A vanyarci versenyző idén is a GM Sport francia csapattal várta a Clio Cup Europe bajnokság első EB értékelésű hétvégéjét. 51 pilóta érkezett az olaszországi Monza pályára. A hatalmas mezőny előrevetítette, nem lesz egyszerű hétvégéje a kupa egyetlen magyar pilótájának.
Tim 2012-ben az FIA ETCC-vel járt először a sebesség templomában, de Monza akkor nem kegyelmezett neki. Ugyan, ott volt a pályán, technikai problémák miatt egyik versenyen sem tudott elrajtolni. Az elmúlt hétvégén, tizenegy év után arra készült, revansot vesz Monzán, és sikeres szezonkezdéssel próbálja felhívni magára a figyelmet, hogy a teljes szezonra találjon támogatókat.
„Tizenegy éve életem talán legszörnyűbb hétvégéjét éltem át. Ott álltam Monzában, az FIA WTCC és ETCC közös hétvégéjén, ott volt a csapat, az autó, befizetve a nevezés, megvéve gumik, minden készen állt. De az autó nem akarta, egyszerűen nem tudtunk versenyezni. Alig vártam, hogy végre egyszer visszatérjek Monzába, és behajtsam a tartozást, és egy sikeres hétvégét teljesítsek.” – várta a hétvégét Tim.
A hétvége jól indult a magyar versenyzőnek, az első és második edzésen az élmezőnyben autózott, majd az első időmérésen a 10. időt sikerült elérnie, mellyel a vasárnapi második versenyre kvalifikálta magát.
„Egyedül mentem az első időmérő edzésen, mert még a pályát tanultam és próbáltam a határaimat feszegetni. A két szabadedzésen nem voltak igazán tiszta köreim, így az időmérést is edzésként fogtam fel. Az 51 fős mezőnyben a 10. hellyel elégedett vagyok, de egy jó szélárnyékkal ott lehettem volna a top5-ben. Ez egy jó rajthely a második futamra, de ki kell maradnom a kakaskodásból, mert ekkora mezőnyben biztos, hogy lesznek kontaktok.” – foglalta össze Tim az első időmérő edzés után.
A pénteki időmérő edzés után, szombaton a második időméréssel folytatódott a hétvége, mellyel a szombati első versenyre döntötték el a pilóták a rajtsorrendet. A 20 perces időmérő edzésnek több, mint a felét teljes pályás sárga zászló akadályozta, így nagy szerencse kell ahhoz, hogy jó kört fusson a pilóta. Timnek ez nem is sikerült, a legjobb köridejétől bő két másodperccel volt elmaradva és csak a 31. lett.
„Ez egy pokolian rossz időmérő edzés volt. Sajnos egy kényszerhelyzetben vagyok, már nem elég a 10. hely környékén mennem, mutatnom kell valamit, ha fel akarom hívni magamra a figyelmet. Így egy olyan döntést hoztunk, hogy összeállok a bajnokságot vezető pilótával és a tavalyi bajnokkal, és hárman egy bolyban futjuk a gyors köröket. Ez nekik is jó, nekem is jó. Arra senki sem számított, hogy a 20 perces időmérésből 10-12 perc elmegy sárga zászlóval, ahelyett, hogy megállították volna az edzést. Erre még egy újabb fordulat jött, a bokszban elment az áram, internet és az időmérés. Sem én, sem a csapat nem tudta, mennyi idő van hátra, ki milyen kört futott. Kész káosz volt a pályán, mindenki feltartott mindenkit. A végén még próbáltam javítani, de váratlanul leintettek. Katasztrofális. Ha egyedül autóztam volna, könnyedén a top10-ben vagyok, így viszont délutáni versenyre be kell érnem a 31. hellyel.” – fejezte ki döbbenetét Tim.
A katasztrofális időmérő edzés után következett az első verseny, a 31. helyről kellett Timnek minél előrébb keverednie. A futamot a 19. helyen zárta, de ez sem úgy történt, ahogy arra számítani lehet.
„Én nem tudom mi történt a versenyirányításban, de a 25 perces futamunk alatt négyszer jött be a Safety Car, ebből legalább kettő esetben teljesen indokolatlanul, hisz a sérült autókat pillanatok alatt levitték a pályáról. Igaz, Olaszországban egy olasz versenyző vezetett, így akár gondolhatunk mást is a dolgok mögé. A 25 perc alatt talán 5 zöld zászlós körünk volt, igyekeztem annyit előzni, amennyit csak tudok. A 19. hely számomra nem elegendő, de a 31. helyről a rajtnál a 35. helyre csúsztam vissza, ennyire kevés kör alatt ennél többet nem tudtam tenni. Néhány pontot szereztem, de összességében nem vagyok elégedett.” – foglalta össze Tim az első versenyt.
A vasárnap megrendezett második futamon már a biztatóbb 10. rajthely várta Tim Gábort. Nagy esélye volt akár a dobogós helyekért is küzdenie, de a versenye végül másfél körig tartott.
„Jól rajtoltam, de nem tudtam előzni az első körben. A második kör elején a sikánba bemenet belém jöttek, majd még ki is forgattak. Visszaestem pár helyet és a kocsim is sérült, de tovább tudtam menni. Az Ascari-ban egy fiatal olasz srác kívülről akart megtámadni, lecsúszott az ívről, elhagyta a pályát. Ez még nem lett volna baj, de azonnal vissza is rántotta elém a kocsiját és a kanyar csúcspontján lényegében belelökött a falba. Kb. 120 km/h-val csapódtam be, az autó bal oldala teljesen összetört, azonnal ki kellett állnom.” – mesélte Tim.
A versenyigazgató a fiatal olasz pilótát találta vétkesnek, négy rajthelyes büntetést kapott a következő versenyre. Ez persze Timet nem vigasztalta.
„Az olasz pilóta a gokartból érkezett, biztos gyors is, de nagyon tapasztalatlan. Láttam rajta, nagyon nem hatotta meg a baleset, de nekem nagyon valószínű, hogy a szezonomat tette tönkre. Az autó rengeteg eleme sérült, amit cserélni kell, javítani nem lehet. Az én anyagi hátteremmel ez komoly kiadást jelent, ezzel lényegében amit összeraktunk eddig, az most szétesett. A közösségi finanszírozás idáig eljuttatott, amit ismételten köszönök mindenkinek, de most nem tudom, hogyan tovább.” – szomorkodott Tim.
Tim Gábor így egy 19. hellyel és egy kieséssel kezdte a Clio Cup Europe kilenc fordulós szezonját. A ponthátrány nem jelentene gondot számára, hisz az év végén a két legrosszabb eredményt levonják, de az anyagi kár miatt kilátástalan helyzetbe került.
„Soha nem mondd, hogy soha, de most nem látom ebből, hogyan tudunk talpra állni. Még várjuk, hogy a csapat átnézze mi minden sérült az autón, mit kell kifizetnem. Sajnos az biztos, hogy több milliós a kár. Autósportos mértékkel ez nem komoly, de számomra sajnos az. Egy hónap múlva folytatódik a bajnokság. Ha Belgiumban ott leszek a rajtrácson, akkor ahhoz valami csoda kell. Egy ilyen balszerencsés hétvége után, nehéz hinni a csodákban. Sajnos Monza ezúttal is kifogott rajtam.” – zárta Tim a hétvége összefoglalását.
Fotók: dpi, Bende Imre
Motorsport