Egyes gyártóknál ma már az 1,6 literes motorok is big blocknak tekinthetők, és ennél közel hatszor nagyobb ennek a Chevynek a „szíve”.
A Chevrolet 1967-ben dobta piacra a legendás Corvette harmadik generációját, mely egészen 1982-ig gyártásban maradt amerikai sportkocsi esetében még a Small Block is 5,4 literes lökettérfogatot képvisel.
A Big Block esetében pedig már 7,4 literes a V8-as szívó erőforrás, azonban akadhatnak olyanok, akik ennél is többre vágynak. Számukra készült ez az általunk Berlinben talált tuningolt példány:
A mellékelt fotókon látható C3-as Corvette 1968-ban látta meg a napvilágot és az orrában egy nem kevesebb, mint 9,4 literes V8-as benzinmotor található.
Az átlagfogyasztás egész biztosan meghaladja a 9,4 litert, és nem kérdés, hogy a 65 literes üzemanyagtartályt villámgyorsan le lehet apasztani.
A különleges Corvette gyakorlott sofőrt kíván, hiszen a 345/30 ZR19-es hátsó sportgumikat nem kevesebb, mint 805 lóerő gyötri.
A nagy sorozatban gyártott jelenleg kapható autók közül a nyolcadik generációs Chevrolet Corvette csúcsmodelljében, a Z06-ban található a világ legnagyobb teljesítményű V8-as szívó benzinmotorja.
A Corvette Z06-ban található 5,5 literes LT6-os DOHC középmotor nem kevesebb mint 680 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre, igaz ehhez egészen 8400-ig el kell forgatni a főtengelyt.
A csúcsnyomaték már 6300-tól lehívható és bár a 623 Nm is tiszteletet parancsol, azért elmarad a turbós vagy kompresszoros motorok általában bőven 800 Nm feletti értékétől.
A 8600-as maximális fordulatszámú V8-as motor egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül adja le az erejét, és a hivatalos gyári adat szerint 2,6 másodperc alatt tudhatjuk le a 0–96 km/h-s gyorsulást.
Az 1561 kilogramm tömegű Z06 végsebessége eléri a 320 km/h-t.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG