Három csapat érkezett fejlesztések nélkül az F1-es Magyar Nagydíjra: a McLaren, az Alfa Romeo és a Williams sem hozott új alkatrészt a Hungaroringre, és több istálló is csak apróbb változtatásokat eszközölt erre a hétvégére.
A Haasnál a padlólemezen faragtak, a terveik szerint ezzel javítják az autó alatti levegőáramlást: erről Günther Steiner is beszélt csütörtökön a Formula.hu tudósítói előtt.
Az Alpine az első szárnyon variált, a véglapokat hozzáigazította a Silverstone-ban már debütált főelemhez, a csapat tájékoztatása szerint ez viszont inkább pályaspecifikus módosítás, a légellenállást szeretnék ezzel javítani.
Ami a mezőny felső felét illeti, az Aston Martin és a Ferrari is csak apróságokon finomított. Fernando Alonsóék autóján a motoborításon változtattak hűtési okokból, az istálló úgy nyilatkozott erről, hogy a Hungaroring hűtési igényeihez igazították az elemet, nagyobb kilépő rést helyeztek el rajta. A Ferrari az első szárnyhoz nyúlt hozzá, a maranellóiak úgy értékelték a változtatást, hogy a nagy leszorítóerős csomag része az új szárny: aerodinamikai egyensúlyra törekedtek a Hungaroring speciális kihívásainak megfelelően.
A Mercedes már több mindenen módosított. A csillagosok az első és a hátsó szárnyon is változtattak: a hátsóból kivágtak egy darabot annak érdekében, hogy megfelelő leszorítóerő/légellenállás arányt érjenek el a Hungaroringen, az elsőn viszont jelentősebben variáltak, és elmondásuk szerint ez most jobban együtt dolgozik az első gumikkal, és jobban vezeti a levegőt az autó hátsó része felé.
Ezen felül az első futóművön is finomítottak: a kialakítás szöge lett új, ez pedig azt eredményezi, hogy a levegő másképp áramlik az autó oldala, valamint a padlólemez első része felé.
Az viszont egyértelmű, hogy a legtöbb módosítást a Red Bull eszközölte: ahogy arról már a Formula.hu is írt, jelentősebb csomaggal érkezett Magyarországra a listavezető. Átalakultak az első és hátsó fékcsövek, utóbbihoz extra légterelő szárnyakat is mellékelt a csapat, az oldaldobozok belépő részét is megváltoztatták, és magát az egész oldaldobozt kicsit átformálták: szélesebbé vált, és a hátsó lengőkarokig nyúlik. Ezzel jobbá válik a levegőáramlás, és hűtési okokat is megjelöltek a változtatással kapcsolatban.
A csomag ezzel azonban még nem teljes, az oldaldobozok módosításaihoz hozzá kellett igazítani a padlólemez szélét, hogy összehangoltan vezessék a levegőt ezek az eszközök, és ugyanolyan pályaspecifikus változtatásokat eszközöltek az első szárnyon is, mint a Ferrari.
Végezetül pedig szóljunk az energiaitalosok második számú csapatáról, vagyis az AlphaTauriról, amely szintén több mindenen változtatott erre a hétvégére. Az első szárnyat és az orrkúpot is magasabbra húzták Faenzában, a padlólemez hátsó részét kiszélesítették, de a hátsó szárny végein is módosítottak.
formula.hu