A farmotoros sportkocsi lesz a német gyártó utolsóként elektromosra váltó modellje.
A legtöbb gyártóhoz hasonlóan a Porsche is folyamatosan termékkínálatának elektromosításán dolgozik, melynek eredményeképp a tervek szerint 2030-ra már az eladott új Porschék 80 százaléka villanymotoros hajtással fog rendelkezni. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mi lesz a helyzet a fennmaradó 20 százalékkal?
Ezzel kapcsolatban Karl Dums, a zuffenhauseni gyártó e-fuel részlegének vezetője azt nyilatkozta, hogy a 911-es sportkocsit egészen addig belsőégésű motorral fogják szerelni, ameddig csak lehet.
A Porsche 2022-es eladásainak mintegy 13 százalékát tette ki a 911-es modell, mely a német vállalat legikonikusabb típusa.
A Porsche első igazi villanyautója a néhány éve piacra dobott Taycan, melyet várhatóan jövőrő követ a vadonatúj zéró emissziós Macan divatterepjáró, egy évvel később pedig érkezik a tisztán elektromos új 718 Boxster sportkocsi.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG