen, vagy Alonso. A részletek itt olvashatók!

Ha pedig már Alonso: a kétszeres világbajnokot éppen egy éve, 2022. augusztus 1-jén jelentette be új pilótaként az Aston Martin. Az évforduló miatt felidéztük az akkori eseményeket és hogy mi hangzott el, illetve azt is, hogy mi történt azóta: cikkünk itt olvasható!

GP2310_131739_U1A4806_resize

Vissza a Mercedeshez azzal, hogy Toto Wolff nagyon nem támogatja azt, hogy a motorok teljesítményét mesterségesen kiegyenlítsék. Mint ismert, a Renault élt ezzel a kéréssel az FIA felé, az adatok szerint pedig a franciák erőforrása valóban lemaradt a többiekhez képest, és Christian Horner a Red Bull részéről támogatta is, hogy valamilyen módon hozzák azonos szintre a motorokat. Wolff és Fred Vasseur, a Ferrari vezére azonban határozottan ellenzi ezt: mint mondták, aki lemaradt, az fejlesszen, hiszen ők is azért állnak jól, mert ezt tették.

A Belga Nagydíj kapcsán megint felmerült, hogy haszontalanok az F1-ben a Pirelli esőgumijai, mert csak akkor használnák őket, amikor nem engedik versenyezni a mezőnyt a felverődő vízmennyiség miatt, amikor pedig a körülmények alkalmasak, akkor már sokkal gyorsabb az intermediate abroncs. Némi meglepetésre ezúttal maga a gumigyártó is egyetértett ezzel az állásponttal:

„Csak biztonsági autó mögött használhatók az esőgumik? Rengetegszer beszéltünk a látási viszonyokról, amelyek problémát jelentenek, az FIA és az összes csapat pedig dolgozik olyan eszközökön, amely javíthatná a láthatóságot azzal, hogy csökkentené a nemcsak a gumik, hanem a diffúzor által felvert vízpermetet. De ha a full esős gumikat csak a safety car mögött használják, akkor egyetértek a versenyzőkkel abban, hogy jelenleg az egy haszontalan abroncs. El kell döntenünk, milyen irányba akarunk menni a jövőben, hogy olyan terméket fejlesszünk, amilyenre az F1-nek szüksége van” – mondta Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke.

GP2312_131312_67A0658_resize

Költözés előtt áll a McLaren: Andrea Stella csapatfőnök megerősítette, hogy hamarosan áttelepülhetnek a vadonatúj wokingi szélcsatornába, és kiköltözhetnek az eddig használt Toyota-létesítményből. Stella azt is hozzátette, hogy amint ez megtörténik, már a 2024-es autóval fognak foglalkozni, legalábbis az új szélcsatornába már nem viszik be a 2023-as verzió modelljét. Azt viszont elárulta, hogy az idei autóhoz jön még egy koncepciós fejlesztés, ami jelentősebb módosítás lehet.

Szombaton még elszúrta, vasárnap a leggyorsabb kerékcserét produkálta a Ferrari Belgiumban: 2,19 másodperc alatt végeztek Leclerc kerékcseréjével, ezzel a műfajban idén is uralkodó Red Bullt is megelőzték. A Ferrarinak ez volt amúgy a negyedik elsősége ilyen téren 2023-ban, a mostani eredmény viszont bő két tizeddel lassabb, mint a Red Bull Hungaroringen felállított 1,98 szekundumos szezonbeli rekordja.

„Checo tisztában van vele, hogy elérhetetlen neki a vb-cím” – mondta a fent említett Perezről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Szerintem Checo tisztában van vele, hogy hacsak nem történik valami katasztrófa Maxszal, ez a vb-cím elérhetetlen. Úgyhogy a lényeg, hogy a saját teljesítményét maximalizálja, ne veszítsen teret a mögötte lévő riválisokkal szemben, és próbáljon meg begyűjteni néhány győzelmet az év végéig” – nyilatkozta.

Végezetül pedig egy F1-en kívüli érdekesség: törölték a ralikrossz-világbajnokság következő versenyét is, a sztárok azonban alacsonyabb kategóriában elindulnak a hétvégén. A legutóbbi aggasztó tűzeset vizsgálata még nem hozott eredményt, ezért nem vállalja a versenyzést a csúcskategória, de a vb-tabella első öt helyezettjéből négyen is beneveztek egy kisebb kategóriába Belgiumban, így őket láthatják a nézők. Részletek itt!

formula.hu