A Ford szerint a villanyautók mellett a nagy nyolchengeres motorokkal szerelt kocsiknak is bőven van és továbbra is lesz létjogosultsága.
Mostanság szinte még a csapból is a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú autók folynak, a jó öreg V8-as erőforrások pedig szépen lassan kezdenek kikopni a piacról. A Ford azonban továbbra is komoly fantáziát lát a benzinpusztító nagy nyolchengeres motorokban.
Mark Rushbrook, Ford Performance Motorsport globális igazgatója azt nyilatkozta, hogy a vállalat ameddig csak tudja, gyártani kívánja a V8-as erőforrásokat, melyek nyugdíjaztatási időpontját még nem határozták meg.
Jim Owens, a Mustang globális brandmanagere is hasonló álláspontot képvisel, emberünk elmondta, hogy miközben egyre több elektromos Ford kerül forgalomba, a gyártó a jövőben is árulni fog V8-as modelleket.
Az egyre szigorodó kibocsátási normák világában a mostanság gőzerővel fejlesztett szintetikus üzemanyagok segíthetik a V8-asok életben tartását.
A kifutó Mustang 450-460 lóerős 5 literes szívó V8-cal szerelt változatait 22,5-27,8 millió forintos áron jegyzik Magyarországon, a tisztán elektromos Mustang Mach-E 269-487 lovas kiviteleiért pedig 28,4-36,9 millió forintot kérnek el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG