BrandChannel: Mivel küzd a gyógyszeripar?

BrandChannel: Mivel küzd a gyógyszeripar?

A gyógyszeripari termékek különleges kihívásokat támasztanak az intralogisztika és a raktártechnika megoldásaival szemben. Ezek megoldásait néztük meg részletesebben.

A digitális csatornák elterjedése miatt a gyártóknak és a kiskereskedőknek is gyorsan kell fejlődniük, ezért sokszor újra kell gondolniuk a folyamataikat, fel kell gyorsítaniuk vagy át kell írniuk a működési stratégiáikat. Az anyagmozgató ipar szereplőinek jelentős és új kihívásokkal kell szembenézniük az online és az omnichannel stratégiák egyensúlyának megteremtése terén.

A sérülékeny csomagolások, a hiánytalan dokumentáció és a bonyolult keretfeltételek igénye szigorú követelményeket jelent a logisztikai szektor szállítmányozó és raktározó területeinek. A raktárkészletek csökkenése a korábbinál sűrűbb, akár kisebb mennyiségekben is történő szállítást tesz szükségessé. Az ügyfelek elvárásai és igényei – például az, hogy a megrendelés későbbi beérkezése ellenére gyorsabb szállítást szeretnének – nehezítik a logisztikai láncon belüli munkaszervezést.

„A gyorsan növekvő online vállalkozások továbbra is jelentősen megváltoztatják a raktározást. Ahhoz, hogy a lehető legjobb módon támogassuk a hatékony e-kereskedelmi megrendelések feldolgozását, az egyedi illeszkedésű automatizálási eszközök és az ergonómiai megoldások egyre fontosabbá válnak” – mondta Thomas Kaiser, az SSI SCHÄFER élelmiszer-kiskereskedelmi igazgatója.

Az egészségügyi szektorban a rendkívül pontos csúcsidei komissiózás, valamint a maximális megbízhatóság a legfontosabb feltétel. A modern komissiózó automaták még csúcsidőszakokban is lehetővé teszik az összetett megrendelések gyors szervezését és előkészítését. A lehető legnagyobb termelékenység és az optimális anyagáramlás biztosításával felgyorsítják és pontosabbá teszik a munkavégzést.

Ilyen berendezés az A-Frame komissiózó automata, amellyel az állítható termékcsatornáknak köszönhetően nagyfokú rugalmassággal szervezhetőek a feladatok. Fontos előnye, hogy egyszerűen integrálható a már meglévő rendszerekbe, és mindegy, hogy henger vagy hasáb alakú termékekről van szó, óránként 40 ezer termék komissiózására képes.

A megoldás további hasznos tulajdonsága, hogy a komissiózás és az utántöltés egymástól teljesen függetlenül zajlik. Az alacsony kihasználtságú időszakokban végzik az adagoló keretek feltöltését, majd a komissiózás a csúcsidőszakokban teljesen automatikusan történik.

Ezzel a raktári személyzet létszámának optimalizálása, alacsony komissiózási hibaszázalék, valamint a teljesítmény jelentős mértékű növekedése érhető el.

Új raktártechnikai rendszer a francia CERP Rouen gyógyszerellátó vállalatnál

A CERP ROUEN gyógyszerellátó központ adatai:

Adat típusa Érték
Raktárméret 9.000 m2
Rendszerméret 4.500 m2
Elemszám 16.000
Rendelési sor / nap 25.000
Kiszállított doboz / nap 5.000
Munkaórák / nap 7,5 óra

Az új rendszerelemeket sokszor a meglévő raktártechnikai struktúrába kell integrálni, amire jó példa a CERP Rouen vállalat, amely az ASTE RA csoport tagja. A cég több mint 600 gyógyszertár készletét látja el Párizsban, valamint minden leányvállalat számára szállít Franciaországban a Le Plessis-Robinson-i raktárából. Ezt a rendszert fejlesztették a német SSI SCHÄFER intralogisztikai megoldásaival. Mivel a raktárból körülbelül 16 ezer árucikk távozik és 25 ezer megrendelést teljesítenek naponta, a termékek gyors mozgatásának központi eleme egy A-Frame komissiózó automata-rendszer, 18 modullal és 2052 csatornával.

