Nem lehet csak úgy üzengetni a Twitteren, ha az ember nem előfizető – bár a platform a spamek elleni küzdelemmel magyarázza megkérdőjelezhető döntést, felmerül, hogy ezzel inkább az előfizetők számát próbálják gyarapítani.
Elon Musk megígérte, Elon Musk megcsinálja: hétfőre elkezdte átszabni a Twittert, megváltoztatva annak a nevét és a logóját is X-re, ezzel is egy újabb lépést téve a Musk által vizionált szuperalkalmazás felé.
Nem a márkaváltás volt azonban az egyetlen érdekesség a Twitter/X háza táján: egy másik, erősen megkérdőjelezhető döntés is nyilvánosságot látott, miszerint a „nem igazolt” (azaz, nem előfizető) profilok csak korlátozott számú privát üzenetet küldhetnek hamarosan – írja az Engadget.
Az nem ismert, hogy mindez napi hány üzenetet takar majd – azt viszont kifejtették, hogy mindezzel a „spam” üzeneteket próbálják csökkenteni. Felmerül azonban, hogy nem inkább arról van-e szó, hogy Elon Musk így terelné a Blue prémium csomag irányába a felhasználókat, miután a platform hirdetési bevételei az elmúlt hónapokban nem alakultak túl fényesen.
Nem ez az első hasonló korlátozás a platformon: nemrég azt is megszabta Musk, hogy hány bejegyzést láthat napi szinten az, aki nem fizet elő a prémium csomagra.
Ráadásul a platform időközben egy új konkurenst is kapott, a Meta ugyanis elindította a Threads nevű Twitter-riválisát, ami kifejezetten erősen indult.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
HVG