Vitézy: A nyugat-magyarországiaknak hamarosan közelebb lesz a bécsi reptér, mint a ferihegyi

Miután korábban Lázár János építési és közlekedési minisztert bírálta a Nyugati pályaudvar felújításának lefújása és a főváros-vidék ellentét szítása miatt, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár ismét kritikát fogalmazott meg a hazai vasúti hálózat fejlesztésével kapcsolatban.

„Szomorú látni, hogy a mai hírek Magyarországon ismét kiemelt fontosságú, évtizedek óta tervben lévő és az EU által már támogatott vasúti előkészítések leállításáról és a beruházások visszavonásáról szólnak, például a miskolci fővonal romokban lévő (aki nem hiszi, tegyen egy sétát Rákos állomáson) budapesti bevezető szakasza kapcsán” – írta közösségi oldalán, hozzátéve, hogy „ehhez még csak hasonló sem történik sehol másutt Európában, Bulgáriától Portugáliáig felgyorsítják és nem leállítják a vasúti beruházásokat a klímaváltozás és az energiaválság fényében”.

Szembeállította a magyar helyzettel az osztrák példát: az Österreichische Bundesbahnen, az osztrák államvasút szombaton azt jelentette be, hogy uniós források segítségével megindulnak a munkálatok a Bruck an der Leitha (Lajtabruck) és a bécsi Schwechat nemzetközi repülőtér közötti új vasúti fővonal kiépítésére. Ez azt jelenti, hogy a teljesen zöldmezősen kiépülő,

új pályán (képen pirossal) az összes Budapest, Győr és Pozsony felől érkező, Bécsbe tartó vonat az osztrák főváros előtt eléri a bécsi nemzetközi repülőtér alatti föld alatti vasútállomást is

– hívta fel a figyelmet.

Hozzátette azt is, hogy az építkezés befejeztével a bécsi repülőtér Nyugat-Magyarország felől közelebb kerül, mint a budapesti – és Budapestről is óránként átszállás nélkül elérhető lesz vonattal, Kelenföldről pedig 2 óra alatt.

HVG