A CERP Rouen raktári folyamatai

A beszállítók palettán elhelyezett dobozokban szállítják be a termékeket, az árukat pedig raklapokon rakják dobozba. A kirakodás után a kartondobozokat manuálisan helyezik a szállítási rendszerbe, amely az érintett terület munkaállomásához vezet.

Az új projekt egyik célja az alacsonyabb forgalommal rendelkező cikkek szétválasztásának javítása volt. A Schäfer Carousel System (SCS) a statikus állványok helyettesítésére szolgál. Az SCS kombinációja a „Pick to tote” munkaállomással pedig lehetővé teszi a közepes vagy lassú forgási sebességű cikkek több mint 50 százalékának kiszedését.

Miután lekérték a termékeket, és mielőtt az árut az egyes ügyfelekhez rendelték, az egységeket a szállítási területen lévő szedőállomásokhoz továbbítják. Az első komissiózó állomáson, ahol óránként legfeljebb 1800 tálcát lehet feldolgozni, a fedél és a címke hozzáadásának kombinált folyamatát végzik.

A következő állomás biztosítja, hogy a tokok biztonságosan lezáródjanak a szállítás előtt. Ez egy pántoló eljárással történik, amely hermetikusan zárja a tárolódobozt. A rendeléseket aztán teherautóval szállítják a gyógyszertárakba, és egyidejűleg nagyobb mennyiségű raklapot küldenek a cég leányvállalatainak.

A belső folyamatok finomhangolása a Pharmapoolnál

Egy másik példát is érdemes megnézni, amelynél hatékony raktári folyamatokat valósítottak meg Svájcban, a Pharmapool gyógyszeripari vállalat raktárfejlesztési projektjében. A cél az anyagáramlás javítása, a rendelési sebesség növelése, a hibamentes rendelés teljesítésének engedélyezése és a folyamatok átláthatóvá tétele volt.

A raktár egy új hatékonysági szintre lépett az egyedi komissiózási területek automata szállítóberendezéssel történő összekötése által.

A belső folyamatok jó koordinációjához és finomhangolásához a fejlesztésekkel tudtak hozzátenni. A svájci gyógyszeripari nagykereskedő esetében a korszerű megrendelési és forgalmazási logisztika követelményei túl magasak voltak a meglévő raktári folyamatokhoz, ezért a vállalat egy új raktár építésébe fogott, amelyet modern felszereléssel és új rendelésszedési koncepcióval valósított meg. Ez a belső folyamatok fejlesztését és a hatékonyság növelését is célként tűzte ki.

A fejlesztés egy félig automatizált rendszerrel, szállítópályák, kézi terminálos kiszedés, ergonomikus kiszedő állomások és tároló rendszerek közös működésével biztosítja a hatékony folyamatokat.

A Pharmapool építészmérnökei és az SSI SCHÄFER projektcsapatai a fejlesztés legelejétől kezdve összehangolt munkát folytattak, így a raktári elrendezésre vonatkozó javaslatok a projekt részévé váltak, és gondoskodtak róla, hogy a végleges elrendezés ideális legyen a komissiózó rendszer befogadására.

Ennek a kifinomult koncepciónak köszönhetően a Widnau-ban található létesítmény jelenleg mintegy 10 ezer cikkszámot tartalmaz 200 ezer csomagban, amely a kiszállításhoz rendelkezésre áll. Az egyedi komissiózási területek automata szállítóberendezéssel vannak összekötve, így egységes rendszerré alakulnak. Ezzel a jól strukturált, átlátható létesítmény kialakításával a Pharmapool raktára egy új hatékonysági szintre lépett.

Az új rendszer 30 százalékkal növelte a rendelési teljesítményt, és jelentősen felgyorsította az anyagáramlást. A területek és a szedési folyamatok összehangolása, egyértelmű kialakítása által a megrendelések összeállítása és teljesítése sokkal egyszerűbbé vált, a hibaarány pedig gyakorlatilag nulla lett.

HVG