Az év eleje óta nem igazán sikerült komolyabb előrelépéseket tennie a Ferrarinak, ugyan a Spielbergben látott teljesítmény bizakodásra adott okot Maranellóban, de az óta Silverstone-ben és a Hungaroringen sem volt versenyképes az autó.
A folyamatos fejlesztés ellenére tempót nem igazán talál az istálló, és bár az autó viselkedésén valamit sikerült finomítani, de az alapvető stílusjegyek továbbra is megvannak.
Fred Vasseur csapatfőnök szerint ezek a bizonyos fejlesztések nem mindig olyan egyszerűek:
„Nem titok, hogy egy kicsit jobban szenvedünk akkor, amikor szelesebb az idő, és ezt már a szezon legelején is észleltük. Az első, Ausztráliába hozott fejlesztési csomagunk erre koncentrált, de nem könnyű megoldani akkor sem, ha csak erre figyelünk: hosszú folyamat, amíg dolgozunk az autó érzékenységén” – mondta a The Race-nek adott interjújában Vasseur.
A Ferrari legnagyobb problémája azonban még mindig a delfinezés: az autó továbbra is nagyon pattog, amikor nagy tempót ér el, és ettől csak úgy sikerül megszabadulni, ha megemelik a hasmagasságot, ami viszont azonnali teljesítményvesztést jelent.
„Fejlesztünk a szélcsatornában, majd kivisszük az autót a pályára, és elkezdt pattogni. A fejlesztés miatt előrelépést várunk, de aztán emelni kell az autó alján, és már el is veszítjük ezt az előrelépést. Így nem könnyű és nem gyors a fejlesztés. Mindannyian tudjuk kezelni a pattogást a hétvége során, módosíthatjuk a beállítást, és akkor eltűnik, de ezzel teljesítményt veszítünk” – magyarázta Vasseur.
„Nem olyan rossz a helyzet, mint tavaly volt, de idén viszont annyira szoros a küzdelem, hogy ha pár millimétert emelned kell a hasmagasságon, már el is veszik az előny. Korábban egy kis hibával együtt is lehetett mondjuk harmadik helyet hozni. Most Silverstone-ban a kisebb hibák mondjuk kilencedik helyet eredményeztek, ilyen szoros a mezőny – tette hozzá a csapatfőnök.
Vasseur szerint nincs értelme csak 2024-re koncentrálni: ugyan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Formula.hu-nak elmondta, hogy a listavezető már a következő szezonra figyel, de Vasseur úgy véli, hogy idén is tovább kell fejleszteni, mert úgyis az jelenti majd a jövő évi autó alapját.
„Úgy lehet legjobban felkészülni 2024-re, ha jó munkát végzünk idén, ha összerakunk mindenkit, és megpróbálunk javulni. Persze az autó nem lesz teljesen ugyanez, de nem is lesz teljesen más a szabályok miatt. Ha cserélünk is alkatrészeket, akkor is a mostani autó továbbfejlesztett verziója lesz. Sok idei fejlesztést fel lehet használni jövőre is, úgyhogy hiba lenne azt mondani, hogy mostantól másra figyelünk.”
formula.hu