Már készülnek a csapatok a Hungaroringen, így néz ki most a Forma-1 magyarországi pályája + képek

Valószínű, hogy a jövőben csak hat európai futam marad majd a Forma-1-es versenynaptárban, ebbe a Hungaroring szeretne beletartozni – jelentette ki Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A tárgyalások zajlanak a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövőjét illetően és elképzelhető, hogy a mostani versenyhétvége során már a szerződéshosszabbításról is lesz lehetőség beszámolni – mondta Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár a Hungaroringen rendezett hétfői sajtótájékoztatón.

©

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy a kormány döntése értelmében a Hungaroring Sport Zrt. tulajdonosi joggyakorlója az államtitkársághoz tartozó Nemzeti Sportügynökség (NSÜ) lett, a sportért felelős államtitkárság számára pedig kiemelten fontos feladat biztosítani mindent a zökkenőmentes működéshez.

©

„Bízunk abban, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon már a szerződés meghosszabbításáról tudunk majd beszámolni. Ennek a céldátuma 2032, akár egy további ötéves opcióval, de az elsődleges feltétel ennek a megvalósulásához a korábban bejelentett fejlesztések határidőre történő végrehajtása” – fogalmazott Schmidt Ádám.

©

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a Forma-1-ben a Hungaroringé a második leghosszabb aktív sorozat a megrendezett futamok szempontjából, de az esemény túlmutat egy sportrendezvényen, mivel turisztikai jelentősége is van.

©

„Az idei évben 40 százalékkal magasabb az előfoglalások száma, ezeknek több mint a 40 százaléka négy-, 10-12 százaléka pedig ötcsillagos szállodába szól” – mondta Schmidt Ádám, hozzátéve, hogy a vasárnapi futam napjára több mint 100 ezer jegy már elővételben elkelt.

©

„Azt látjuk, hogy a Forma-1 felívelő szakaszban van, a Liberty Media ugyanakkor kemény feltételeket támaszt, amelyeknek igyekszünk megfelelni. A 2026-os futamra a főépületnek és a célegyenesben elhelyezkedő főlelátónak meg kell újulnia, ugyanakkor nehéz lesz úgy építkezni, hogy a 2024-es és a 2025-ös verseny is gond nélkül lebonyolítható legyen” – közölte Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

©

„Valószínű, hogy a jövőben csak hat európai futam marad majd a Forma-1-es versenynaptárban, ebbe a Hungaroring szeretne beletartozni” – mondta Gyulay.

©

A 38. Magyar Nagydíj dobogósai a hagyományoknak megfelelően a Herendi Porcelánmanufaktúra által gyártott egyedi díjakat kapják majd meg. Simon Attila, a cég igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy 64 millió változatból kellett kiválasztaniuk az idei trófeákat, melyek megalkotásakor tradicionális és egyben innovatív megoldást kerestek.

©

„A díj egy ókori amforát idéz meg, a dekorációja viszont teljes mértékben új, 18 karátos mart arany díszíti, és felfedezhető benne egy paradicsommadár is, amely a száguldásra, a gyorsaságra és a könnyedségre utal” – mondta Simon Attila. Hozzátette, a győztes trófeája 53 centiméter magas, és ugyanennyi az átmérője annak a porcelántálnak, amelyet a konstruktőri első helyezett kap majd. A trófeák mindegyike hat hónap alatt készült el és nagyjából 30-an dolgoztak rajta. A díjak eszmei értéke 15 millió forint.

HVG